La fel ca în cazul mașinilor cu motoare cu ardere internă, cifrele oficiale de consum WLTP sunt departe de realitatea de zi cu zi. Colegii de la auto motor und sport au măsurat consumul de energie la 50 mașini electrice care oferă cea mai mare autonomie oficială. Și în cazul unora diferențele sunt enorme.
În momentul în care ciclul de consum WLTP a înlocuit ciclul NEDC, cifrele de consum au devenit ceva mai realiste. Însă diferențele față de realitatea de zi cu zi au rămas semnificative. Dacă în cazul ciclului NEDC se înregistrau diferențe de consum la motoarele termice de până la 100%, ciclul WLTP a redus decalajul dar au rămas în continuare diferențe importante.
Același ciclu WLTP, introdus la 1 septembrie 2017 și care se desfășoară pe un traseu de 23,25 km, este utilizat și pentru măsurarea consumului de energie la mașini electrice și din păcate cifrele oficiale nu oferă o imagine corectă a realității, fiind doar informative.
În acest moment, mașinile electrice cu cea mai mare autonomie sunt Mercedes EQS 450+, Tesla Model S Long Range și Lucid Air. Lucid Air promite o autonomie cuprinsă între 725 și 883 km, iar Mercedes EQS 450+ între 573 și 742 km. Ambele costă peste 100.000 euro. Puțin mai ieftinul Tesla Model S Long Range are o autonomie oficială între 695 și 723 km.
Alte modele cu autonomii mari sunt BMW iX, i7 sau Fisker Ocean, dar toate costă de asemenea peste 100.000 euro. Toate aceste modele au baterii mari și astfel au și autonomii mari deși consumul de energie nu este chiar mic. Însă bateria mai mare le asigură autonomii decente.
Dintre mașinile ieftine cu baterii ceva mai mici cel mai bine clasat este tesla Model 3 Long Range cu o autonomie reală de 506 km. De asemenea, Hyundai Ioniq5, o mașină care coistă mai puțin de 50.000 euro a înregistrat o autonomie reală de 491 km. Fratele său de platformă Ioniq6 a avut un rezultat mai slab dar autonomia acestuia a fost măsurată la o temperatură redusă de 7 grade.
Nu este un model chiar ieftin dar costă mult mai puțin de 100.000 euro. BMW i4 cu un motorla puntea spate a obținut o autonomie record de 538 km.
Un rezultat foarte bun l-a obținut și fosta generație Hyundai Kona a cărei autonomie reală este mai mare decât cea oficială, dar aceasta este doar o excepție. Kona a fost testată pe o temperature ideală de 27 grade.
Clasamentul consumului la cele 50 mașini electrice este realizat pe baza autonomiei oficiale dar după cum se vede din tabel, sunt mașini mai mici și mai ieftine care ajung mai departe cu un singur plin de baterie. În dreptul fiecărei mașini apare și temperatura la care s-a efectuat testul, deoarece acest parametru este extrem de important. Iarna, autonomia poate scădea cu până la 20-40% în funcție de model și temperatură.
Toate mașinile au fost testate la vremea respectivă cu bateria încărcată 100%. Iată în continuare tabelul cu autonomia reală la cele 50 mașini electrice.
Model | Autonomie WLTP (km) | Autonomie reală (km) | Temperatură (gr) | Dată | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lucid Air | 883 km | 533 km | 26 | iulie 2023 | ||||||
Mercedes EQS 450+ | 742 km | 560 km | 19 | octombrie 2021 | ||||||
Tesla Model S Long Range | 723 km | 437 km | 11 | octombrie 2020 | ||||||
Mercedes EQS SUV | 664 km | 477 km | 14 | mai 2023 | ||||||
Polestar 2 | 654 km | 460 km | 28 | iunie 2022 | ||||||
Tesla Model 3 Long Range | 634 km | 506 km | 14 | aprilie 2021 | ||||||
BMW iX xDrive50 | 633 km | 538 km | 19 | octombrie 2021 | ||||||
Fisker Ocean | 630 km | netestat încă | ||||||||
BMW i7 xDrive60 | 625 km | 438 km | 4 | decembrie 2022 | ||||||
Tesla Model X Long Range | 625 km | 428 km | 11 | martie 2019 | ||||||
Hyundai Ioniq 6 | 614 km | 383 km | 7 | aprilie 2023 | ||||||
Polestar 3 | 610 km | netestat încă | ||||||||
Mercedes-Benz EQE | 608 km | 546 km | 23 | iunie 2022 | ||||||
Lotus Eletre | 600 km | netestat încă | ||||||||
Ford Mustang Mach-E | 600 km | 449 km | 4 | februarie 2023 | ||||||
Audi Q8 Sportback e-tron | 595 km | 463 km | 8 | aprilie 2023 | ||||||
VinFast VF 9 | 594 km | netestat încă | ||||||||
Nio ET5 | 590 km | netestat încă | ||||||||
Volvo EX90 | 585 km | netestat încă | ||||||||
BMW i4 | 584 km | 538 km | 17 | aprilie 2022 | ||||||
Volvo C40 | 582 km | 374 km | 1 | ianuarie 2022 | ||||||
Nio ET7 | 580 km | netestat încă | ||||||||
Volvo XC40 | 575 km | 369 km | 8 | noiembrie 2021 | ||||||
BMW i5 | 571 km | netestat încă | ||||||||
Tesla Model Y | 565 km | 483 km | 9 | martie 2022 | ||||||
Volkswagen ID.3 | 559 km | 500 km | 8 | aprilie 2021 | ||||||
Škoda Enyaq Coupé iV | 553 km | 443 km | 25 | iulie 2023 | ||||||
Cupra Born | 552 km | 371 km | 2 | martie 2023 | ||||||
Skoda Enyaq iV 80 | 542 km | 443 km | 14 | mai 2021 | ||||||
Audi Q4 Sportback e-tron | 535 km | 405 km | 28 | iunie 2022 | ||||||
Volkswagen ID.5 | 534 km | 424 km | 28 | iunie 2022 | ||||||
Volkswagen ID.4 | 531 km | 441 km | 17 | mai 2021 | ||||||
Mercedes-Benz EQA | 531 km | 412 km | 25 | august 2021 | ||||||
Rolls Royce Spectre | 530 km | netestat încă | ||||||||
Nio EL6 | 529 km | netestat încă | ||||||||
Kia EV6 | 528 km | 431 km | 28 | iunie 2022 | ||||||
Audi Q4 e-tron | 524 km | 493 km | 25 | iunie 2021 | ||||||
BYD Han | 521 km | netestat încă | ||||||||
Genesis Electrified G80 | 520 km | 493 km | 27 | iulie 2022 | ||||||
Nio EL7 | 509 km | netestat încă | ||||||||
Hyundai Ioniq5 | 507 km | 491 km | 18 | august 2021 | ||||||
Mercedes-Benz EQB | 506 km | 373 km | 7 | aprilie 2023 | ||||||
Nissan Ariya | 498 km | 466 km | 18 | octombrie 2022 | ||||||
Kia EV9 | 497 km | netestat încă | ||||||||
Audi e-tron GT | 492 km | 466 km | 20 | septembrie 2021 | ||||||
Hyundai Kona | 484 km | 536 km | 27 | iunie 2019 | ||||||
Volvo EX30 | 480 km | netestat încă | ||||||||
VinFast VF 8 | 471 km | netestat încă | ||||||||
Genesis GV60 | 470 km | 429 km | 25 | iulie 2023 | ||||||