Mercedes nu a avut prea mult succes cu prima generație AMG GT în lupta cu rivalul Porsche 911. A doua generație Mercedes-AMG GT przentată la Pebble Beach vine pe o platformă nouă cu direcție integrală, tracțiune integrală și configurație 2+2 locuri.
În septembrie 2014 Mercedes-AMG prezenta prima generație AMG GT ca succesor al lui SLS AMG. Cu un preț mult mai redus decât la SLS, Mercedes țintea segmentul de piață al lui Porsche 911.
Însă cu o configurație cu numai 2 locuri și cu o suspensie foarte rigidă chiar și pe modul Comfort, prima generație Mercedes-AMG GT nu a avut prea mult succes în fața multiplelor versiuni ale lui 911.
După oprirea producției primei generații AMG GT la finalul lui 2021, Mercedes-AMG prezintă a doua generație după mai bine de un an și jumătate. Aceasta este construită pe o platformă complet nouă, utilizată și la Mercedes-AMG SL, numită MSA (Modular Sports Architecture) care a permis adoptarea unui centru de greutate mai coborât și a unei configurații cu 2+2 locuri.
Proporții noi și configurație cu 2+2 locuri
Clienții nu doresc două locuri în plus pentru a putea călători patru în mașină ci vor să- aibă mai mult spațiu. Mercedes spune la fel ca și la SL că în spate pot călători două persoane de maxim 1,50 metri înălțime, dar fiind o mașină aproape identică cu SL la interior, este de așteptat ca spațiul în spate să fie foarte redus. În SL practic nu ai loc pentru genunchi indiferent cât ești de scund deoarece spătarul scaunelor față este foarte aproape de șezutul banchetei spate.
Însă spătarul banchetei spate se poate rabata, caz în care volumul portbagajului crește de la 321 la 675 litri.
Totuși, pentru a acomoda cele două locuri de urgență în spate, noul Mercedes-AMG GT este mai lung și mai lat. Astfel, acesta măsoară 4,73 metri lungime și 1,98 metri lățime față de 4,53 metri, respectiv 1,94 metri înainte. Nu doar dimensiunile ci și proporțiile sunt complet diferite. Consolele față și spate sunt mai scurte, ampatamentul de 2,70 metri este cu 7 cm mai lung iar parbrizul este mai aproape de verticală.
Planșa de bord este similară cu cea de la AMG SL, cu ecranul portret de 11,9 inchi amplasat central dar fără opțiunea de a se înclina sub diverse unghiuri. Scaunele sport AMG sunt standard și opțional se pot comanda scaunele AMG Performance și head-up display.
Platformă nouă
Mercedes-AMG a dezvoltat o platformă complet nouă pentru AMG SL și AMG GT numită MSA (Modular Sports Architecture) cu centrul de greutate mai coborât, o construcție ușoară care are la bază un cadru de aluminiu, cu motorul și cutia de viteze în față. Însă în ciuda construcției din aluminiu, masa la gol este foarte mare, de 1970 kg, cu 255 kg mai mult decât la Porsche 911 Turbo S.
Suspensia este cu punte multilink față și spate, cu arcuri de oțel, amortizoare adaptive și bare stabilizatoare active. Amortizoarele adaptive au două conexiuni hidraulice. Una se află pe partea de compresie a amortizorului, iar cealaltă pe partea de detensionare. Camerele amortizoarelor de la toate cele patru roți și conductele sunt conectate direct prin intermediul supapelor de control ale amortizoarelor adaptive.
De asemenea, noua platformă a permis adoptarea direcției integrale și a tracțiunii integrale complet variabile care sunt standard, la fel ca și diferențialul blocabil pe spate.
Aerodinamică activă
În premieră la AMG GT, la fel ca și la AMG SL, există două grile active în față, una jos, în spoiler, cu flapsuri verticale, și a doua în grila radiatorului, cu flapsuri orizontale. În mod normal, ambele sunt închise chiar și la viteză maximă, dar, când e nevoie de răcire, se deschid cele din radiator, iar la peste 180 km/h, și cele din spoiler.
Apoi, eleronul activ poate fi poziționat în cinci unghiuri și iese în afară de la 80 km/h în sus, până la această viteză fiind ascuns complet în capacul portbagajului. În cele din urmă, un element din carbon ascuns în podea în fața motorului se extinde automat în jos cu 40 mm la peste 100 km/h în Basic/Advanced și la peste 80 km/h în Pro/Master și creează un efect Venturi, care lipește mașina de șosea. În acest mod, la 250 km/h apăsarea aerodinamică crește substanțial.
Motor V8 la start
Deși ne așteptam ca versiunea coupe a lui AMG SL să primească mai multă putere, Mercedes-AMG a preluat neschimbate cele două variante ale motorului V8 bi-turbo de 4 litri. Astfel, AMG GT 55 4Matic+ dispune de de 476 CP și 700 Nm în timp ce versiunea de top AMG GT 63 4maticÎ are 585 CP și 800 Nm.
Colegii de la auto motor und sport ne informează că, la fel ca și în cazul lui AMG SL, ulterior va fi oferit și motorul cu 4 cilindri de 381 CP din AMG SL 43 cu turbină acționată electric și sistem mild hybrid pe 48V.
Prețurile nu au fost anunțate încă dar ne așteptăm să nu fie mai mici decât la versiunea roadster SL. În prezent, AMG SL 55 4Matic+ pornește de la 174.190 euro în timp ce AMG SL 63 4Matic+ costă 205.640 euro și este cel mai vândut deși este cel mai scump.
Model | AMG GT 55 AMG 4Matic+ | AMG GT 63 AMG 4Matic+ |
Motor/nr.cilindri | V8, twin-turbo | V8, twin-turbo |
Cilindree (cc) | 3.982 | 3.982 |
Putere max/turație (CP/rpm) | 476/5,500-6,500 | 585/5.500-6.500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 700/2.250-4.500 | 800/2.500-5.000 |
Tracțiune | 4wd | 4wd |
Transmisie | 9 gears, automatic | 9 gears, automatic |
L x l x h (mm) | 4.728 x 1.984 x 1.354 | 4.728 x 1.984 x 1.354 |
Ampatament (mm) | 2.700 | 2.700 |
Volum portbagaj (l) | 321-675 | 321-675 |
Masă la gol (kg) | 1.970 | 1.970 |
Acceleratie 0-100 km/h (s) | 3,9 | 3,2 |
Viteză maximă (km/h) | 295 | 315 |
Consum combustibil WLTP (l/100 km) | 14,1 | 14,1 |
Emisii CO2 WLTP (g/km) | 319 | 319 |