Concernul Hyundai/Kia a patentat tehnologia Active Air Skirt cu șorț frontal activ care îmbunătățește apăsarea pe puntea față și autonomia. Acesta va fi introdusă în curând pe modelele de serie.
Tehnologia nu este nouă. Producătorii de mașini sport o folosesc de mulți ani pentru îmbunătățirea aerodinamicii. Cel mai recent exemplu este cel al lui Mercedes-AMG SL la care un element de fibră de carbon ascuns în podea în fața motorului se extinde automat cu 40 mm în jos la 80 sau 100 km/h în funcție de programul de rulare ales.
În cazul lui Mercedes acest element îmbunătățește forța de apăsare pe puntea față la viteze mari reducând turbulențele sub mașină.
Același scop l-au urmărit și cei de la Hyundai/Kia. Tehnologia Active Air Skirt (AAS) desemnează două elemente active de control montate nu pe toată lățimea mașinii ci doar în fața roților din față. La viteze de peste 80 km/h acestea coboară cu câțiva centimetri, deviază fluxul de aer și reduc turbulențele în jurul roților față.
Astfel, se îmbunătățește forța de apăsare pe roțile față și aerodinamica și se reduce puțin consumul. Pe un model de test Genesis G60 , coeficicentul de rezistență la înaintare s-a redus cu 0,008, ceea ce se traduce printr-o autonomie cu 6 km mai mare pentru SUV-ul electric. Elementele active sunt suficient de robuste pentru a rezista și la viteze de peste 200 km/h. Când viteza scade sub 70 km/h, acestea reintră în caroserie.
Concernul Hyundai/Kia a patentat soluția și efectuează acum testele de anduranță pentru a introduce această inovațoie în producția de serie. Coreenii nu au menționat când și care va fi primul model care va beneficia de noua tehnologie.
Pentru mașinile electrice, aerodinamica joacă un rol crucial în creșterea autonomiei mai ales la viteze de peste 80 km/h. S-au dus însă vremurile când Cx-ul putea scădea cu 0,1 printr-o simplă inovație. Astăzi, constructorii sunt fericiți când obțin și reduceri de sutimi sau miimi ale CX-ului cum este și cazul cu tehnologia Active Air Skirt.