Producătorii auto încă nu au adus pe piață modele complet autonome, care te pot scăpa – noi sperăm doar atunci când vrei – de stresul cotidian al conducerii prin traficul aglomerat al comunităților urbane.
Tehnologia este aparent pregătită pentru acest moment – cu ceva ani înaintea termenului prevăzut nu de mult – însă cu toții așteaptă și apariția cadrului legislativ necesar funcționării automobilelor automatizate, dar mai ales realizarea software-ului ce se va ocupa de condusul efectiv. Până atunci, constructorii auto par a folosi timpul pentru a cerceta absolut toate opțiunile posibile în acest nou segment. Un exemplu concludent este creația laboratorului de cercetare Moovel al Daimler, ce a inițiat proiectul „Who Wants to Be a Self-Driving Car” – ei au rezolvat partea de software prin implementarea directă a unui om ca și controller pentru vehicul, realizând o integrare inedită om-mașină. Avem de-a face cu un mic cart motorizat plin ochi de senzori – inclusiv o cameră 3D depth și radar Lidar – pe care operatorul uman îl conduce cu ajutorul unor ochelari VR și a unui joystick. Rider-ul vede prin intermediul ochelarilor VR informația de la camera 3D, sistemul oferindu-i însă și elemente importante de la toți ceilalți senzori.
Dacă ideea celor de la Moovel vi se pare o rețetă sigură pentru a combina experiența de tip gaming cu cel mai autentic posibil rău de mișcare, poate ați vrea să încercați mai degrabă creația celor de la Nissan – mai ales că „driver-ul” ales de ei a avut drept post de conducere un elicopter. Constructorul Japonez a dorit să celebreze 20 de ani de parteneriat cu franciza gaming Gran Turismo – astfel încât în apropierea lansării celui mai nou titlu din serie, Gran Turismo Sport (17, 18 sau 19 Octombrie, în funcție de regiune, exclusiv pe Playstation 4) ei au prezentat prototipul GT-R /C pe circuitul de la Silverstone.
Ideea trăsnită a fost de a transforma supercar-ul într-unul controlat de la distanță cu ajutorul unui controller standard Sony DualShock 4. Astfel, Godzilla a fost dotată cu patru roboți pentru funcțiile obișnuite, controlați de șase computere amplasate în spate ce trimiteau update-uri chiar și de 100 de ori pe secundă. Desigur, nu oricine a fost invitat să se „joace” cu noua creație – atletul Nismo și câștigător al GT Academy, Jann Mardenborough, fiind plasat în elicopter (raza de acțiune de 1 km a fost de vină!) pentru a realiza un timp pe tur de circuit de doar 1 minut și 17,47 secunde. Nissan a mai menționat chiar și viteze reale – nu virtuale – de până la 211 km/h, cu o medie de 122 km/h.