Pentru a coincide cu publicarea Raportului Anual 2016, BMW Group a publicat şi noul său Raport de Valoarea Durabilă. În raport, compania oferă informaţii extinse şi transparente despre principalele probleme de dezvoltare durabilă şi starea actuală a celor zece obiective de sustenabilitate pentru 2020.
Raportul de Dezvoltare Sustenabilă al BMW Group a fost alcătuit în conformitate cu instrucţiunile Global Reporting Initiative (GRI G4) şi a atins ratingul “comprehensive” (vast), cel mai înalt nivel de aplicare. Toate date, informaţiile şi declaraţiile calitative au fost verificate şi de firma de audit PwC.
Ursula Mathar, director de sustenabilitate şi protecţie a mediului în cadrul BMW Group: “Este important pentru noi că avem mare grijă la realizarea Raportului de Dezvoltare Durabilă şi că oferim acţionarilor noştri cea mai bună calitate posibilă în raportare. Strategia noastră corporate acordă o importanţă deosebită sustenabilităţii. Raportul nostru trebuie să exprime acest lucru sub toate aspectele”.
BMW Group a ocupat primul loc în cel mai recent clasament al rapoartelor de sustenabilitate, realizat de Institutul pentru Cercetare Economică Ecologică (IÖW). Prin urmare, Raportul de Valoare Sustenabilă este considerat în prezent ca fiind cel mai bun raport de sustenabilitate realizat de o companie germană majoră.
Dr. Thomas Becker, director pentru relaţii guvernamentale: “Industria auto este pe punctul de a trece printr-o transformare majoră. Decarbonizarea, electrificarea, digitalizarea şi un nou mediu concurenţial schimbă în prezent industria noastră. Noul nostru Raport de Dezvoltare Durabilă explorează aceste provocări şi evidenţiază soluţiile pe care le dezvoltăm pentru mobilitatea viitorului.”
În actualul Raport de Dezvoltare Durabilă pentru 2016, BMW Group prezintă progresul substanţial pe care l-a făcut în domeniul sustenabilităţii:
Emisii automobile
BMW Group a redus emisiile CO2 ale automobilelor noi vândute în Europa cu aproximativ 41% în perioada 1995-2016. În 2016, flota de automobile din Europa (EU-28) a înregistrat un consum mediu de 4,6 l/100 km (motoare diesel), respectiv de 5,6 l/100 km (motoare pe benzină) şi un nivel mediu al emisiilor CO2 de 124 g/km.
Car sharing
În 2016, peste 853.000 de clienţi din lumea întreagă au utilizat serviciile de car-sharing ale BMW Group – o creştere de 45% comparativ cu 2015. Flota DriveNow din Europa cuprinde, în prezent, peste 5.400 de automobile, dintre care 15,4% sunt modele electrice BMW i3. La 31 decembrie 2016, DriveNow a servit aproximativ 607.000 de clienţi în Germania şi circa 815.000 clienţi la nivel european (2015: peste 580.000 în Europa). DriveNow este unul dintre principalii vectori ai electromobilităţii în Germania. Circa 190.000 de clienţi au condus deja aproximativ 6,5 milioane de kilometri cu emisii zero cu ajutorul modelelor BMW i3 din flotă: aceasta înseamnă că 11,4% din totalul călătoriilor au fost în regim electric.
Repere în producţie
Progres s-a înregistrat şi în domeniul producţiei: BMW Group a redus consumul de energie şi apă, volumele de reziduuri şi apă reziduală, solvenţii şi emisiile CO2 per automobil produs cu, în medie, 50% faţă de 2006. Comparativ cu anul trecut, în 2016 am putut reduce utilizarea resurselor şi emisiile per automobil cu, în medie, 4,9%.
În 2016, am crescut cota de “electricitate verde” din energia electrică achiziţionată la 63%.
Cu începere din 2014, BMW Group participă la Programul de Furnizori al CDP (Organizaţia Carbon Disclosure Project). Furnizorii din program au acoperit 69% din volumele de achiziţii ale BMW Group în 2016 (2015: 53%). Aceasta sigură o transparenţă semnificativ mai mare cu privire la emisiile CO2 în lanţurile de furnizori. Furnizorii participanţi în program au raportat o reducere a emisiilor CO2 cu aproximativ 36 de milioane de tone (2015: 35 de milioane de tone).
Forţa de muncă
În 2016, BMW Group a menţinut un nivel ridicat al investiţiei în forţa sa de muncă, angajaţii petrecând o medie de 3,8 zile pentru educaţie şi pregătire. Punctele principale de pregătire au fost în domeniile electromobilităţii, digitalizării şi Industry 4.0 (programe high tech de susţinearea angajaţilor în activitatea de producţie). Pe aceste măsuri s-au cheltui în total 352 de milioane de euro în 2016.
BMW Group şi societatea În calitate de companie globală cu forţă de muncă multinaţională, BMW Group are un interes vital în promovarea înţelegerii între diferitele naţiuni, religii şi grupuri etnice. Din 2011, BMW Group şi Alianţa Civilizaţiilor din cadrul Naţiunilor Unite (UNAOC) au decernat Premiul pentru Inovaţie Interculturală organizaţiilor sociale inovatoare din jurul lumii care contribuie la dialogul intercultural. Până la finalul anului 2016, în special prin Premiul pentru Inovaţie Interculturală, s-au înregistrat peste 1,2 milioane de beneficiari prin programe de schimb, platforme online şi proiecte educaţionale.
Apreciere
În ultimii trei ani, conform clasamentului publicat de RobecoSAM pentru Dow Jones Sustainability Indices (DJSI), BMW Group a fost declarat cel mai sustenabil producător auto din lume. De asemenea, BMW Group este singurul constructor auto ce a fost prezent în renumitul clasament în fiecare an din 1999. Compania a primit rating the top în numeroase studii de referinţă în domeniul dezvoltării durabile, precum CDP, FTSE4Good sau Sustainalitytics.
Şi în acest an, BMW Group a participat la Ora Pământului organizată de WWF la data de 25 martie. Între orele 20.30 şi 21.30, luminile au fost stinse în sediul central BMW şi la Muzeul BMW din München.