Rezervat în privința schimbărilor de ordin estetic, concurentul bavarez din clasa medie vine cu motorizări optimizate, sisteme de asistență noi și o versiune diesel de bază mai accesibilă, 518d.
Cu modificări estetice destul de subtile, faceliftul are ca principală miză dinamizarea imaginii Seriei 5. Astfel, grila radiatorului („rinichii“, pentru fanii mărcii) are un aer mai sportiv și este amplasată ceva mai jos, fantele de aer din jurul proiectoarelor au primit câteva detalii cromate, în genul celor întâlnite și la Seria 3, iar semnalizatoarele de pe laterale au fost integrate în oglinzi. Pe toate versiunile, farurile înglobează acum de becuri cu xenon, opțional fiind disponibile cele cu leduri, adaptive, și proiectoare cu aceeași tehnologie. La partea din spate, modificările sunt regăsite în principal la nivelul blocurilor optice și au darul de a contura o imagine mai puternică și mai elegantă. În cazul Seriei 5 GT, transformarea a fost mai amplă și s-a răsfrânt inclusiv asupra volumului portbagajului, care a câștigat 60 de litri, ajungând la 500.
Mai nou, pe același sistem întâlnit la Seria 1 și Seria 3, oferta include două linii distincte de echipare, Luxury și Modern. În plus, cei care doresc să transpună și în plan estetic performanțele dinamice recunoscute ale acestui model pot opta pentru pachetul M Sport, cu gardă la sol coborâtă. Suplimentar, au fost introduse în ofertă culori de caroserie noi, iar gama de jante a fost revizuită.
BMW recheamă în service 220.000 de automobile
Și în cazul habitaclului, accentul a căzut tot pe detalii, fiind adoptate materiale noi și mai multe finisări cromate, oferindu-se în același timp o libertate mai mare de personalizare. Inspirat de la Audi, butonul de comandă al sistemului iDrive are un touchpad ce poate recunoaște caracterele scrise de mână, introducerea informațiilor fiind astfel mult mai facilă. Totodată, sistemul Night Vision a fost îmbunătățit, iar tempomatul inteligent include o funcție de frânare automată pentru evitarea coliziunilor.
Toate motorizările respectă norma antipoluare Euro 6 și au fost îmbunătățite din punctul de vedere al performanțelor și eficienței. Mai mult, gama a fost extinsă cu un nou propulsor diesel de bază, 518d, care propune un consum de combustibil de 4,5 l/100 km, având 2,0 litri și 143 CP. Chiar dacă emisiile poluante nu depășesc 119 g/km, accelerația până la 100 km/h se face în doar 9.6 secunde.
Tehnologiile BMW EfficientDynamics sunt oferite standard și includ sistem auto stop/start, funcție de recuperare a energiei la frânare (prin activarea alternatorului în aceste momente), program ECO Pro (schimbarea modului de lucru al propulsiei pentru a înlesni consumul redus de combustibil), grilă activă a radiatorului și mod sailing, de decuplare a motorului de la transmisie atunci când nu mai este apăsată accelerația, la viteze cuprinse între de 50 și 160 km/h, pentru versiunile dotate cu transmisie automată cu opt trepte.
BMW Seria 2 Coupé, imagini-spion
Mai mult, inclusiv sistemul de navigație dispune de o funcție care vizează reducerea consumului de combustibil, Proactive Driving Assistant, ce presupune alegerea celui mai economic traseu și recomandări de eliberare a accelerației atunci când urmează un viraj sau o zonă cu limitări de viteză. Nu a fost neglijat nici coeficientul aerodinamic care în cazul lui 520d, a fost redus până la 0,25.
De asemenea, V8-ul de 4,4 litri de pe 550i a ajuns la cota 450 CP (mai mult cu 43 CP), concomitent cu reducerea consumului mediu de combustibil cu 2,8 l/100 km, până la 8,6 l/100 km.
Test pe circuit cu toată gama M de la BMW
Versiunea cu facelift va fi disponibilă în România din toamnă, iar prețul de bază va fi de 43.400 de euro, cu TVA, pentru noua motorizare 518d.
Comentarii închise.