Obiectivul Bosch este testarea şi îmbunătăţirea autovehiculelor prin menţinerea automată a direcţiei şi conducerea automată în condiţii reale de trafic pe șoselele germane.
Prima etapă a acestui proces se referă la conducerea automată pe autostradă. Neavând intersecţii, autovehicule care se deplasează în sens opus sau pietoni, autostrăzile prezintă cel mai mic nivel de provocări pentru sistemele automate.
Bosch angajează alți 600 de români în 2013
Manevrele efectuate de autovehiculul de testare sunt dictate de un asistent pentru menţinerea benzii de rulare, un sistem de comandă cu tempomat adaptiv şi un asistent pentru schimbarea benzii de rulare, informaţiile necesare despre zona din jurul autovehiculului fiind culese de radarul şi de senzorii video Bosch.
Bosch deschide o nouă fabrică în România – BMW pe lista de clienți
Rezultatele obținute pe parcursul acestor teste vor duce la dezvoltarea funcţiilor de conducere cu o automatizare superioară, cum ar fi pilotul pentru blocajele în trafic, care asigură controlul complet automat al autovehiculului la viteze scăzute. Pentru atingerea acestui obiectiv, testele asigură deja o experienţă valoroasă care este utilizată la îmbunătăţirea sistemelor de frânare de urgenţă sau de evitare a situaţiilor periculoase.
În cadrul unui raport independent care vizează conceptul de siguranţă elaborat de Bosch pentru testele rutiere, organizaţia germană de certificare TÜV Süd declară că „în momentul de faţă nimic nu poate sta în calea testării acestor autovehicule experimentale pe drumurile publice“.
Wolf-Henning Scheider, membru al Consiliului de administraţie Bosch responsabil pentru acest domeniu, subliniază importanţa evaluării independente: „suntem adepţii absoluţi ai principiului controlului dublu“.
În clipul de mai jos, cei de la Bosch demonstrează cum funcționează sistemul în viața reală.