Home TesteContact Contact: Mazda2 Hybrid – Facelift de imagine

Contact: Mazda2 Hybrid – Facelift de imagine

de Dan Damian
Mazda2 Hybrid facelift

Mazda2 Hybrid este un model aparte în gama Mazda. Este singurul full-hybrid al mărcii și a trebuit să fie împrumutat. Acum a primit câteva modificări minore.

Atitudinea și planurile nonconformiste ale celor de la Mazda sunt bine-cunoscute. Producătorul japonez a fost ocupat în ultimii ani să dezvolte două motoare cu 6 cilindri în linie și două PHEV-uri, dintre care unul (MX-30 R-EV) cu motor Wankel pe post de generator. Dar în lumea de astăzi această abordare te lasă descoperit în unele zone extrem de importante, cum ar fi în clasele mici, unde Mazda nu are decât modelul Mazda2, care are, cel mult, mild-hybrid.

Pentru a avea un hibrid în clasa mică, care să-i ajute și la reducerea emisiilor la nivel de flotă, Mazda a intrat într-un parteneriat cu Toyota, în 2015. Cele două companii se sprijină reciproc pe partea de tehnologii pentru modele electrice, sisteme multimedia și tehnologii de siguranță activă.

Mazda2 Hybrid facelift

Dar ce ne interesează pe noi acum este faptul că, în 2022, Mazda introdus în gamă modelul Mazda2 Hybrid. N-are absolut nici o legătură cu propriul Mazda2, ci este o Toyota Yaris Hybrid luată cu totul, doar sigla fiind schimbată. În rest, absolut totul era la fel. Acum, Mazda a operat un facelift acestui model hibrid. Dar este o Toyota, deci Mazda a făcut facelift-ul sau Toyota? Păi, ambele companii. Toyota nu a umblat prea mult la designul lui Yaris, ci s-a jucat cu detalii pe care le-ai putea trece imediat cu vederea. De cealaltă parte, Mazda a vrut o parte frontală care să integreze mai mult modelul Mazda2 Hybrid în gama Mazda. Așa că a apărut această grilă tipică Mazda, în cinci puncte, care se depărtează de imaginea frontală a lui Yaris. La partea din spate nu s-a schimbat mai nimic, cu excepția faptului că Mazda2 Hybrid nu are stopurile unite de acea bandă neagră, ca la modelul Toyota. Mazda spune că renunțarea la acest artificiu face mașina mai dinamică vizual. Dar eu cred că Mazda2 Hybrid este dinamică mai mult datorită liniilor laterale “tăiate” pe caroserie și datorită grilei mari, plus pragurilor joase. Mazda2 Hybrid arată chiar bine, high-tech, este o pată de culoare în clasa mică, cu caroseria sa umflată. O poți deosebi de Toyota Yaris? Acum, da, datorită spoilerului față, asta dacă cunoști foarte bine mașina. În rest, nu prea, doar dacă remarci sigla.

Mazda2 Hybrid facelift

Mazda2 Hybrid are 3.940 mm lungime, 1.745 mm lățime și 1,5 metri înălțime, așa că se situează la limita inferioară a clasei mici, din punct de vedere a dimensiunilor. Dar ampatamentul generos în acest condiții (2,56 metri) permite ca doi adulți să stea relativ confortabil pe bancheta spate, asta dacă nu au peste 1,8 metri. Portbagajul de 286 litri, ușor accesibil, nu este vreo minune, dar este suficient pentru drumurile preponderent urbane pe care Mazda2 Hybrid este cel mai eficient.

Interiorul nu diferă prea mult de cel de până acum. S-a umblat doar la tapițerii ți unele materiale, cert este că nu vei observa vreo diferență notabilă. Mazda are propriile linii de echipare: Prime-, Centre- și Exclusive-Line, Homura și Homura Plus. Încă de la nivelul de bază (Prime-Line, 22.190 euro) ai aer condiționat automat, tempomat adaptiv, display central de 9 inchi, CarPlay și Android Auto plus jante din oțel, de 15 inchi.

Mazda2 Hybrid facelift

Nivelul următor (Center-Line, 23.790 euro) vine cu jante din aliaj (15 inchi), volan și schimbător îmbrăcate în piele și senzor de ploaie, printre altele.

Exclusive-Line (25.590 euro) trece la jante din aliaj de 16 inchi, senzori de parcare față/spate, acces fără cheie și oglinzi rabatabile electric.

La Homura (27.790 euro) primești display de 7 inchi pentru tabloul de bord, jante din aliaj, de 17 inchi, proiectoare de ceață LED, încărcare wireless pentru telefon. Iar Homura Plus (30.190 euro) vine, în plus, cu Head-up Display, tabloul de bord digital, de 12,3 inchi, display central de 10,5 inchi, sistem de navigație și plafon panoramic.

La testul din Spania am condus în special nivelul de echipare Homura Plus, în cazul căruia nu prea ai ce să-ți mai dorești de la o mașină din această clasă. Dar… camera de marșarier are rezoluția foarte slabă (cât ar fi putut să adauge la preț una cu rezoluție decentă?). Plafonul panoramic este spectaculos și foarte plăcut, dar modul manual de deschidere a celor două segmente care-l acoperă este deficitar (trebuie să apeși în sus pentru a glisa, nu merge foarte ușor și îți distrate atenția de la drum). În schimb, Head-up Display-ul este foarte bune, vizibil și – mai ales – cu multe informații, inclusiv cele furnizate de sistemul de navigație.

Eficiență pe primul loc

Mazda2 Hybrid este foarte plăcută la condus. Mică, agilă (raza de întoarcere este de 4,9 metri) poate fi încadrată rapid și precis pe străduțele înguste din orașele mari. Cu cele patru roți plasate cât mai la extremele caroseriei amortizează bine denivelările ușoare și, dacă vrei, o poți convinge să ruleze relativ sportiv mai ales pe virajele largi, de viteză, unde stă foarte bine pe drum.

Mazda2 Hybrid facelift

 

La acest facelift, Toyota a introdus o nouă versiune a sistemului hibrid, una de 130 CP. Însă Mazda2 Hybrid nu a primit-o, ci a rămas la configurația cunoscută: motor termic de 1,5 litri (3 cilindri), care produce 92 CP (120 Nm), ajutat de unul electric de 80 CP și 141 Nm. În peisaj este și bateria cu capacitatea de 0,76  kWh (capacitate brută). În total, poți conta pe 116 CP. Este suficient și pentru rularea între orașe, ba chiar și pe autostradă, de care am avut parte pe traseele noastre de lângă Barcelona. Accelerațiile lejere sunt mai mult decât suficiente, dar dacă vrei ceva mai mult, propulsorul pe benzină se aude cam prea tare. Mai mult din cauza izolării fonice deficitare, pentru că, la nivel e consum, Mazda2 Hybrid stă excelent. Oficial, consumă, în medie, între 3,8 și 4,2 l/100 km (în funcție de echipare și roți) și nu cred că este foarte greu să o aduci la acest valori. Eu am obținut 5,4 l/100 km, dar fără nici un fel de rulare eco, cu autostradă pe parcurs (maxim 130 km/h) și unele reprize mai dinamice pe drumurile virajate. Funcția EV (apeși un buton pentru a rula strict electric) mi s-a părut ușor inutilă, mai mare îmi spunea că nu sunt condiții pentru rularea EV, pentru ca, imediat după, sistemul să comute pe rulare electrică. Cu cruise-control-ul adaptiv cuplat (nu poate fi cuplat în modul B al transmisiei), am observat că motorul electric preia propulsia, pentru câteva secunde, chiar și la 100 km/h. Apropo de modul de regenerare (B) al transmisiei, este foarte utile dar nu vă imaginați că poate oferi rulare one-pedal.

Mazda2 Hybrid facelift

Ok, dacă este una și aceeași mașină, de ce ți-au lua Mazda și nu Toyota? Este întrebarea naturală care vine în astfel de cazuri (le mai știm și de la Mitsubshi cu Renault)? Este vorba despre atașamentul față de brand și – foarte puțin – despre diferențele de prețuri. De ce, foarte puțin? Pentru că Yaris Hybrid are prețuri ușor mai mari pentru primele versiuni de echipare, dar apoi Toyota îți oferă sistemul hibrid de 130 CP la prețuri mai mici decât cele mai bine echipate versiuni Mazda (cu sistemul de 116 CP). Cert este că, în doi ani, Mazda a vândut peste 20.000 de exemplare Mazda2 Hybrid.

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.