Home Știri Dacia, cotă de piață record în Europa în 2022

Dacia, cotă de piață record în Europa în 2022

de Răzvan Măgureanu

Cu 573.800 unități vândute la nivel global dintre care 440.193 în Europa, Dacia a ajuns să dețină o cotă record în Europa, de 4,2%, mai mare decât a lui Citroen, Ford, Opel sau Fiat. Cine ar fi crezut acum 20 de ani? 

Titlul articolului ar fi putut să fie Dacia a salvat Renault. În 2022, Dacia a vândut 573.800 unități, cu 6,8% mai mult decât în 2021. Dintre acestea, 440.193 unități au fost în Europa, cu 13,8% mai mult decât în 2021. În același timp, vânzările mărcii Renault au scăzut cu 15,2%, de la 638/221 unități la 541.493 unități.
Astfel, cota de piață a lui Dacia în Europa a crescut de la 3,5 la 4,2% și astfel marca românească a ajutat Grupul Renault să își păstreze cota de piață în Europa, de 10,6%.

Performanța mărcii Dacia este cu atât mai meritorie cu cât piața europeană s-a restrâns cu 5,5% față de 2021 și toate marile piețe din Europa, cu excepția Germaniei, au scăzut.

Vânzări pe țări

În Franța, Dacia a vândut 130.800 unități în 2022, cu 4,5% mai mult decât în 2021 în condițiiole în care piața franceză s-a contractat cu 7,8%. Marca românească a ajuns pe locul al treilea în Franța pe piața vehiculelor de persoane, cu o cotă de piață de 8,6%.

În Germania,  vânzările Dacia au crescut cu 50% până la 60.300 unități, iar cota de piață a depășit pentru prima oară 2%.

În Italia, vânzările au crescut cu 9,2% până la 67.300 unități, în condițiile în care și piața italiană a scăzut dramatic cu 9,7%. Cota de piață în segmentul vehiculelor de persoane a crescut cu 0,9% până la 5,1%.

În Spania, a cărei piață a regresat și ea 5,3% la fel ca toate marile piețe europene, Dacia a vândut 37.800 autoturisme, cu 2,7% mai mult decât în 2021.

În România, Dacia a vândut un număr record de 40.179 unități, cu 5,3% mai mult decât în 2021. Acum mai mulți ani, Francois Fourmont, fost director general Dacia, spunea că un constructor, oricât de puternic ar fi el, trebuie să aibă o bază solidă în piața locală. În 2022, 9,1% din totalul vânzărilor din Europa au fost realizate pe piața mamă din România.

În România, primele patru modele în clasamentul vânzărilor au fost Dacia: Logan, cu 11.401 unități, urmat de Duster cu 10.161 unități, Sandero, cu 8.492 unități și Spring cu 6.830 unități. Și Jogger a avut un start bun cu 2.614 unități vândute.

Dacia Spring nu este doar cel mai vândut model electric din România, dar ocupă o cotă de piață record de 57,8% pe piața de mașini electrice noi în România. Spring și-a atins și scopul de a democratiza propulsia electrică, 93% din clienții de Spring fiind la prima mașină electrică din viața lor.

Vânzări pe modele

Și pe modele, Dacia a obținut rezultate excepționale:

  • Sandero : 229.500 unităţi (+1,2% vs. 2021), cel mai vândut autoturism din Europa către clienții persoane fizice începând din anul 2017. Este al șaselea an consecutiv când este cel mai vândut model către persoanele fizice
  • Duster : 197.100 unităţi, (+5,8% vs. 2021), al doilea cel mai vândut vehicul din Europa către persoanele fizice în anul 2022 și cel mai vândut SUV către aceeași categorie de clienți începând din 2018. Duster s-a vândut în peste 2 milioane exemplare de la lansarea primei generații în 2010. În 2024 va debuta a treia generație, pe noua platformă CMF-B.
  • Jogger (aflat în primul său an de comercializare): 56.800 unități, locul al doilea în Europa în clasamentul vehiculelor din segmentul C (exceptând modelele SUV) cu cele mai mari vânzări către persoanele fizice. În această primăvară va debuta versiunea full hibrid, care preia sistemul hibrid de la Clio.
  • Spring : 48.900 unități, (+75% vs. 2021), locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai bine vândute vehicule electrice către persoanele fizice. gama va fi completată cu noua versiune de 65 CP, ocazie cu care Dacia a început și comercializarea echipării de bază Essential în combinație cu motorul mai mic, de 45 CP.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.