Lista cu defecțiuni frecvente la Ford Focus include puține slăbiciuni, conform rapoartelor DEKRA. Fosta generație a modelului compact pare să reziste bine în timp.
Ca rezident permanent în Top 10 al înmatriculărilor de maşini noi din Germania trebuie să oferi ceva. Beneficiile celei de-a doua generaţii Focus – construită din toamna anului 2004 – sunt identificate cu rapiditate – de exemplu, design atractiv, spaţiu suficient, tren de rulare bun, siguranță excelentă (cinci stele la testele EuroNCAP) şi preţuri foarte competitive. Să nu mai vorbim de numeroasele variante: modelul este disponibil în variantă sedan, hatchback, break, precum şi cabriolet cu hardtop operabil electric – cu începere din 2006.
Defecțiuni frecvente la Opel Astra
Ca şi predecesorul său, a doua generaţie Focus se poate lăuda cu un tren de rulare calitate, al cărui confort este completat de agilitatea pronunţată şi de precizie. Nu este de mirare că modelul cu tracţiune faţă nu pare copleşit în ciuda puterii motoarelor turbo cu cinci cilindri de la Volvo – 225 (ST) sau 305 CP (RS). Ca alegere mai firească sunt motoarele diesel cu injecţie common-rail – mai economice, dar cu un cuplu bun -, care oferă 109 sau 136 CP, în timp ce propulsoarele mici pe benzină, cu patru cilindri (1.4 şi 1.6), sunt destul de leneşe şi lipsite de rafinament. Păcat pentru că modelul compact de la Ford etalează, indiferent de motorizare şi echipare, un deficit în ceea ce priveşte calitatea materialelor.
Defecțiuni frecvente la Peugeot 407
Nu sunt necesare concluzii în privinţa robusteţii şi a fiabilităţii – dimpotrivă: în statisticile efectuate de evaluatorii Dekra, ambele generaţii s-au situat cu mult peste medie. Totuși, pe lista cu defecțiuni frecvente la Ford Focus putem adăuga amortizoarele și uzura frânelor.
La primul Focus încă mai există plângeri cu privire la rugina de pe praguri, defecţiuni ale rulmenţilor şi ale transmisiei, în timp ce a doua generaţie a suferit și de probleme rare în cazu motoarelor diesel. La fel de interesant pentru cumpărătorii de maşini rulate: preţurile sunt sub cele ale unui VW Golf. Un hatchback cu motorizare diesel de 1,6 l din 2010 costă de la 6000 de euro.
Evaluare auto motor și sport
+ spaţiu suficient
+ portbagaj mare şi variabil (Turnier)
+ unul dintre cele mai dinamice modele din clasă
+ suspensie confortabilă
+ scaune ergonomice
+ direcţie precisă
+ echipare de siguranţă bună
+ varietate mare de modele
– calitate modestă a materialelor din interior
– motoare de bază, pe benzină, puţin rafinate şi cu puteri mici, în special cea de 1,4 l
– nivel fonic ridicat la exterior
Defecțiuni frecvente la Ford Focus
● amortizoare cu scurgeri/lubrifiate excesiv
● uzură a frânelor
● uzură a rulmenţilor pe puntea spate
Motorizări recomandate
● benzină, 1,6 litri, de 100 CP: deși nu este puternic, măcar este fiabil. Consum 8,5 l/100 km.
● benzină, 2,0 litri, de 130/145 CP: clar, mai temperamental şi mai elastic decât 1.6. Consum 9,0 l/100 km.
● turbodiesel, 1,6 litri, de 109 CP: rafinament suficient, cuplu bun. Consum 6,5 l/100 km.
● turbodiesel, 2,0 litri, de 136 CP: patru cilindri cu injecţie common-rail, puternic şi fiabil. Consum 7,0 l/100 km.
Istoria modelului
2003 Focus RS cu motor turbo cu patru cilindri (215 CP).
2004 schimbare de gamă în toamnă. Noul Focus, iniţial ca versiune cu două şi cu patru uşi, precum şi Turnier.
2005 versiune sedan, 1.6 TDCi şi Focus ST cu motor turbo cu cinci cilindri (225 CP).
2008 facelift major, în premieră transmisie cu dublu ambreiaj.
2009 model sport special Ford Focus RS (305 CP)
2010 schimbare de gamă, a treia generaţie Focus (hatchback şi sedan).
2011 lansarea versiunii break Turnier.
Comentarii închise.