Lista cu defecțiuni frecvente la Mercedes E-Class este mai lungă decât ne-am putea aștepta din partea mărcii premium germane.
Lansarea pe piaţă a gamei Mercedes cu indicativul 211, în primăvara anului 2002, nu a fost de bun augur, deoarece partea electronică a produs multe probleme şi multă frustrare în rândul clienţilor. Acest lucru a dus la crearea unei lungi liste cu defecțiuni frecvente la Mercedes E-Class.
Pe lângă telefon şi sistemul de navigație, cele mai mari bătăi de cap le-au cauzat problemele sistemului de frânare gestionat electronic, astfel că 2005 a fost anul celei mai mari acţiuni de rechemare în service din istoria companiei (1,3 milioane de maşini). Datorită unui nou software, tehnologia Mercedes a fost din nou sub control, iar gama E-Class a beneficiat iarăși, după faceliftul din 2006, de frâne convenţionale.
Cele mai fiabile mașini din Germania. Raport Dekra
Un model E 220 CDI din prima serie, pe care redactorii germani ai auto motor și sport l-au supus unui test de anduranţă (peste 100.000 km) în perioada 2003–2004, a fost ferit – din fericire – de probleme majore. Cu toate acestea, au fost cazuri în care electronica a iritat prin mesajele de eroare pe care le afişa fără un motiv anume, indicatorul rezervorului oferea informaţii false, sistemul de navigaţie îşi pierdea orientarea şi calcula timpi de călătorie nerealiști, iar frânele SBC nu erau dozate corespunzător. În cele din urmă, toate acestea funcţionau astfel încât fiabilitatea şi siguranţa nu au avut de suferit. Şi totuşi, modelul E-Class a necesitat o vizită neprogramată în service (trei zile şi jumătate) pentru verificarea unui punct de prindere al punţii spate, înlocuirea indicatorului de nivel al rezervorului şi schimbarea cablului de pornire şi a instalaţiilor de combustibil roase de jderi.
Defecțiuni frecvente la VW Golf V și VI
Motorul diesel cu patru cilindri, cu o capacitate de numai 2,1 litri, s-a descurcat surprinzător de bine cu un automobil mare şi greu, astfel că împreună cu transmisia automată (dotare opţională) au lăsat o impresie pozitivă asupra ansamblului. De lăudat au fost confortul deosebit pe timpul călătoriei şi consumul moderat (media în test 8,6 l/100 km).
Evaluare auto motor și sport
+ spaţiu mare în interior şi portbagaj
+ scaune confortabile
+ ergonomie bună
+ asamblare solidă
+ standard înalt de siguranţă
+ suspensie confortabilă
+ ținută de drum sigură
+ portofoliu de modele vast
+ motoare diesel cu cuplu mare şi economice
+ transmisie automată foarte bună
+ manevrabilitate bună
– dozare slabă a frânei SBC
– transmisie manuală greoaie
– intervale scurte de întreţinere
Motorizări recomandate
● benzină, 1,8 litri, de 163/184 CP: motor cu compresor, cu patru cilindri, puternic şi cursiv, consum aprox. 10,5 l/100 km
● benzină, 3,5 litri, de 272/292 CP: motor cu şase cilindri, foarte rafinat şi cu demaraj bun, consum 11,5 l/100 km
● diesel, 2,1 litri, de 150/170 CP: motor cu patru cilindri, economic, cu pasaj bun, dar cu acustică guturală, consum 6,5 l/100 km
● diesel, 3,0 litri, de 190/224 CP: V6 rafinat şi cu cuplu bun, cu transmisie automată cu şapte trepte, consum 8,5 l/100 km
Istoria modelului
2002 lansarea gamei 211 ca sedan
2003 noutăţi E 400 CDI, E 55 AMG şi T-Modell. E 240 şi E 320 au şi tracţiune integrală, E 500 cu transmisie automată cu şapte trepte
2004 filtru de particule opţional pentru versiuni diesel, software nou pentru frâna SBC.
2005 noi motoare V6, cu patru supape, pe benzină şi diesel. E 420 CDI înlocuieşte E 400 CDI.
2006 facelift major cu frâna convenţională; noi motoare V8
2007 E 300 Bluetec şi E 350 CGI ca noutăţi (doar sedan)
2009 schimb de gamă în martie (sedan) şi septembrie (break)
Defecțiuni frecvente la Mercedes E-Class
● uzură a braţelor de susţinere
● defecţiuni ale pompei diesel
● rateuri ale frânei SBC
● erori dese ale sistemului de navigație