Monza este cursa de casă pentru Pirelli, circuitul fiind localizat la doar jumătate de oră de sediul central al companiei din Milano, unde sunt concepute pneurile de Formula 1 din acest sezon.
Circuitul Monza se laudă cu faptul că generează forțe laterale semnificative mulţumită faimoaselor sale viraje rapide, precum Parabolica, şi de asemenea cu forţe longitudinale în privinţa tracţiunii şi frânării datorită liniilor drepte lungi, urmate de şicane. Din acest motiv, Pirelli aduce aici două dintre cele mai dure compoziţii de pneuri ale gamei sale: pneurile hard P Zero Orange şi pneurile de compoziţie medie P Zero Alb.
De asemenea, deoarece forţele puternice solicită pneurile în întregime, actuala structură se confruntă cu solicitări extreme din cauza vibratoarelor înalte, celebre pentru circuitul italian. Piloţii utilizează aceste vibratoare în mod extensiv pentru a găsi cea mai rapidă trasă prin viraje, iar pneul joacă un rol-cheie în absorbţia impactului ca parte integrantă a suspensiei.
Daniel Ricciardo se impune la Spa-Francorchamps
La fel ca şi la Spa, energii enorme apasă asupra pneurilor la Monza. Pe liniile drepte, vitezele maxime trec adesea de 360 km/h. Împreună cu zonele de frânare, unde piloţii coboară la 250 km/h într-un timp foarte scurt, sunt generate forţe longitudinale de 4,5 G. Aceste condiţii combinate cresc temperatura compoziţiei pneului până la 130 de grade, pe suprafaţa de contact.
Pneul de compoziţie medie este o anvelopă care lucrează într-un regim scăzut, fiind capabilă să atingă performanța optimă chiar şi într-o gamă amplă de temperaturi scăzute. Pneul hard, prin contrast, are o compoziţie care lucrează într-o gamă înaltă, fiind pretabil la temperaturi foarte ridicate. Temperaturile ambientale sunt de obicei ridicate la Monza, dar a şi plouat aici în trecut – inclusiv în 2013, înaintea startului.
Piloţii au la dispoziţie o forţă de apăsare mai mică anul acesta, pentru a obţine viteze maxime pe liniile drepte: cheia unui timp bun pe tur. Aceasta înseamnă că anvelopele trebuie să ofere întreaga aderență mecanică necesară pentru că maşina să parcurgă virajele. Anul trecut, strategia câştigătoare a fost cu o singură oprire şi a aparţinut pilotului Red Bull, Sebastian Vettel care a pornit pe medii şi a schimbat apoi pe hard în turul 23. Pilotul Ferrari Fernando Alonso a avut o strategia similară, încheind pe locul secund după ce pornise de pe 5.
Comentarii închise.