Home Motorsport Formula 1: motoarele Renault în faţa unui nou test

Formula 1: motoarele Renault în faţa unui nou test

de

Formula 1 revine în prim-plan cu o nouă sesiune de teste, după ce ultimele trei săptămâni au însemnat activitate la turaţie maximă pentru ingineri şi mecanici. De data aceasta, echipele se vor bucura de o vreme mult mai bună, pentru că cele patru zile de teste sunt programate în Bahrain.

Renault a trecut prin momente difcile la primul test din 2014

Renault a trecut prin momente difcile la primul test din 2014

2014 înseamnă revenirea motoarelor turbo în Formula 1, iar şedinţele de antrenamente de la Jerez au oferit două concluzii clare: Mercedes pare să fi realizat cel mai performant şi fiabil propulsor, în timp ce Renault se află într-o imensă încurcătură. Cu excepţia celor de la Lotus care au absentat de la Jerez, toate celelalte echipe cu motorizare Renault s-au văzut puse în situaţia de a parcurge foarte puţini kilometri. Şi, mai mult ca niciodată, testele din presezon sunt foarte importante în 2014 ca urmare a schimbărilor de ordin tehnic.

Dintre toate echipele ce folosesc motoarele franceze, cea mai afectată a fost însăşi campioana mondială a ultimilor patru ani, Red Bull Racing. Pentru a realiza proporţiile dezastrului, este suficient să menţionăm numărul total de tururi parcurse de cei doi piloţi, Sebastian Vettel şi Daniel Ricciardo: 21. Este mult, este puţin? Ca o comparaţie, Nico Rosberg a totalizat 188 de tururi, inclusiv o simulare de Grand Prix (69 de tururi).

Renault susține echipa României la Jocurile Olimpice de Iarnă

Optimismul pare să-şi fi făcut loc în rândul tehnicienilor Renault înaintea celei de-a doua sesiuni de teste, prima care are loc în Bahrain. Renault a realizat evoluţii promoţionale la Jerez, cu Lotus, şi la Misano, cu Toro Rosso, la care a fost prezent inclusiv directorul de operaţiuni Remi Taffin. “În principal, problemele din teste au fost cauzate de componente hardware, care s-au răsfrânt asupra părţii software”, a comentat tehnicianul francez.

Iniţial a fost o problemă de stocare a energiei. Am făcut un upgrade, testat atât pe dinamometru, cât şi în cele două zile de filmări şi totul a decurs bine, am rezolvat eroarea din hardware. Capitolul următor a fost partea de soft, care afecta controlul «boost» şi calibrarea. Din nou ne-am întors la dinamometru, iarăşi au fost zile de lucru la maximum – suntem un pic în urmă, dar credem că totul va fi în regulă în Bahrain. Abia acum vom putea testat la maximum motoarele, iar clienţii noştri să aibă posibilitatea de a-şi «descoperi» maşinile”, a mai comentat Taffin.

Pe de altă parte, pentru că nu-şi permite să nu fie competitiv, motoristul francez nu exclude posibilitatea de a cere acceptul FIA de a face modificări asupra propulsorului, odată ce Formula 1 va începe sezonul 2014. La 28 februarie, fiecare constructor va fi obligat să omologheze o singură versiune a motorului, care va fi “îngheţată” pe toată durata stagiunii. Cu toate acestea, conform Appendix 4 din regulamentul sportiv al Formulei 1, se pot face modificări după această dată dacă acestea sunt “pe motiv de fiabilitate, siguranţă sau reducere a costurilor”.

Ţinând cont de schimbările majore suferite de motoare în acest sezon – trecerea de la V8 atmosferic de 2,4 litri la V6 turbo de 1,6 litri -, nu ar fi exclus ca toţi cei trei constructori de propulsoare (Renault, Mercedes, Ferrari) să ceară acceptul Federaţiei Internaţionale a Automobilului (FIA) pentru a face modificări structurale.

Toro Rosso Renault, #25 Jean-Eric Vergne
Remi Taffin, head of track operations
Red Bull Racing Renault, #1 Sebastian Vettel
Caterham Renault, Robin Frijns (pilot de teste)
Caterham Renault, #10 Kamui Kobayashi

Formula 1. Programul testelor din Bahrain (19-22 februarie)

Mclaren Mercedes: Kevin Magnussen (19, 20), Jenson Button (21, 22)

Force India Mercedes: Nico Hulkenberg (19, 20), Sergio Perez (21, 22)

Red Bull Racing Renault: Sebastian Vettel (19, 20), Daniel Ricciardo (21, 22)

Lotus Renault: Romain Grosjean (19, 20), Pastor Maldonado (21, 22)

Toro Rosso Renault: Daniil Kvyat (19, 21), Jean-Eric Vergne (20, 22)

Caterham Renault: Robin Frijns (19), Kamui Kobayashi (20, 22), Marcus Ericsson (21)

Marussia Ferrari: Jules Bianchi (19, 22), Max Chilton (20, 21)

Mercedes, Williams, Ferrari şi Sauber nu au confirmat ordinea până marţi, la prânz.

Articole similare

Comentarii închise.