Formula 1 revine în prim-plan cu o nouă sesiune de teste, după ce ultimele trei săptămâni au însemnat activitate la turaţie maximă pentru ingineri şi mecanici. De data aceasta, echipele se vor bucura de o vreme mult mai bună, pentru că cele patru zile de teste sunt programate în Bahrain.
2014 înseamnă revenirea motoarelor turbo în Formula 1, iar şedinţele de antrenamente de la Jerez au oferit două concluzii clare: Mercedes pare să fi realizat cel mai performant şi fiabil propulsor, în timp ce Renault se află într-o imensă încurcătură. Cu excepţia celor de la Lotus care au absentat de la Jerez, toate celelalte echipe cu motorizare Renault s-au văzut puse în situaţia de a parcurge foarte puţini kilometri. Şi, mai mult ca niciodată, testele din presezon sunt foarte importante în 2014 ca urmare a schimbărilor de ordin tehnic.
Dintre toate echipele ce folosesc motoarele franceze, cea mai afectată a fost însăşi campioana mondială a ultimilor patru ani, Red Bull Racing. Pentru a realiza proporţiile dezastrului, este suficient să menţionăm numărul total de tururi parcurse de cei doi piloţi, Sebastian Vettel şi Daniel Ricciardo: 21. Este mult, este puţin? Ca o comparaţie, Nico Rosberg a totalizat 188 de tururi, inclusiv o simulare de Grand Prix (69 de tururi).
Renault susține echipa României la Jocurile Olimpice de Iarnă
Optimismul pare să-şi fi făcut loc în rândul tehnicienilor Renault înaintea celei de-a doua sesiuni de teste, prima care are loc în Bahrain. Renault a realizat evoluţii promoţionale la Jerez, cu Lotus, şi la Misano, cu Toro Rosso, la care a fost prezent inclusiv directorul de operaţiuni Remi Taffin. “În principal, problemele din teste au fost cauzate de componente hardware, care s-au răsfrânt asupra părţii software”, a comentat tehnicianul francez.
“Iniţial a fost o problemă de stocare a energiei. Am făcut un upgrade, testat atât pe dinamometru, cât şi în cele două zile de filmări şi totul a decurs bine, am rezolvat eroarea din hardware. Capitolul următor a fost partea de soft, care afecta controlul «boost» şi calibrarea. Din nou ne-am întors la dinamometru, iarăşi au fost zile de lucru la maximum – suntem un pic în urmă, dar credem că totul va fi în regulă în Bahrain. Abia acum vom putea testat la maximum motoarele, iar clienţii noştri să aibă posibilitatea de a-şi «descoperi» maşinile”, a mai comentat Taffin.
Pe de altă parte, pentru că nu-şi permite să nu fie competitiv, motoristul francez nu exclude posibilitatea de a cere acceptul FIA de a face modificări asupra propulsorului, odată ce Formula 1 va începe sezonul 2014. La 28 februarie, fiecare constructor va fi obligat să omologheze o singură versiune a motorului, care va fi “îngheţată” pe toată durata stagiunii. Cu toate acestea, conform Appendix 4 din regulamentul sportiv al Formulei 1, se pot face modificări după această dată dacă acestea sunt “pe motiv de fiabilitate, siguranţă sau reducere a costurilor”.
Ţinând cont de schimbările majore suferite de motoare în acest sezon – trecerea de la V8 atmosferic de 2,4 litri la V6 turbo de 1,6 litri -, nu ar fi exclus ca toţi cei trei constructori de propulsoare (Renault, Mercedes, Ferrari) să ceară acceptul Federaţiei Internaţionale a Automobilului (FIA) pentru a face modificări structurale.
Formula 1. Programul testelor din Bahrain (19-22 februarie)
Mclaren Mercedes: Kevin Magnussen (19, 20), Jenson Button (21, 22)
Force India Mercedes: Nico Hulkenberg (19, 20), Sergio Perez (21, 22)
Red Bull Racing Renault: Sebastian Vettel (19, 20), Daniel Ricciardo (21, 22)
Lotus Renault: Romain Grosjean (19, 20), Pastor Maldonado (21, 22)
Toro Rosso Renault: Daniil Kvyat (19, 21), Jean-Eric Vergne (20, 22)
Caterham Renault: Robin Frijns (19), Kamui Kobayashi (20, 22), Marcus Ericsson (21)
Marussia Ferrari: Jules Bianchi (19, 22), Max Chilton (20, 21)
Mercedes, Williams, Ferrari şi Sauber nu au confirmat ordinea până marţi, la prânz.
Comentarii închise.