Versiunile electrice Mercedes C-Class EV și GLC EV vor fi primele modele electrice Mercedes construite pe noua platformă modulară MB.EA și se vor lansa în 2026, urmând să beneficieze și de o nouă identitate de design.
Mercedes a vândut în 2023 2.491.600 unități, cu 1,5% mai mult decât în 2023 însă vânzările de mașini electrice sunt în suferință. Deși acestea au crescut cu 73% comparativ cu 2022, rezultatul de 222.600 unități este cu 50% mai slab decât cel înregistrat de BMW care a vândut 330.596 modele electrice în 2023, cu 92,2% mai mult decât în 2022.
De aceea, Mercedes pregătește modele electrice noi pentru a impulsiona vânzările. Două dintre acestea sunt viitoarele Mercedes C-Class EV și GLC EV care se vor lansa în 2026. La fel ca și în cazul lui Mercedes G-Class electric care se va lansa peste o lună, Mercedes va renunța la particula EQ din numele modelelor electrice.
După cum se observă în fotografiile retușate pe computer după modelele care rulează în acest moment camuflate pe șosele, viitoarele Mercedes C-Class EV și GLC EV vor avea un nou design cu grile mari și cromate ale radiatorului bine puse în evidență. În spate, ambele modele vor avea banda luminoasă între stopuri la fel ca și la modelele actuale EQE și EQS.
De asemenea, ambele vor fi puțin mai lungi și mai înalte decât versiunile convenționale pentru a face loc bateriilor în podea.
Apropo de modelele C-Class și GLC cu motoare convenționale: le vom putea cumpăra în continuare mulți ani deoarece toate motoarele vor corespunde viitoarelor norme Euro 7.
Mercedes C-Class Ev și GLC EV se vor baza pe noua platformă MB.EA cu tehnologie pe 800V. Aceasta permite încărcări rapide astfel că energia pentru o autonomie de 350 km se va încărca în numai 15 minute. Mercedes va renunța la motoarele Valeo în favoarea motoarelor proprii eATS 2.0 Drive în timp ce versiunile AMG vor utiliza motoarele YASA cu flux axial. În formă de disc, motoarele YASA se caracterizează printr-o funcționare foarte lină, un spațiu de instalare mic, o generare redusă de căldură și cupluri ridicate. Fluxul electromagnetic se deplasează foarte eficient paralel cu axa de rotație a motorului, în timp ce în cazul motorului cu flux radial se deplasează perpendicular pe aceasta.
Și în interior va fi o revoluție deoarece Mercedes C-Class EV și GLC EV vor prelua displayurile din trei componente care se întind pe toată lățimea bordului la fel ca și la CLA Concept. Datorită noului sistem de operare MB.OS cu procesor Nvidia răcit cu apă, acesta va oferi o gamă largă de aplicații. Sistemul cu asistent virtual este actualizat în mod regulat over-the-air. În viitor, pasagerii vor putea să transmită în streaming videoclipurile lor preferate din mașină.
Platforma MB.EA va fi utilizată și pentru un mini G-Class care se va lansa tot în 2026. Cu 4,50 metri lungime, acesta va avea propulsie electrică și va fi mai ieftin decât viitorul G-Class electric.