BT Transilvania Rally powered by Ford a reprezentat un real succes pentru Napoca Rally Academy, chiar dacă au fost și două momente mai delicate pentru echipă. Prima rundă a Tour European Rally a avut o desfășurare palpitantă, iar la final, organizatorul, Napoca Rally Academy, a cules aprecierile participanților. Bogdan Marișca a terminat raliul de casă pe locul 2 în clasamentul TER și pe locul 1 în ierarhia CNRD 2017. Simone Tempestini a fost trădat de mașina de concurs încă de la startul competiției.
Se știa încă de la început că BT Transilvania Rally powered by Ford va fi un raliu solicitant și greu pentru echipa Napoca Rally Academy. Asta deoarece competiția de la Cluj-Napoca, acolo unde este și cartierul general al NRA, a întrebuințat maxim fiecare component al echipei. Au fost multe luni de pregătire, pentru ca fiecare detaliu al evenimentului să fie bine pus la punct, iar munca întregului colectiv a fost apreciată corespunzător la final.
Pe lângă chestiunile ce au ținut de organizare, Napoca Rally Academy a abordat competiția care a punctat atât în clasamentul Tour European Rally (TER) cât și în cel al Campionatului Național de Raliuri (CNRD) cu cinci echipaje. Din păcate, BT Transilvania Rally powered by Ford nu a început fericit pentru NRA, ghinionul lovindu-l chiar pe campionul național în exercițiu, Simone Tempestini. După ce în săptămâna raliului, la testele premergătoare etapei, automobilul Citroen DS3 R5 a avut probleme tehnice, la shakedown-ul ce prefața startul s-au repetat. Practic, panoul de control al mașinii s-a defectat și aceasta nu a mai putut fi pornită. Echipajul Simone Tempestini/Marc Banca s-a văzut astfel nevoit să abandoneze chiar de la startul oficial al raliului. Simone a dat dovadă de caracter și a rămas în preajma competitorilor de la BT Transilvania Rally powered by Ford pe toată durata raliului, în ciuda dezamăgirii imense pe care a trăit-o.
La polul opus ca și stare de spirit s-a aflat echipajul Bogdan Marișca/Carmen Poenaru (Ford Fiesta R5), care a avut un raliu aproape perfect. După ce au început în forță, dominând primele trei probe speciale, cei doi au cedat șefia clasamentului general în urma unui mic incident de pe ultima probă a zilei, conducerea fiind preluată de Giandomenico Basso. A doua zi a fost o continuare a duelului dintre cei doi piloți, câștig de cauză având, până la urmă, dublul campion național al Italiei, campion IRC și de două ori campion european. Astfel, Bogdan și Carmen au încheiat pe locul 2 în clasamentul TER, dar au obținut victoria de etapă în Campionatul Național de Raliuri al României.
„Suntem fericiți pentru rezultatul nostru, dar în acelașii timp mâhniți pentru abandonurile colegilor noștri. Întreaga echipă a muncit enorm pentru BT Transilvania Rally powered by Ford și ne-am dorit foarte mult să îi răsplătim pe toți cei implicați cu niște rezultate pe măsura devotamentului lor. Din păcate am reușit doar parțial, dar promitem că ne vom întoarce mai buni și mai determinați. Vă mulțumim tuturor pentru susținere!”, a declarat la final Bogdan Marișca.
O evoluție la fel de bună a avut și juniorul Norbert Maior, care venea după o etapă în care a fost penalizat pentru o neconformitate tehnică regretabilă. Norbert, ajutat de navigatorul Dorin Pulpea, a dominat autoritar raliul de la Cluj și a reușit să se impună fără drept de apel în clasamentele Cupei Dacia, în cel dedicat juniorilor, dar și la Clasa 9, în timp ce în ierarhia automobilelor cu două roți motrice a reușit să ducă Dacia Sandero până pe poziția a 2-a, în fața unor automobile net superioare din punct de vedere tehnic.
„Ne-am simțit foarte bine la Cluj și sunt extrem de fericit pentru parcursul pe care l-am avut. A fost un raliu frumos, cu probe spectaculoase și o configurație interesantă, care mi-a plăcut mult. Mi-am dorit enorm să câștigăm aici, în special după cele întâmplate la Brașov. Am pornit cu ambiție, ca să refacem rezultatul de la acea etapă și mă bucur tare că am reușit”, a declarat juniorul Norbert Maior.
Prima participare a lui Mihai Manole într-un raliu de nivel european nu a avut finalul dorit de el și de navigatorul său, Florin Dorca. Două pene de cauciuc au complicat situația celor doi pe primele probe speciale, apoi ruperea uneia dintre roți i-a forțat să se oprească. Cei doi au revenit a doua zi, conform regulei Super Rally, dar au avut un parcurs extrem de complicat, din cauza celor 14 minute de penalizare primite. Chiar și așa, au reușit să urce 15 poziții în clasamentul general, dar au terminat BT Transilvania Rally powered by Ford departe de locul pe care îl vizau.
„Deși sună a clișeu, așa sunt cursele. Sunt pline de neprevăzut. Când am văzut roata ruptă nu credeam că mai avem cum să terminăm acest raliu, dar iată că am avut o a doua zi destul de bună. Am tras tare și am recuperat, însă nu a fost suficient pentru un rezultat care să ne mulțumească complet. Ne vom regrupa pentru următoarea etapă, la Arad, unde voi concura prima dată și unde vizăm un parcurs mai fericit decât la Cluj”, a concluzionat Mihai Manole.
Din păcate ghinionul avut de Simone Tempestini nu a fost singurul din rândurile echipei, pentru că și Florinel Tincescu a avut o soartă asemănătoare, fiind forțat să abandoneze după ce câștigase o probă specială în clasamentul general și domina autoritar clasa sa – Clasa 3. Tot o roată care a cedat pe un viraj de viteză a dus la o ieșire în decor a Mitsubishi-ului echipajului Florin Tincescu/Sergiu Itu, care a fost nevoit astfel să abandoneze lupta de la Cluj. Cei doi au declarat ulterior că întâmplarea nefericită îi motivează și mai mult pentru etapele ce vor urma.