Combinând experiența lor „nordică“, producătorul de anvelope Nokian împreună cu constructorul de tractoare Valtraau au reușit să stabilească un nou record mondial de viteză.
Noul record a fost stabilit pe un drum cu zăpadă și gheață din regiunea Laponia, din Finlanda. Multiplul campion mondial de raliuri Juha Kankkunen și-a păstrat calmul și a condus tractorul cu o viteză de 130,165 km/h (80,88 mph). Doborârea recordului a fost posibilă datorita primei anvelope de iarnă pentru tractoare, Nokian Hakkapeliitta TRI (440/80R28 151D și 540/80R38 167D), și Valtra T234.
„Am mai făcut teste de viteză maximă cu câteva autoturisme. Acesta a fost primul cu un tractor, și am obținut imediat un record mondial! Anvelopele și tractorul funcționează foarte bine, chiar dacă vremea nu ne-a ajutat deloc“, a declarat Juha Kankkunen.
Recordul a fost realizat la 19 februarie 2015, pe aerodromul de urgență din Vuojärvi, Finlanda, aflat la aproximativ 20 km distanță de orașul Sodankylä, către Rovaniemi. Lungimea totală a benzii cu zăpadă a fost de aproximativ 2300 m, iar o zonă de 50 m de control al vitezei a fost fixată ca mijloc al benzii.
Organizația Guinness World Records definește reguli speciale pentru recordul mondial pentru cel mai rapid tractor. Timpul pe care îl face tractorul pentru a se deplasa în zona celor 50 m de control al vitezei este măsurat în ambele direcții. Recordul mondial este o medie a acestor două măsurători.
În 2013, Nokian Tyres, inventatorul anvelopelor de iarnă, a obținut un record mondial pentru cel mai rapid autoturism pe gheață, pilotul de teste Janne Laitinen de la Nokian Tyres atingând o viteză de 335,713 km/h (208,602 mph) pe gheața din golful Botnic. Aderența și viteza nemaiîntâlnite au fost asigurate de
produsul de top, anvelopa de iarnă cu nituri Nokian Hakkapeliitta 8.
Nokian Tyres și-a extins gama de anvelope de iarnă la tractoare, atunci când a fost lansat Nokian Hakkapeliitta TRI, în primăvara 2014. Profilul unic al benzii de rulare de la Hakkapeliitta TRI, compusul de cauciuc de iarnă și striațiile măresc aderența și tracțiunea. Striațiile diagonale creează canale pe blocurile căii de rulare, mărind numărul de margini care aderă la suprafața de deplasare și mărind aderența longitudinală și laterală. Cel mai nordic producător de anvelope a fost primul care a introdus anvelopele cu cale de rulare tip bloc la tractoare, în urmă cu peste 10 ani.