Programată pentru lansare în cadrul Salonului auto de la Paris, în octombrie, noua Skoda Fabia schimbă total registrul estetic, preia platforma tehnică a lui VW Polo și va fi cu până la 17 % mai economică decât predecesoarea sa.
Ajunsă la cea de-a treia generație, Skoda Fabia îmbrățișează cu drag noul limbaj de design al constructorului ceh. Astfel, în locul aspectului drăgălaș și cam impersonal al versiunii precedente, noul model se face remarcat prin liniile mult mai apăsate ale caroseriei, care delimitează în general suprafețe drepte, precum și detaliile de design destul de colțuroase, dar elaborate.
Noua Fabia păstrează aceeași lungime a generației anterioare, dar este mai lată cu 90 mm și mai scundă cu 30 mm. Totuși, oficialii mărcii promit un interior mai încăpător, grație ampatamentului majorat. În ceea ce privește capacitatea portbagajului, aceasta a crescut cu 15 litri, până la un total de 330 litri. Mai mult, prin plierea spătarului portbagajului, care ar trebui să formeze o suprafață plană de încărcare cu podeaua portbagajului, volumul util de încărcare ajunge la 1.195 litri, tot cu 15 litri mai mult decât în trecut.
Noul model al constructorului ceh nu are la bază platforma tehnică MQB a concernului VW, dar va oferi o serie dintre dotările și componentele acestuia. Totodată, s-a acordat o importanță la fel de mare reducerii greutății totale a mașinii, versiunea de bază cântărind mai puțin de 1.000 kg, fiind cu aproximativ 45 kg mai ușoară decât în trecut.
Skoda Octavia Scout ajunge în România
La interior regăsim o serie de echipamente preluate de la VW Polo, precum sistemul de infotainment cu ecran tactil de 6,5 inchi și funcție de conectare facilă a telefoanelor mobile inteligente, cameră pentru mersul în marșarier și sisteme de asistență similare.
Noua Skoda Fabia va fi echipată cu motoare noi, preluate de la VW Polo. Incluzând versiunea GreenLine, clienții europeni vor putea alege între patru propulsoare pe benzină și trei diesel, toate în conformitate cu normele de poluare Euro 6 și având printre dotarile standard sistemul start-stop și funcţia de recuperare a energiei de frânare. Opțional, clienții vor avea la dispoziție și transmisia automată cu dublu ambreiaj DSG.
Motoarele disponibile sunt cu trei sau patru cilindri și au puteri cuprinse între 60 și 110 CP. La baza gamei găsim o unitate cu trei cilindri, cu capacitatea cilindrică de 1 litru și disponbil în două versiuni de putere: 60 sau 75 CP. O treaptă mai sus în gamă se află motorul de 1.2 TSI, cu patru cilindri, injecție directă de benzină și supraalimentarte turbo, și acesta în două versiuni de putere, de 90 sau 110 CP. Pe frontul diesel activează doar o unitate cu trei cilindri și capacitatea de 1,4 litri, în două trepte de putere: 90 sau 105 CP. Ambele motoare diesel au emisii de CO2 mai mici de 90 g/km.
Spre sfârșitul anului 2015 va avea loc lansarea versiunii GreenLine, bazată pe motorul 1.4 TDI de 75 CP. Sistemul start-stop, funcţia de cuplare a alternatorului preponderent pe perioada de frânare și anvelopele optimizate pentru rezistență scăzută la rulare, împreună cu imbunătățiri aduse aerodinamicii automobilului, vor conduce la un consum de combustibil de doar 3,1 l/100km, echivalent cu emisii de CO2 de doar 82 g/km. Începând cu anul 2015, modelul Skoda Fabia GreenLine va deveni cea mai ecologică Skoda cu propulsor convențional, depășită doar de motorul CNG al modelului Skoda Citigo G-TEC.
Skoda Rapid Spaceback Monte Carlo, mai sportivă
Se pare că vânzările dezamăgitoare au condus la decizia de a renunța la modelul vRS, în schimb vor exista în continuare versiunile Monte Carlo, mai bine dotate și cu detalii de design particulare. Noua generați Skoda Fabia va debuta oficial în cadrul Salonului auto de la Paris.
Comentarii închise.