Home ȘtiriProiecte secrete Noua strategie Land Rover: două platforme în viitor

Noua strategie Land Rover: două platforme în viitor

de Răzvan Măgureanu
noile platforme Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover a prezentat planul „Reimagine” privind viitorul celor două mărci. Pentru prima oară, englezii anunță date despre a doua platformă, EMA, dezvoltată cu prioritate pentru propulsie electrică dar care poate primi și alte tipuri de propulsie. Aceasta se va alătura platformei MLA, cele două platforme urmând a sta la baza tuturor modelelor Jaguar Land Rover din viitor.

 

Fostul de-acum șef al lui Jaguar Land Rover, Thierry Bollore a prezentat în primăvara lui 2021 planul “Reimagine” de electrificare a mărcilor Jaguar și Land Rover  în care se vor investi 11,6 miliarde euro și care prevede următoarele:
– Jaguar devine brand electric din 2025
– șase modele Land Rover electrice vor fi lansate în umrătorii cinci ani iar până în 2025 60% din modelele land Rover vor fi electrificate.

În viitor, toate modelele se vor baza pe numai două platforme:
– EMA (Electrified Modular Architecture) destinată SUV-urilor Land Rover compacte și medii. Această nouă platformă a fost proiectată cu prioritate pentru propulsie electrică dar va putea primi și propulsie Plug-In hybrid și electrică cu motor pe benzină pe post de generator pentru o versiune cu range extender.  În schimb, nu vor exista motorizări pe benzină sau diesel clasice și nici mild hybrid sau full hybrid. Versiunile PHEV vor oferi o autonomie de circa 100 km.
Platforma EMA utilizează tehnologia pe 800V și va avea două motoare, câte unul pe fiecare punte, pentru a oferi tracțiune integrală electrică. Aceasta va fi destinată viitorelor generații Range Rover Evoque și Land Rover Discovery Sport.

– MLA (Modular Longitudinal Architecture) destinată modelelor de clasă mare și de lux. Această platformă este compatibilă cu toate tipurile de propulsie de la mild hybrid până la Plug-in Hybrid și electrică. Ar fi trebuit să debuteze pe noul Jaguar XJ, proiect care a fost stopat însă.

Probabil, noua platformă va debuta pe viitorul Range Rover Velar și va fi utilizată la următoarele generații Range Rover și Range Rover Sport.

În același timp, Land Rover plănuiește să extindă familia Defender cu încă doi membri dintre care un pick-up de lifestyle. Deocamdată, familia Defender se bazează pe versiunea extremă a platformei D7, numită D7x dar presa britanică speculează că și Defender va trece la platforma MLA. Tot presa britanică anunță că Defender va primi o versiune electrică pentru toate trei versiunile de ampatament o dată cu faceliftul din 2025. Aceasta ar urma să aibă baterii de circa 100 kWh care să îi confere o autonomie WLTP de circa 480 km.

Un alt model electric, un fel de Range Rover pentru șosea, numit “Road Rover” a fost stopat.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.