Opel a prezentat primele fotografii oficiale cu noul Opel Frontera, succesorul lui Crossland, care a crescut în dimensiuni și se poziționează acum mai sus, deasupra lui Mokka.
Opel a prezentat primele fotografii și informații oficiale cu succesorul lui Opel Crossland, care primește un nume de legendă al mărcii: Frontera. În comunicatul de presă însă, Opel nu a menționat însă ce este mai important: poziționarea noului SUV Frontera.
Opel Crossland avea un gabarit aproape similar cu al lui Mokka: 4,22 metri față de 4,15 metri la Mokka, cele două modele concurându-se reciproc. Este adevărat că între cele două, Mokka era modelul mai modern fiind lansat în 2021 în timp ce Crossland a fost prezentat la începutul lui 2017 și a trecut printr-un facelift în 2020.
Noul Opel Frontera va fi mai mare, urmând să aibă în jur de 4,40 metri, diferențiindu-se astfel clar de Mokka, și urmând a se bate cu dacia Duster și Nissan Qashqai, în timp ce viitorul Opel Grandland care se prezintă tot anul acesta va crește în dimensiuni de la 4,47 metri spre circa 4,60 metri.
Acum, că am lămurit poziționarea celor trei modele să vorbim despre Frontera. Deși măsoară aproape 4,40 m lungime, acesta va utiliza platforma de clasă mică e-CMP a grupului PSA, fiind cel mai mare model pe această platformă.
Design robust, interior Pure Panel
Frontera vine cu un design mai robust, de off-roader, pe care a fost grefată noua grilă Opel Vizor, prezentă și la Mokka. ce înglobează noul logo Opel. Grila neagră închisă Vizor integrează și farurile LED cu fază lungă automată și la fel ca și la Mokka, între grilă și priza din spoiler, mai există o priză mică de aer îngustă. Din lateral se evidențiază montantul spate lat și acoperișul destul de plat care nu coboară abrupt spre spate și se termină cu un eleron.
Interiorul este similar cu cel de la Mokka, cu cockpitul Pure panel cu două displayuri de 10 inchi fiecare, cel al sistemului multimedia fiind orientat spre șofer. Mai remarcăm blocul de climatizare separat, două spații mari de depozitare la baza consolei și un schimbător minuscul de forma unui joystick.
Opel nu dă detalii despre dimensiuni dar ne spune că Frontera are un portbagaj de 460 litri care se poate extinde la 1600 litri prin rabatarea 40/60% a banchetei spate și că prin rabatarea banchetei se obține suprafață plană de încărcare datorită podelei duble. De asemenea, Opel menționează că sarcina pe acoperiș este de 200 kg, mai mare decât în mod normal.
Versiune electrică în premieră
Așa cum a promis, Opel vrea să ofere câte o versiune electrică pentru fiecare model al său. Astfel, versiunea electrică Opel Frontera-e va prelua grupul propulsor dezvoltat de Vitesco Technologies și care se regăsește și la Opel Corsa-e, Peugeot e-2008, e-208, Jeep Avenger sau DS3 e-Tense: motor electric de 115 kW (156 CP) la puntea față alimentat de o baterie litiu-ion cu capacitatea brută de 54 kWh.
Vor exista și versiuni convenționale echipate cu motoare pe benzină de 1,2 litri cu 100 și 130 CP dar și noul motor pe benzină cu tehnologie mild hybrid pe 48V, tot de 1,2 litri, cu 136 CP, cuplat la noua cutie automată cu 6 trepte și dublu ambreiaj.
Opel vorbește în comunicat despre faptul că Opel este în continuare un brand german, dar tehnic vorbind, acesta nu mai are nimic german, platforma și motoarele fiind 100% de origine PSA.