Carlos Ghosn, chairman și CEO Grup Renault a anunțat de curând noul plan strategic al companiei ce se va întinde pe parcursul perioadei 2017-2022 – urmărind economii de scală, creșteri ale cifrei de afaceri și vânzărilor, dar și implementarea de noi tehnologii.
Întâi cifrele seci – Ghosn este bine-cunoscut pentru obsesia sa pentru reducerea cheltuielilor (ce a funcționat foarte bine pentru Nissan, spre exemplu) – cifră de afaceri anuală de 70 de miliarde de euro (51 pentru anul trecut), o marjă operațională la nivelul grupului de 7%, o creștere a vânzărilor (mai ales în afara Europei) de peste 40% de la 3,47 milioane în 2016 la peste 5 milioane. Și mai interesant este că noul „Drive the Future” – bazat pe cel anterior „Drive the Change” va include nu mai puțin de 21 de lansări de modele, precum și economii „Monozukuri” în valoare de 4,2 miliarde de euro. Pentru România este important de notat că noul plan strategic se bazează direct pe gama „Global Access” – ce include familia Kwid dar mai ales familiile Logan și Duster – iar aici sunt prevăzute extinderi ale gamelor, ceea ce ar putea aduce noi modele de caroserie pentru brandul Dacia.
În general, Grupul Renault prevede și o extindere majoră a capabilităților de mobilitate sustenabilă, cu o gamă electrică de 8 EV-uri și alte 12 modele electrificate. Nu ne-ar mira nici aici dacă în următorii ani am avea parte de primele modele Dacia hibride – poate chiar și un EV. La finalul planului, Renault plănuiește să ofere inclusiv servicii de tip „ride-hailing”, realizate utilizând taxi-uri robot. Mai mult, anumite piețe importante vor avea parte de o gamă 100% conectată în timp ce zona automatizării va fi reprezentată de 15 modele cu capabilități self-driving. În plus, constructorul francez vrea să preia controlul și în incipientul sector al modelelor comerciale ușoare electrice – cu obiectivul declarat de a deveni Nr.1 și de a avea cea mai mare gamă LCV electrică.