Dezvoltat pe platforma tehnică MQB a concernului VW, primul SUV de clasă medie al constructorului ceh propune un interior cu până la șapte locuri și este cel mai avansat model al gamei din punct de vedere tehnologic.
Conceptul VisionS prezentat de Škoda la începutul acestui an și ilustrațiile computerizate regăsite în edițiile anterioare ale revistei noastre au făcut lumină cu ceva vreme în urmă în legătură cu aspectul lui Kodiaq, dar pentru aflarea detaliilor complete a trebuit să așteptăm lansarea oficială. Aceasta s-a desfășurat la Berlin și a avut ca laitmotiv tocmai ursul Kodiak, căruia noul SUV Škoda îi datorează numele. În timpul evenimentului, chiar a fost oferit și un cec de 25.000 USD primăriei orașului cu același nume ca și îmblănitul mamifer, adică tot Kodiak, situat pe insula omonimă din apropierea coastei sudice a Alaskăi, care-i va folosi pentru protecția urșilor.
Împărțind platforma tehnică cu VW Tiguan și SEAT Ateca, Škoda Kodiaq este vizibil mai mare decât acestea (cu 16, respectiv 33 cm), întinzându-se pe o lungime de 4,7 m. Avantajat și de ampatamentul generos, de 2,79 m, habitaclul se remarcă prin oferta excelentă de spațiu, opțional fiind propus chiar un al treilea rând de locuri, ce se pliază sub podeaua portbagajului. De asemenea, SUV-ul ceh strălucește și în ceea ce privește spațiul destinat bagajelor, care variază între 720 și 2065 de litri. Mai mult, latura practică este susținută și de posibilitatea culisării banchetei de pe rândul doi de locuri pe o distanță de 18 cm. În ciuda dimensiunilor și a abundenței de spațiu oferit ocupanților, mașina nu cântărește exagerat de mult, versiunea de bază având doar 1452 kg (în versiune 4×2). În paralel, vizând obținerea unui consum de combustibil cât mai redus, inclusiv coeficientul aerodinamic a fost atent studiat, rezultând o valoare de doar 0,33, foarte
competitivă pentru această clasă.
Noul model marșează pe ideea dotărilor Simply Clever, iar pe lângă deja celebrele soluții practice regăsite la celelalte modele ale gamei, cum ar fi umbrela din portieră și racleta integrată în ușița bușonului de la rezervorul de combustibil, noul SUV propune inclusiv un sistem ingenios de protecție a canturilor ușilor împotriva zgârieturilor ce pot rezulta din deschiderea acestora în spații restrânse. Dar nu acestea sunt dotările cu adevărat importante ale mașinii, ci noile sisteme multimedia și de asistare a șoferului, care-l transformă pe Kodiaq în cel mai tehnologizat model Škoda lansat până în prezent.
Versiunile de bază au integrate în consola centrală un display de 6,5 inchi, iar cele superioare propun noul sistem de infotainment cu ecran de 8 inchi și o conectivitate extinsă: conexiune LTE la internet, hot spot, MirrorLink, Apple CarPlay și Android Auto. Merită menționate serviciile online grupate sub umbrela Connect, care oferă, pe lângă date despre vreme, trafic, hărți (Google Earth), puncte de interes sau prețul combustibilului, și acces de la distanță la anumite funcții ale mașinii. În materie de confort, ocupanții sunt răsfățați cu o serie de dotări cu tentă de lux, cum ar fi volanul încălzit, scaune încălzite și ventilate, precum și o instalație de climatizare automată cu trei zone de confort.
Kodiaq este oferit în cinci versiuni de motorizare, două TDI și trei TSI. La baza gamei se găsește unitatea 1.4 TSI de 125 CP, aceasta fiind urmată de o versiune de 150 CP a aceluiași motor. Cel mai puternic propulsor alimentat cu benzină are 2 litri și dezvoltă 180 CP. Pe frontul diesel, regăsim motorizarea 2.0 TDI disponibilă în două trepte de putere, 150 și 190 CP. Variantele de top sunt cuplate exclusiv la transmisii DSG cu șapte trepte, în timp ce restul vin standard în compania unor transmisii manuale cu șase trepte. În funcție de motorizare, Kodiaq este oferit atât cu tracțiune față, cât și cu sistem de tracțiune integrală permanentă, cu diferențial central Haldex. Opțional se oferă și un tren de rulare adaptiv ce permite schimbarea tăriei amortizoarelor.
Mai multe detalii despre noul Kodiak puteți afla în ediția de octombrie 2016, auto, motor și sport!