Home Auto util Probleme frecvente la Škoda Octavia. Raport DEKRA

Probleme frecvente la Škoda Octavia. Raport DEKRA

de

Atunci când vine vorba de cea mai bună combinaţie între preţ şi spaţiu, Octavia are un avantaj clar chiar și față de fratele Golf. Dacă punem la socoteală și faptul că lista cu probleme frecvente la Škoda Octavia este scurtă, ne dăm seama că avem de-a face cu un bestseller.

Probleme frecvente la Skoda Octavia

Probleme frecvente la Skoda Octavia

Cine optează pentru o versiune sedan sau break, obţine o maşină cu tehnologie fiabilă Volkswagen, confort bun al suspensiei, frâne eficiente, motoare diesel economice şi spaţiu mult peste medie. Datorită volumului de 560 de litri al fostei generații, portbagajul se plasează chiar şi peste nivelul unor sedanului din clasele superioare.

Defecțiuni frecvente la VW Golf IV și Bora

Față de majoritatea concurenţilor, Octavia este disponibilă într-o versiune cu suspensii înălțate şi scuturi din plastic, deşi este greu de găsit pe piaţa maşinilor rulate o versiune Scout. De la faceliftul pe care Octavia l-a primit la începutul anului 2009, oferta a crescut semnificativ pe piaţa maşinilor folosite. Modelul sedan uşi este vândut la preţuri atractive – şi aceasta în condiţiile în care este unul dintre cele mai fiabile automobile din clasa lui. Rapoartele DEKRA arată că există puține lucruri ce pot fi incluse pe lista cu probleme frecvente la Škoda Octavia. Indiferent că vorbim de şasiu, motor, sistemul de frânare sau partea electrică: maşina obţine calificative bune. Farurile reglate incorect generează probleme în rapoartele DEKRA – o eroare care poate fi corectată rapidă fără costuri mari.

Mașini de familie cu portbagaj generso. Škoda Octavia se află în frunte

Fosta generaţie, din care se găsesc tot mai multe modele pe piaţa maşinilor second-hand, se diferenţiază prin spaţiul ceva mai mare pe care îl oferă, şasiul mai elaborat, scaunele mai bune şi instrumentele reproiectate. Opţionale, farurile cu xenon sunt recomandate pentru că dispun şi de lumini adaptabile pe viraje, cel puțin după facelift. Portofoliul de motoare a fost completat cu un propulsor TSI (1,4 litri) de 122 CP. Dacă preferi sportivitatea, optezi pentru versiunile RS, disponibile din 2006, cu motor pe benzină de 200 CP sau diesel de 170 CP.

Evaluare auto motor și sport

+ spaţiu suficient

+ break cu portbagaj mare

+ ergonomie bună

+ calitate ridicată a fabricației

+ confort bun al suspensiei

+ raport bun preţ/performanţe

+ opţional, tracţiune integrală

+ frâne eficiente

+ portofoliu vast de motoare

+ direcţie precisă

vizibilitate redusă

puţine echipamente de siguranţă standard (modelele vechi)

motoare TDI nu foarte rafinate

Motorizări recomandate

● benzină, 1,4 litri, de 122 CP, turbo şi injecţie directă, consum: 7,0 l/100 km.

● benzină, 1,8 litri, de 160 CP, cuplu mare, injecţie directă, consum aprox. 8,0 l/100 km.

● TDI, 1,9 litri, de 90 şi 105 CP: turbodiesel mai brutal, dar cu cuplu mare. Consum 6,5 l/100 km.

● diesel, 2,0 litri, de 140 CP, diesel cu pompă-injector, cuplu foarte ridicat, dar eficient ca şi consum. Consum: 6,3 l/100 km.

Istoria modelului

1997 lansare a limuzinei cu motoare 1.6 (75 CP), 1.8 20V (125 CP) şi 1.9 TDI.

1998 lansare break.

1999 break cu motor TDI 1.9, cu tracţiune integrală, ABS şi airbaguri laterale în dotare standard.

2000 facelift şi motoare noi: benzină 1.6 (102 CP), 2.0 TDI 4×4 (115 CP).

2001 facelift, motor de bază nou (1,4 litri, 80 CP).

2003 1.9 TDI (130 CP).

2004 lansare generaţia a doua; transmisie DSG; continuă producţia primei game sub numele Tour.

2005 apare breakul.

2009 facelift.

2012. lansare generația a treia

Probleme frecvente la Škoda Octavia

● deficienţe ale luminilor

● emisii CO2 prea mari

● uzură a discurilor de frână

Articole similare

Comentarii închise.