Home Teste Test comparativ Mercedes GLS vs Range Rover: Deplasare la nivel înalt

Test comparativ Mercedes GLS vs Range Rover: Deplasare la nivel înalt

de Răzvan Măgureanu
test comparativ mercedes GLS vs range Rover

Schimbare de generație? E cazul să spunem o rugăciune! Când vine timpul ca o nouă generație să urce la putere în dinastia Range Rover, evenimentul capătă statutul unei succesiuni la tron. Ceea ce însă este puțin probabil să-l facă pe Mercedes GLS să cedeze supus în fața lui Range în testul comparativ cu versiuni diesel puternice, care dezvoltă 700 Nm.

Desigur, în primul rând doamnele sunt rugate să poarte pălărie. Rochiile și fustele trebuie să aibă o lungime decentă, adică cel puțin imediat deasupra genunchiului. Nu este de dorit un top cu bretele-șnur, care lasă talia descoperită. Domnilor li se reamintește politicos că e imperios necesar să poarte un costum negru, gri sau bleumarin în combinație cu vestă, cravată (care nu poate fi înlocuită cu o eșarfă sau un papion) și pălărie neagră sau gri, precum și pantofi negri, cu șosete. Pentru ce vă trebuie toate astea?

Ca să intrați la Royal Enclosure, cea mai selectă zonă a celebrului hipodrom Ascot , unde există patru incinte amenajate special pentru evenimentul de 5 zile. Trei dintre acestea sunt deschise publicului larg, dar a patra necesită un protocol special. Nu puteți intra decât dacă depuneți o cerere în avans și garantează pentru voi o persoană care a fost acceptată aici cel puțin 4 ani.

Este un loc unde strălucește mereu Marea Britanie, o țară care nu numai că nu-și pierde niciodată calmul, demnitatea și fastul, dar și construiește mașini fastuoase. Ei bine, nu numai, dar, timp de 52 de ani și patru generații, a fost în esența lui Range Rover să ducă stilul britanic în cele mai neospitaliere locuri. Apariția unui Range Rover poate înnobila chiar și rodeoul din San Antonio, transformându-l în micul Ascot al Texasului.

Acum, a cincea generație a dinastiei Range preia conducerea. Deși nu este unul dintre criteriile care pot fi evaluate într-un test comparativ, putem remarca faptul că Range Rover reușește să eclipseze GLS prin prezența și stilul său, chiar și atunci când GLS se ridică la rang de Maybach.

My car is my castle
Noul Range Rover este construit pe o platformă multipropulsie și poate să fie echipat cu motoare pe benzină, diesel, hibride plug-in sau electrice și să aibă o caroserie MLA-Flex cu două variante de ampatament, pentru a oferi spațiu adecvat pentru patru, cinci sau șapte persoane de rang înalt, plus comoditate. Pentru a spori confortul la un nivel deosebit, mașina de test are în spate scaune Executive (de la 4879 de euro). Acest lucru înseamnă, de fapt, două locuri individuale, deoarece între ele se află o consolă centrală atât de masivă, încât până și prințul Harry ar putea avea parte de intimitate acolo, dacă e asaltat de zburdalnica Meghan Markle, care nu este prea familiarizată cu protocolul regal.

test comparativ Range Rover 2023

Și în alte privințe, Range se prezintă ca un domeniu britanic de la țară – nu numai în ceea ce privește stilul, ci și ca evidențiere a calității. Nu ar trebui să privim cu atenție în spatele tuturor fațadelor strălucitoare, iar unele butoane nu ar trebui atinse. Un bun exemplu este spectacolul oferit de spătarele scaunelor din spate, care se rabatează electric, pentru a crea un compartiment de încărcare caracterizat de un prag înalt și de o topografie generală uimitor de puțin măgulitoare.

Scârțâitul și zăngănitul cu care are loc conversia, în timpul căreia există numeroase ocazii de a inspecta mecanica (capacele de la scaune nu au o lungime suficientă), au potențialul de a zdruncina încrederea în durabilitatea acestei operațiuni. Cu toate acestea, nici măcar instrumentele digitale ușor de citit și nici ecranul tactil al sistemului multimedia, care, în ciuda abundenței de comenzi, este clar dispus, nu împovărează stilul interiorului. Range e o mașină frumoasă.

test comparativ Range Rover 2023test comparativ Range Rover 2023test comparativ Range Rover 2023test comparativ Range Rover 2023test comparativ Range Rover 2023test comparativ Range Rover 2023test comparativ Range Rover 2023

În schimb, Mercedes GLS este foarte mare. Depășește Range-ul în ceea ce privește spațiul interior. Iar când Mercedes afirmă că spațiul de pe al treilea rând de scaune e suficient chiar și pentru pasagerii cu înălțimea de până la 1,94 metri, nu putem decât să confirmăm acest lucru. Confortul se extinde și în spate, cu o zonă de climatizare separată, scaune încălzite și un discret buton care permite deplasarea celui de-al doilea rând în față, pentru o ieșire mai ușoară. Pentru a crea mai mult spațiu pe rândul al treilea, cel din mijloc poate fi deplasat electric înainte, cu 10 cm. Rămân 75 din cei 85 cm disponibili pentru genunchi, ceea ce înseamnă 3 cm în plus față de valoarea oferită de Range.

Totul este de calitate în Benz
Mercedes GLS 400 d 4Matic e perfect din punct de vedere tehnic când vine vorba despre deplasare, la fel ca despre orice altceva, de la sistemul de asistență până la sistemul de control vocal, care înțelege multe lucruri, dar nu pe toate. Cu sistemul MBUX din penultima generație, nu prea reușești să nimerești meniurile de pe touchpadul care nu este cel mai precis și te gândești că e mai simplu direct de pe ecranul tactil sau cu fostul controller.

În schimb, inginerii pot sărbători ca pe un triumf agilitatea pe drumurile virajate a acestui vehicul lung de 5,21 metri și care cântărește 2597 kg. Mai multe despre asta, imediat. Înainte de asta, nu îi plac străzile înguste din oraș? Surpriza este la fel de mare ca și constatarea că GLS e grandios când vine vorba de călătorii lungi. Doar un zgomot de mică intensitate se aude de sub capota sa, acolo unde toarce modernul diesel OM656. Între timp, cutia automată schimbă discret treptele de viteză, așa cum un majordom ar pune în șemineu un buștean care arde și produce căldură chiar înainte ca milordul să observe că este în pericol de a tremura. Iar respectiva cutie poate face față unui cuplu maxim de 700 Nm.

test comparativ mercedes GLS

În călătoriile pe autostradă, acest cuplu e suficient pentru o deplasare relaxată și confortabilă, chiar și la viteze mari. Suspensia pneumatică ar putea fi ceva mai receptivă, uneori fiind cam dură pe denivelările scurte. Cu toate acestea, denivelările lungi se sting în arcurile pneumatice, care sunt menținute sub presiune de o pompă de 400 W.

Masa mașinii este suportată de suspensia pneumatică și de sistemul de compensare activă a ruliului. Dar compensarea ruliului nu se realizează cu bare stabilizatoare active, precum la alte modele Mercedes, ci cu noul sistem E-Active Body Control, singurul din industrie care controlează forța de amortizare pe fiecare roată. La fiecare oată există un amortizor cu două camere, un rezervor sub presiune și o supapă reglabilă. Amortizorul este conectat la o pompă cu motor alimentat de la rețeaua de 48 V, prin intermediul unor conducte hidraulice. Fiecare amortizor poate fi controlat separat, și prin modificarea presiunii se pot crea rapid forțe active care depășesc valoarea accelerației gravitaționale, iar mașina dansează pe drum (funcția Free Ride).

Pe lângă spectacolul cu mașina care dansează ca în filmul de animație Cars, soluția poate fi de ajutor atunci când te-ai împotmolit în nisip sau noroi. Ridicând și coborând fiecare roată în parte, se modifică presiunea pe suprafața de contact, ceea ce creează aderență suplimentară pentru a ieși dintr-o situație complicată. Sistemul ajută mult în off-road, iar GLS știe să se cațăre și el cel puțin la fel de bine precum Range, mai ales dacă comanzi pachetul Off-road (2261 de euro), care include reductor, distribuție complet variabilă a cuplului și programe de conducere în off-road.

test comparativ mercedes GLStest comparativ mercedes GLStest comparativ mercedes GLStest comparativ mercedes GLStest comparativ mercedes GLStest comparativ Mercedes GLStest comparativ mercedes GLS

Pe lângă spectaculozitatea acțiunii funcției Free Ride, sistemul mai are două: funcția Curve, care permite înclinarea mașinii cu până la 3 grade în viraje, și funcția Road Surface Scan, ce permite detectarea denivelărilor din calea de rulare și adaptarea suspensiei în funcție de acestea. Sistemul este pe cât de scump (7735 de euro), pe atât de impresionant.

Felul în care acest colos se înclină în viraje, cât de agil și neutru le parcurge, cât de mult a împins limitele aderenței reprezintă o lovitură de maestru ingenioasă. Dar, pe lângă controlul ruliului caroseriei, sistemul împiedică GLS-ul să își definească un caracter clar. Vrea să fie un SUV perfect pentru călătorii lungi, un maestru al virajelor sau un off-roader?

Să pășim elegant
În schimb, Range poate pune în scenă o intrare ca pe covorul roșu, la oprire suspensia pneumatică coborând caroseria cu 5 cm, pentru o ieșire mai ușoară, în timp ce scările laterale se extind. Pentru sarcini mai complicate decât aleile cu pietriș îngrijite, Range-ul din clanul Land Rover aduce cu el experiența a 74 de ani de off-road și cel mai nou sistem de tracțiune integrală.

Acesta dezactivează puntea din față între 35 și 160 km/h, ceea ce reduce pierderile din transmisie cu 30% și emisiile de CO2 cu 4 grame, la 217 g/km. Ce drăguț! La demaraj și în off-road, tracțiunea integrală rămâne activă, reductorul este standard, iar pe puntea din spate există un diferențial activ, care variază distribuția puterii pe cele două roți, prin intervenția frânei.

De asemenea, Range Rover vine standard cu sistemul Terrain Response, care reglează răspunsul direcției, motorului, suspensiei, controlului tracțiunii, dar și al diferențialelor central și din spate, iar prin intermediul suspensiei pneumatice, modifică și garda la sol în funcție de situație. În modul Wade Sensing, inclus acum în Terrain Response, sistemul obturează toate prizele de aer și ridică garda la sol cu 13,5 cm deasupra nivelului normal.

test comparativ mercedes GLS vs range Rover

Astfel, Range trece prin vaduri de 90 cm, iar senzorul de adâncime a apei raportează adâncimea acesteia sistemului multimedia. În acest fel, Range poate trece prin vaduri adânci și se poate aventura prin cele mai sălbatice locuri. Dar acum Range Rover poate gestiona cu siguranță mult mai bine și drumurile asfaltate. Acesta rulează maiestuos, și suspensia pneumatică asigură atât un confort excelent, cât și o agilitate mai bună. Sistemul Dynamic Response, cu bare stabilizatoare active alimentate la rețeaua de 48 V, contracarează ruliul în viraje și este conectat cu sistemul de navigație. Când acesta îi spune că urmează un viraj, barele stabilizatoare active se întăresc, asigurând un cuplu de contrabracaj de până la 1400 Nm.

Apoi, Range completează schimbarea de direcție cu siguranța cuvenită, dar cu un dezinteres suveran. Acest lucru se reflectă în lipsa de precizie și de feedback a direcției indirecte, precum și în faptul că sistemul de bare stabilizatoare active nu poate compensa tot ruliul caroseriei.

Să stea pe viraje precum GLS-ul? Vai, nemții ăștia! Ei bine, cu siguranță nu este unul dintre obiceiurile unui Range să se plieze pe traseele mai virajate. La urma urmei, a dobândit deja o anumită indulgență față de obiceiurile mai burgheze, cum ar fi intrarea în garaje subterane sau parcarea în locuri înguste. Până la 50 km/h, roțile din spate virează cu până la 7,3 grade în direcția opusă, ceea ce conferă o agilitate surprinzătoare acestui Westminster Abbey al vehiculelor de teren. Range face o întoarcere la 360 de grade într-un cerc cu un diametru atât de mic, încât, din dorința de a nu atinge bordurile exterioare și stâlpii din parcare, aproape că le zgârii pe cele interioare.

Dar călătoriile lungi sunt cele pe care le stăpânește cu o perfecțiune mai mare decât GLS-ul. Acest lucru se poate datora, pe de o parte, poziției condus cu 10 cm mai înalte, iar pe de altă parte, vizibilității mai bune datorată suprafețelor vitrate mai coborâte și montanților mai verticali. În orice caz, călătoria în Range este un lux feudal, cu fotoliile sale grandioase, suspensia pufoasă, liniștea și pacea copleșitoare. Cele din urmă se datorează nu numai suprimării zgomotului prin intermediul a 35 de difuzoare, ci și puterii motorului.

Adică a dieselului de 3 litri supraalimentat de două turbine care ajută la obținerea unui cuplu de 700 Nm. Astfel, Range se deplasează fără ca noul propulsor cu șase cilindri în linie, asistat de un sistem mild hybrid de 48 V, să pară vreodată că se forțează sau să aibă vreun motiv să ridice tonul pentru a-i transmite cutiei automate cu opt trepte că este cazul să efectueze una dintre galantele sale schimbări de viteze. Cu atâta armonie, și consumul de combustibil – de 10,6 l/100 km în test, cu 0,3 l mai mare decât al lui GLS – pare rezonabil. Dar Range păcătuiește prin distanțele mari de frânare și dozarea slabă a pedalei de frână acționate prin cablu, în locul unui sistem brake-by-wire.

Range Rover nu câștigă, dar este o mașină ilustră, plus că ai putea fura cai cu el, mai ales la Ascot. Pentru că nu iese în evidență? Dumnezeule, nu! Și nu doar datorită capacității de tractare de 3,5 tone, asistentului de manevrare a remorcii și controlului iluminării. Ci fiindcă obișnuiții de la Royal Enclosure îl vor considera pe oricare șofer de Range ca fiind unul dintre ei. Un lord onorabil!

Verdict
1. Mercedes GLS 400 d 4Matic 654 puncte 
Dacă sunteți în căutare de mai puțină exorbitanță în ceea ce privește consumul și costurile, dar de mai multă asistență, spațiu și variabilitate, vă recomandăm Mercedes GLS, mai sobru și mai voluminos.

2. Range Rover D350 HSE   595 puncte
Dacă este nevoie de mai multă extravaganță în ceea ce privește stilul și de mai mult rafinament pentru suspensie, vă recomandăm Range, imens de scump, dar mai bine echipat, pe care niciun teren nu-l poate opri, dar frânele sunt prea ezitante.

ModelMercedes GLS 400d 4maticRange Rover D350 HSE
Propulsie
Tip motor/nr. cilindriL6L6
Antrenare vilbrochen/supraalim.Lanț/turboCurea/turbo
Cilindreecm329252997
Putere maximă kW (CP)/rpm243 (330)/3400258 (350)/4000
Cuplu maxim Nm/rpm700/1200700/1500
TransmisieTracțiune integrală,Tracțiune integrală,
Cutie de vitezecutie aut. 9 treptecutie aut. 8 trepte
Pneuri în test față/spate275/45 R 21 Y- 315/40 R 21 Y285/45 R 22 Y- 285/45 R 22 Y
Mase și dimensiuni
Masă proprie/sarcină utilă/nr. locuri kg2597/653/72708/642/5
Masă remorcabilă/cu frâne kg750/3500750/3500
Sarcină plafon/cârlig remorcare kg100/140100/150
Lungime × lățime (cu oglinzi) × înălțime mm5207 × 1956 (2157) x 18235052 × 1990 (2209) x 1870
Ampatament mm31352997
Diametru de bracaj stg./dr. m12,4/12,311,6/11,7
Volum portbagaj l/VDA355/2400725/1773
Dimensiuni portbagaj mic L x l x h mm970 × 910 × 750465 × 880 × 775
Dimensiuni portbagaj mare L × l × h mm1990 × 910 × 7501570 × 880 × 775
Înălțime prag de încărcare mm820830
Lățime interioară față/spate mm1560/15301630/1600
Înălțime interioară față/spate mm1045/10201025/940
Spațiu de ședere standard mm850720
Înălțime poziție de condus mm770870
Consum/autonomie/CO2
Consum în test l/100 km10,310,6
ams – eco/ cotidian/ sportiv8,0/10,2/12,98,2/10,6/13,2
Emisii CO2 în testg/km271279
Consum WLTP mediu
l/100 km
7,98,2
Emisii CO2 (WLTP)g/km210217
Rezervor l9080
Autonomie km873754
Accelerații/viteză maximă
Accelerații s4,54,5
0–  80 km/h6,56,7
0–100 km/h9,19,4
0–120 km/h10,610,9
0–130 km/h12,312,6
0–140 km/h16,516,9
0–160 km/h22,122,3
0–180 km/h30,030,1
0 – 200 km/h14,714,7
0–400 m
Reprize s3,5/4,63,8/4,9
60–100/80–120 km/h
Viteză maximă km/h238234
Distanță de frânare
de la 100 km/h, rece m35,337,8
de la 130 km/h, rece/cald m58,7/59,464,9/64,6
Zgomot interior
la   80 km/h
5962
la 100 km/h dB(A)6363
la 130 km/h6667
la 160 km/h7072
la 180 km/h7374
Teste dinamice
Slalom 18 m TC/ESP on61,154,6
Dublă schimbare de bandăkm/h123,8113,1
Costuri
Preț de bază euro107.100145.775

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.