Home Teste Test drive: Kia Sportage PHEV – Prețul economiei

Test drive: Kia Sportage PHEV – Prețul economiei

de Dan Damian
Kia Sportage PHEV - test drive

Kia aprofundează segmentul PHEV cu noua generație Sportage, care încearcă să îmbine eficiența cu dinamica.

A cincea generație a modelului Sportage nu mai putea evita electrificarea, așa că producătorul coreean a echipat-o cu absolut tot ce se poate. La Sportage, găsești motoare termice fără mild hybrid, cu benzină, diesel, hibride și PHEV. Electrice, nu, pentru că aici intervine Niro. Am testat versiunea PHEV a SUV-ului de clasă compactă, care este și cea mai puternică din gamă. Vine la pachet cu tracțiune integrală, pentru că, la o mașină de familie, nu poți lăsa atâta putere doar în sarcina punții din față.

Kia Sportage PHEV - test drive

Ca design nu sunt diferențe sesizabile față de hibridul fără plug-in, aici contând cel mai mult nivelul de echipare, GT Line fiind cel mai bun, ca în cazul mașinii testate. Sportage rămâne același model care-ți place sau nu, asta din cauza părții frontale la nivelul farurilor. Îți ia ceva timp să le înțelegi structura și să le pui în contextul liniei generale. Dar, pe de altă parte, mașina atrage atenția, dacă asta îți dorești de la un SUV. Și presupun că nici nu va îmbătrâni moral prea repede.

Kia Sportage PHEV - test drive

Cu interiorul, ne-am mai întâlnit când am testat hibridul Sportage, iar aici, nu prea ai ce să reproșezi. Două displayuri generoase, pe aceeași suprafață, cu informații clare, deloc aglomerate – poate doar că ar fi trebuit un pic mai multă imaginație în privința culorilor. Mașina are propriul buton pentru selectarea modului de lucru al sistemului PHEV, de la care poți selecta EV, HEV sau Automat. Și dacă tot există sistem de tracțiune integrală, acesta trebuie adaptat diferitelor condiții de rulare, și poți face asta de la un buton plasat între scaune, având la dispoziție Snow, Mud și Sand. Dacă apeși același buton, ajungi în meniul modurilor de rulare, doar două, Eco și Sport. În rest, Kia Sportage apelează la sistemul introdus de electricul EV6 pentru controlul climatizării, un panou tactil, pe care însă îl poți transforma în comenzi rapide pentru sistemul multimedia, la o simplă apăsare de buton, fiind o alternativă excelentă la comenzile clasice, cu butoane fizice. Foarte inspirat este și controllerul transmisiei, un buton rotativ intuitiv de operat.

Kia Sportage PHEV - test drive

În ceea ce privește spațiul, este greu să ceri mai mult de la un SUV compact. În spate, poți sta relaxat, fără niciun fel de probleme la nivelul genunchilor, orice înălțime ai avea. Portbagajul are un volum de 540 de litri, cu 47 mai mic decât al versiunii hibride, dar cu 14 mai mare decât al variantei diesel.

Propriul stil

Așadar, Kia Sportage PHEV este cel mai puternic model din gamă, având 265 CP, cu 35 mai mulți decât hibridul. Bateria de 13,8 kWh ar trebui să asigure o autonomie de 70 km în mod pur electric. Cu ea plină, mașina afișa 59 km autonomie, iar eu am reușit să obțin 55, dar în regim extraurban, cu viteze de până la 100 km/h. Un rezultat foarte bun. Totuși, sistemul coreenilor nu oferă neapărat independență completă în modul pur electric. Propulsorul termic pornește la rece și intervine sporadic pe parcurs, astfel că cei 55 km electrici sunt parcurși inclusiv cu 0,5 l/100 km consum de benzină. O altă setare proprie este că, atunci când bateria ajunge la 15%, autonomia electrică afișată este zero. Mașina rulează electric, dar la viteze mai mici, constante. Poți obține cam 5,5 l/100 km în trafic urban lejer, cu bateria rămasă pe buffer și 7,5 dacă alternezi autostrada cu drumurile naționale. Valori bune pentru un PHEV compact, de 1,9 tone.

Ținuta de drum nu putea fi decât echilibrată. Poți rula sportiv fără surprize neplăcute, cei 265 CP simțindu-se (cu bateria plină), dar asta costă la nivel de consum. Și nu te poți baza pe padelele de pe volan pentru un regim sportiv. Transmisia reacționează lent la schimbările manuale, acestea ajutând doar în off-road, când vrei să blochezi cutia în trepte inferioare. Oricum, chiar și în modul manual, sistemul schimbă singur la un moment dat.

Acest model coreean are puține dezavantaje, până ajungi la preț. 47.962 de euro reprezintă baza pentru versiunea de echipare GT Line, cea mai bună. Da, este PHEV, unul bun, dar la asemenea preț (-540 de euro) găsești și BMW X1 xDrive25e, versiunea de bază, cu 20 CP în minus, dar mai rapid și cu aproximativ aceeași autonomie electrică.

Text: Dan Damian

Date tehnice

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4515 × 1865 × 1650 mm. Ampatament: 2680 mm. Portbagaj: 540 l. Rezervor: 42 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate paralelogram deformabil, arcuri elicoidale. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 235/50 R 19

Transmisie: Tracțiune integrală, cutie automată cu 6 trepte.

Propulsie: Motor termic benzină, L4, 1598 cm3, putere maximă 132 kW (179 CP)/5500 rpm, cuplu maxim 265 Nm/1500–4500 rpm. Motor electric cu funcție de propulsor/generator, putere maximă 66,9 kW (91 CP), cuplu maxim 304 Nm. Putere maximă totală: 195 kW (265 CP). Cuplu maxim totală:: 350 Nm. Capacitate baterie: 13,8 kwh. Autonomie electrică: 70 km

Performanțe: 0–100 km/h    8,2 s, Viteză maximă 191 km/h, Consum mediu 1,1 l/100 km

Preț de bază: Kia Sportage PHEV GT-Line     47.962 euro/41.523 euro, cu Rabla Plus

Foto: Bogdan Paraschiv

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?