Home Teste Test: Mercedes Citan Combi 112

Test: Mercedes Citan Combi 112

de

_RBC0529-2

Oferta Citan este completată cu o motorizare nouă, de 1,2 litri și 112 CP. Febra downsizing-ului cuprinde și segmentul utilitarelor ușoare!

Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș

 

Deși Citan ar fi trebuit să devină celebru ca model cu care Mercedes reintră sau debutează – depinde din ce perspectivă privim lucrurile – în segmentul utilitarelor mici și mai accesibile, Audi sau BMW neavând o asemenea divizie, acesta a fost apostrofat pentru legătura strânsă pe care o are cu Renault Kangoo. În definitiv, nu știu dacă acest lucru e chiar atât de rău pe cât pare, având în vedere că Renault este, din 1998 încoace, lider european în segmentul vehiculelor comerciale ușoare și că soluția colaborării dintre companii a devenit o practică la ordinea zilei în vremurile actuale, tendința globalizării fiind mai actuală decât oricând. Oricum, Citan este cert că nu va scăpa de această asociere, oricât de mult s-a chinuit el să se prezinte în fața publicului cu un aspect individual – designul exterior, la nivelul părții frontale și posterioare, precum și bordul fiind amplu modificate.

Noul motor se remarcă prin silențiozitate și se descurcă onorabil chiar și când mașina este încărcată. Din păcate, în această situație consumul de combustibil crește destul de mult.

Noul motor se remarcă prin silențiozitate și se descurcă onorabil chiar și când mașina este încărcată. Din păcate, în această situație consumul de combustibil crește destul de mult.

Mai mult, cârcotașii au primit din nou apă la moară, noua motorizare oferită sub indicativul 112 fiind de fapt noul 1.2 TCe al francezilor. Acesta  utilizează injecția directă de benzină și supraalimentarea turbo pentru a produce, dintr-o cilindree de doar 1,2 litri, 114 CP la 4500 rpm, accelerația până la 100 km/h realizându-se în 11.7 s.  Pentru un scenariu care implică o încărcare de 525 kg, cât este sarcina maximă admisă, puterea motorului ar putea părea cam firavă, dar un picior mai hotărât, care să ducă turația între 2000 și 4000 rpm și să scoată la iveală cuplul maxim de 190 Nm, ar trebui să rezolve problema. De fapt, Citan 112 se poziționează drept versiune situată la intrarea în gamă, ce oferă un confort acustic evident mai bun decât motorizările diesel și un consum de combustibil decent. Cotat în fișa tehnică la 6,1 l/100 km, acesta ajunge în viața reală pe la 8 l/100 km, în ciuda transmisiei manuale cu șase rapoarte și a sistemului auto stop/start ce lucrează prompt și fără sincope. Amortizoarele nu se arată prea impresionate de denivelările drumului, ținuta de drum este sigură, ruliul nu deranjează nici pe virajele luate cu aplomb, iar direcția îți inspiră încredere. Per total, Citan își intră bine în rolul său de automobil ambivalent, destinat familiilor numeroase, cu necesități ample de transport, sau celor cu o mică afacere, care vor folosi mașina și în cazul activităților profesionale.

Test comparativ: Mercedes Citan Combi vs VW Caddy Life

Oricum, principalul atu al lui Citan rămâne spațiul foarte generos pe care habitaclul îl pune la dispoziție, iar sigla Mercedes reprezintă un alt argument important pentru cei care sunt interesați și de prestigiu în acest segment.

mai 2013

Noul motor se remarcă prin silențiozitate și se descurcă onorabil chiar și când mașina este încărcată. Din păcate, în această situație consumul de combustibil crește destul de mult.

Date tehnice

Articole similare