Home Teste Test: Metamorfoza Opel Mokka X

Test: Metamorfoza Opel Mokka X

de

opel-mokka-x_013

Transformarea prin care a trecut cel mai de succes SUV al gamei Opel este atât de profundă, încât i-a afectat și numele, care a devenit Mokka X. Noutățile vizează în special adoptarea unor tehnologii moderne, dar remarcăm inclusiv o finisare îmbunătățită și o versiune mai puternică a motorizării de top.

opel-mokka-x_008

Țintind exact segmentul auto cu cea mai mare creștere din Europa, adică acela al SUV-urilor de dimensiuni mici/compacte, Opel Mokka a înregistrat, de la lansarea sa pe piață, în 2012, și până în prezent, peste 600.000 de comenzi. Pe lângă cifra absolută, performanța este meritorie și prin faptul că peste 60% din clienții acestui model nu au mai deținut în trecut un alt
autoturism marca Opel. Totuși, lăsând deoparte succesul comercial și trendul ascendent, timpul zboară foarte repede în acest segment aflat în plină efervescență, așa că se impuneau niște schimbări grabnice, care însă nu au întârziat să apară.

opel-mokka-x_001

Oficialii mărcii ne prezintă Mokka X ca pe un model nou, evitând cu obstinație folosirea cuvântului „facelift“. La drept vorbind, privită din față mașina chiar pare nouă, grație modificărilor ample regăsite la nivelul farurilor, grilei radiatorului și spoilerului. Din lateral însă, silueta familiară a caroseriei clarifică în mare parte lucrurile, iar spatele le consfințește, chiar dacă și aici întâlnim transformări evidente la nivelul blocurilor optice și spoilerului. În fine, indiferent cum ne este prezentată mașina, cert este faptul că noua Mokka X chiar arată bine, având un aspect modern, tineresc și elegant. Complementar, oferta de culori pentru caroserie a fost extinsă cu două nuanțe noi, Amber Orange și Absolute Red, care scot și mai bine în evidență actuala personalitate a SUV-ului Opel.

opel-mokka-x_009

În ciuda senzației de déjà-vu pe care o avem și la interior, aici descoperim o serie întreagă de elemente noi, inspirate de la proaspăt lansata generație Astra. Printre acestea, instrumentarul de bord ce integrează un display de dimensiuni apreciabile, comenzile sistemelor de confort și chiar scaunele din față cu certificare ergonomică AGR. De asemenea, întreaga configurație a bordului a fost regândită, ecranul sistemului multimedia fiind repoziționat, iar materialele folosite la finisare sunt clar mai bune. O altă noutate bine-venită este reprezentată de îmbunătățirea ergonomiei prin renunțarea la numărul derutant de mare de butoane de pe consola centrală.

opel-mokka-x_014

Piesa de rezistență a interiorului o reprezintă însă noul sistem de infotainment IntelliLink, cu ecran tactil având dimensiunea de 8 inchi și rezoluția foarte bună. Pe lângă o conectivitate extinsă, ce include și protocoalele de comunicare Apple CarPlay și Android Auto, acesta propune inclusiv numeroase funcții online prin intermediul unei conexiuni de date 4G. Astfel, pasionații de tehnologie pot accesa mai facil diferite programe sau rețele de socializare și au acces la anumite aplicații Google, de navigare sau organizare personală. Pe partea de sisteme de asistență, se remarcă o cameră video Opel Eye, care monitorizează permanent ce se întâmplă în fața mașinii, avertizându-l pe șofer în cazul unui posibil accident, atunci când banda de rulare este părăsită involuntar (la peste 60 km/h) sau în legătură cu restricțiile de circulație, prin citirea indicatoarelor rutiere. Din păcate, camera video nefiind secondată de un radar, alertarea șoferului în cazul unui posibil incident nu este întotdeauna optimă, în unele situații sistemul fiind prea precaut.

opel-mokka-x_010

Ca orice SUV care se respectă, fie el și de dimensiuni mai mici, Mokka X își primește ocupanții în condiții bune de confort și propune o serie întreagă de spații de depozitare. Poziția la volan este înaltă, specifică segmentului, și asigură o bună vizibilitate asupra drumului, iar bancheta oferă condiții de călătorie mai mult decât decente chiar și pentru persoanele înalte, ținând seama că Mokka X este poziționată undeva la granița dintre segmentul SUV-urilor mici și al celor compacte. Volumul portbagajului variază între 356 și 1372 de litri, nefiind influențat de existența tracțiunii integrale.

opel-mokka-x_007

Cu excepția introducerii unei noi versiuni mai puternice, de 152 CP, a propulsorului 1.4 Turbo, pentru care este disponibilă o cutie de viteze automată, în rest oferta de motoare a rămas în mare parte așa cum o știam. Asta înseamnă că în deschiderea gamei se oferă o unitate aspirată de 1,6 l și 115 CP, aceasta fiind urmată de bine cunoscutul 1.4 Turbo în varianta de putere de 140 CP. În sectorul diesel activează același 1.6 CDTi, propus în două trepte de putere, de 110 și 136 CP. Dieselul mai puternic – probabil, preferatul clienților – își dezvoltă puterea uniform, chiar dacă prezintă un mic gol turbo în
imediata vecinătate a ralantiului. Cutia de viteze etajată ceva mai lung îl scutește pe șofer de schimbări repetate ale treptelor
și menține consumul de combustibil la valori mici, media înregistrată fiind de doar 5,1 l/100 km.

opel-mokka-x_004

Fără a dezamăgi în privința confortului, trenul de rulare cu amortizoare ceva mai ferme reușește destul de bine să țină la distanță apariția ruliului în viraje și asigură o ținută de drum sigură. În schimb, direcția pare adepta confortului, având o asistare evidentă, care implică și un feedback puțin mai rezervat. Setat să transfere în mod curent puterea motorului către roțile din față, în vederea evitării creșterii consumului, sistemul de tracțiune integrală cuplează repede trenul de rulare spate și imprimă mașinii un caracter neutru pe suprafețele cu aderență redusă. Per total, Mokka X pare mai agilă decât sugerează silueta sa înaltă, singurul tribut plătit de ocupanți pentru asta fiind o ușoară nervozitate pe denivelările scurte și adânci.

opel-mokka-x_012

Chiar dacă transformarea prin care a trecut nu este suficient de importantă pentru a putea fi considerată un model nou, Mokka X vine cu argumente puternice, care o vor ajuta să rămână în preferințele clienților. Unul dintre acestea este și prețul de bază, de 14.000 de euro, corespunzător versiunii cu motor aspirat de 1,6 litri (115 CP) și tracțiune 4×2.

Plusuri: Spațiu suficient, putere mulțumitoare, consum bun, ținută de drum sigură

Minusuri: Insonorizare perfectibilă, amortizoare ușor cam dure

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.