Faceliftul din 2012 a readus cochetul SUV Nissan X-Trail în atenția noastră. Echipat cu motorul diesel de 2,0 litri și 150 CP, a fost partenerul nostru de drum pentru vreo 2000 km.
Text: Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș
Nissan X-Trail este o cunoștință mai veche a noastră. Cu un design mai degrabă clasic, acesta continuă însă să ne surprindă prin robustețea cu care a fost înzestrat și calitățile de SUV bun la toate. Deși restilizarea i-a mai adus unele actualizări la nivelul blocurilor optice și a echipării, X-Trail este un SUV corect, care nu te păcălește prin false aere premium, chiar dacă, din punctul de vedere al finisării, al materialelor folosite și al designului, este un etalon de corectitudine și rigoare. X-Trail pare că poate să îndure și tratamente mai dure în privința utilizării. De altfel, și pe stradă, fără a sări în ochi, este o prezență corectă, cu o alură căreia cu greu îi poți găsi vreun cusur. Desigur, nu e un lifestyler, dar nici nu ai nevoie de mai mult.
Mitsubishi Outlander PHEV, primul test
Spațiul interior este regesc, bine organizat și compartimentat, cu scaune și o banchetă croite fără zgârcenie. Ba chiar Nissan X-Trail se poate lăuda cu unul dintre cele mai mari portbagaje. Spațiul de încărcare cu podea dublă are 479 de litri, dar, dacă se înlătură podeaua dublă, acesta crește la 603 litri. Cu spătarul rabatat, volumul maxim de încărcare ajunge până la 1773 de litri.
La drum, se dovedește confortabil, dar, dacă suprafața este denivelată, ruliul se simte, însă suspensiile absorb cu finețe denivelările. Motorul de origine Renault e potent, silențios și economic, ceea ce înseamnă că nici costurile de rulare nu cresc semnificativ. Puterea sa este mai mare cu aproape 25 CP decât la precedenta versiune, iar cuplul este disponibil de la 1500 rpm.
Test comparativ: Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander
Cutia automată clasică schimbă silențios, însă, pentru mai multă sportivitate, e de preferat modul manual, altfel, din zelul ei de a economisi, are tendința fie de a lungi schimbările, fie de a selecta prea repede o treaptă superioară. Folosește un algoritm cu care trebuie să te deprinzi, dar, dacă nu te grăbești, este chiar mai plăcută decât cutia manuală. În mod normal, puterea e distribuită doar către roțile din față, controlul subvirării pe suprafețe mai puțin aderente fiind astfel mult ușurat. Dacă lucrurile se complică, selectorul 4WD cu modurile Auto și Lock te scoate din dificultate prin intervenția combinată a tracțiunii integrale și a sistemelor electronice de control ale tracțiunii. Ceea ce îl face pe Nissan X-Trail destul de sigur în aproape orice condiții, ajutat fiind și de garda la sol mai generoasă decât aceea a unui SUV-uleț premium de oraș.
Nissan X-Trail rămâne astfel o interpretare solidă a unui soft offroader care face tot ceea ce te aștepți de la el într-o manieră corectă și destul de economic.
ams 12/2012