Home Teste Test: Opel Adam Rocks

Test: Opel Adam Rocks

de

 

adamrocks_061

Deja un campion al personalizării, Opel Adam Rocks își extinde caracterul cameleonic și face o jumătate de pas către segmentul crossoverelor de lifestyle.

Text: Cristian Sterea. Foto: Opel

 

Mic, simpatic, descurcăreț în trafic, cu șarm și personalitate, extrem de configurabil și având dotări avansate pentru categoria din care face parte, Opel Adam își exersează o nouă fațetă a personalității sale extrem de complexe. De data aceasta, nu mai pune accentul doar pe asortarea culorilor, materialelor și detaliilor, ci merge în direcția crossoverelor de dimensiuni minione, segment care a prins deja destul de bine la public și încă are șanse de continuare a creșterii. Astfel, odată cu alăturarea particulei Rocks din nume, Adam a primit pentru partea inferioară a caroseriei un set de protecții din plastic cu rol atât estetic, cât și funcțional atunci când mașina părăsește drumurile asfaltate, precum și un tren de rulare modificat, cu gardă la sol ceva mai mare. În plus, această versiune e dotată standard cu un pavilion textil escamotabil, care îi conferă nu doar mai mult stil, ci și abilitatea de a-i pune pe ocupanți într-un contact mai direct cu mediul ambiant, în timpul escapadelor în natură. Totuși, tracțiunea integrală nu a fost luată deloc în calcul, astfel că pofta lui Adam Rocks de aventuri în afara drumurilor asfaltate este exprimată mai mult la nivel declarativ, și mai puțin practic. Una peste alta, în spatele deciziei de a-l face pe Opel Adam ceva „mai dur“ se pare că stă și o evidentă dezechilibrare a vânzărilor pe sexe, 70% din clienți fiind femei. Deci, vizând cu precădere publicul masculin, noua versiune cu note de crossover se vrea a fi mai bărbătească și mai impunătoare – ceea ce și reușește.

În altă ordine de idei, deși accentul nu mai cade pe potențialul aproape nelimitat de configurare, Adam Rocks nu se dezice absolut deloc de această caracteristică, ba din contră, chiar plusează în direcția respectivă. În consecință, noua versiune propune culori noi și exclusive pentru caroserie și plafon. Mai mult,  jantele cu diametrul de 17 sau 18 inchi pot fi personalizate suplimentar prin intermediul elementelor adiționale din plastic, ce dispun de noul design Wild și de culori diferite.

Pentru a păstra un preț cât mai accesibil, sistemul IntelliLink fiind oferit la doar 300 de euro, nevigația utilizează hărți online, ceea ce nu este foarte practic.

Pentru a păstra un preț cât mai accesibil, sistemul IntelliLink fiind oferit la doar 300 de euro, nevigația utilizează hărți online, ceea ce nu este foarte practic.

Cu excepția pavilionului textil escamotabil, al cărui decupaj te duce cu gândul la o trapă generoasă, interiorul se dovedește a fi ceva mai rezervat în materie de noutăți. Avem același design inspirat și aceleași finisaje glossy, ce conturează trăsăturile unui model premium autentic, iar sistemul multimedia IntelliLink cu ecran tactil de 7 inchi se remarcă în continuare prin numărul mare de posibilități de conectare, menținându-l pe Adam pe un loc fruntaș în clasa sa la acest capitol. Astfel, dispozitivele mobile care dispun de Android sau iOS (Apple) se integrează perfect în sistemul multimedia al mașinii, menținându-l pe șofer în contact cu tot ceea ce se întâmplă în universul digital și oferindu-i o serie întreagă de facilități online. Ca fapt divers, mai merită notat că pe lista de opționale se găsesc inclusiv dotări rar întâlnite în acest segment, precum volanul încălzit și sistemul de asistență la parcare, care poate manevra singur mașina, fără ca șoferul să atingă volanul.

Pavilionul se închide/deschide complet automat în doar 5 secunde și poate fi acționat și în mers, până la 140 km/h.

Pavilionul se închide/deschide complet automat în doar 5 secunde și poate fi acționat și în mers, până la 140 km/h.

Garda la sol a fost ridicată cu 15 mm, până la un total de 14 cm, dar nu acest lucru îl face pe Adam Rocks mai competent atunci când sunt părăsite drumurile asfaltate, ci modificarea setărilor amortizoarelor și arcurilor, geometriei suspensiei spate, precum și a direcției. Astfel, prin reducerea tăriei și creșterea distanței de lucru a suspensiilor, denivelările sunt simțitor mai bine amortizate decât în cazul versiunii normale, fără a influența vizibil ținuta de drum, însă cu un real potențial de a croșeta traficul. Per total, noua configurație a trenului de rulare are darul de a-l face pe Adam mai plăcut în viața de zi cu zi, în loc să îi confere trăsăturile unui neînfricat al off-roadului. Direcția păstrează modul City, care, prin sporirea gradului de asistare, facilitează manevrele în spații restrânse și chiar condusul în oraș, volanul necesitând o forță de rotire mai mică, dar feedbackul încă este rezervat în a transmite chiar tot ce se întâmplă cu trenul de rulare față.

Top test: Opel Adam 1.4

Cea mai mare noutate introdusă de Adam Rocks este motorul turbo 1.0 SIDI disponibil cu 90 sau 115 CP.  Având doar trei cilindri, acesta dispune de supraalimentare turbo și injecție directă de benzină, fiind printre cele mai rafinate propulsoare la categoria sa. Deși nu se aude aproape deloc până la 3000 rpm, trage binișor încă de la turații joase, cuplul motor de 170 Nm, oferit încă de la 1800 rpm, având aceeași valoare în cazul ambelor versiuni de putere. Fără să se erijeze într-un performer al accelerațiilor, noul propulsor încearcă să împace și capra, și varza, propunând, în cazul versiunii mai puternice, o accelerație până la 100 km/h în 9.9 secunde și un consum mixt de combustibil foarte optimist, de doar 4,5 l/100 km. Făcând abstracție de aceste valori, principalele atuuri al noului motor sunt curba de cuplu omogenă, ce implică reprize mult mai bune decât la propulsoarele aspirate, și un răspuns destul de prompt la orice turație. Ambele versiuni de putere dispun de sistem auto stop/start de oprire automată în momentele de staționare și respectă norma antipoluare Euro 6.

Deși arată că are chef de aventură, noul Adam Rocks nu prea este echipat corespunzător pentru a face față încercărilor întâlnite în afara drumurilor asfaltate. Totuși, se dovedește mai confortabil decât celelalte versiuni și are un aer mai bărbătesc. Una peste alta, noua declinare a citadinului Opel nu se vrea a fi o deschizătoare de drumuri în sens propriu al cuvântului, ci figurat, inaugurând segmentul de nișă al crossoverelor urbane.

ams 10/2014

A287381 - Copy

Propulsorul 1.0 SIDI în detaliu

Noul motor turbo cu trei cilindri, oferit în două versiuni, de 90 și 115 CP, dispune de injecție directă de benzină la înaltă presiune și supape cu distribuție variabilă, atât pe admisie, cât și pe evacuare, în total patru la număr pe fiecare cilindru. Construcția ușoară, cu bloc motor confecționat integral din aluminiu și galerie de evacuare integrată în chiulasă, contribuie din plin la menținerea greutății la un nivel cât mai mic, propulsorul cântărind doar 106 kg. Dar caracteristica sa definitorie, care îl face unic în categoria sa, este dată de adoptarea unui arbore de echilibrare pentru a înlătura vibrațiile, dezavantaj cunoscut al motoarelor cu trei cilindri. De asemenea, în vederea îmbunătățirii rafinamentului în funcționare, blocul motor a fost proiectat astfel încât să estompeze zgomotul și vibrațiile inerente funcționării, iar sistemul de injecție și arborele cotit dispun de o izolație structurală și capace de protecție în vederea atenuării zgomotului. Totodată, noul propulsor este oferit în compania unei transmisii manuale noi, cu șase rapoarte.

Pentru a păstra un preț cât mai accesibil, sistemul IntelliLink fiind oferit la doar 300 de euro, nevigația utilizează hărți online, ceea ce nu este foarte practic.
Pavilionul se închide/deschide complet automat în doar 5 secunde și poate fi acționat și în mers, până la 140 km/h.

Date tehnice

Articole similare