În cei 47 de ani de istorie, Toyota Corolla și-a câștigat titlul de cel mai bine vândută mașină din istorie, iar la ora actuală, are o rată de comercializare impresionantă, de două unități pe minut. Cea de-a 11-a generație pare foarte hotărâtă să ducă mai departe acest succes.
Pentru Toyota, conceptul de globalizare pare să nu mai aibă niciun secret. Încă de la lansarea primei generații, deci cândva prin 1966, filosofia modelului Corolla a fost cât se poate de clară și de concisă: „să aducă fericire și bunăstare oamenilor din întreaga lume“. Cu un obiectiv atât de măreț și o hotărâre precum cea a japonezilor, nici nu este de mirare că acum ne aflăm în fața mașinii cel mai bine vândute din istorie. Deși, de pe plaiurile mioritice, acest lucru pare destul de greu de crezut, cifrele vorbesc de la sine. Până în momentul de față au fost comercializate peste 40.000.000 de unități, iar noul model va fi fabricat în 16 locații diferite și vândut în peste 150 de țări.
Cinci stele pentru Toyota Corolla la EuroNCAP
Din postura unui principal promotor al ridicării gradului de motorizare la nivel global, Toyota nu se aventurează să adopte soluții avangardiste, ci utilizează strategia pașilor mărunți, atent calculați. Astfel, platforma tehnică și cele patru motoare propuse de noua Corolla sunt preluate de la vechea generație și îmbunătățite pe ici, pe colo, prin locurile esențiale. Din fericire, ambalajul – și aici mă refer la designul caroseriei – este total schimbat. De acum înainte, adjectivele „discret“, „comun“ sau „monoton“ folosite de multe persoane la descrierea acestui model vor fi înlocuite cu „elegant“, „modern“ și, pentru cei mai slabi de inimă, „ușor agresiv“. Aspectul general a prins curaj și combină linii pronunțate cu suprafețe fluide, iar detaliile, precum luminile de zi cu leduri sau numeroasele elemente cromate, încearcă să inspire o imagine mai pretențioasă. Aceeași intenție este regăsită și în plan tehnic, prin reducerea cu câteva zecimi de milimetru a fantelor dintre diferitele elemente ale caroseriei.
Noul model are un ampatament mai mare cu 100 mm și a crescut în lungime cu 80, măsurând 4260 mm. În consecință, din punctul de vedere al spațiului oferit, habitaclul e mai primitor cu toți pasagerii, iar portbagajul propune un volum util superior, de 425 de litri. În plus, poziția la volan și scaunele au fost revizuite, în timp ce nivelul calității percepute a crescut simțitor. Singura controversă este stârnită de designul atipic al bordului, care pare mai mult pe gustul celor de vârsta a doua, și nu al generației digitale. Oricum, partea bună o reprezintă structurarea logică a comenzilor și indicatoarelor, fiecare buton sau indicator fiind exact acolo unde te-ai aștepta să fie, inclusiv celebrul ceas digital regăsit pe aproape toate mașinile japoneze. De asemenea, merită menționat și faptul că sistemul de navigație, integrat în centrala multimedia Toyota Touch 2, are o nouă „spicheriță“, cu o voce mai suavă și care stăpânește limba română mult mai bine în comparație cu cea de la RAV4.
După cum spuneam, la partea tehnică nu sunt modificări spectaculoase. Avem aceleași trei propulsoare alimentate cu benzină, de 1,33, 1,6 și 1,8 litri, precum și dieselul de 1,4. Gama de putere se întinde de la 90 la 140 CP, iar consumul mediu de combustibil nu ar trebui să depășească 6,4 l/100 km nici chiar în cazul motorizării de top alimentată cu benzină și cuplată la o transmisie automată de tip CVT, 1.8 Dual VVT-i. Nu am condus decât dieselul și propulsorul de 1,6 litri, dar presupun că același sentiment de serenitate te cuprinde în cazul tuturor versiunilor. Fără a te îmbia să abordezi virajele strânse la limita aderenței, noua Corolla este sigură și foarte confortabilă. Insonorizarea bună o face plăcută pe autostradă, iar suspensiile manifestă o indulgență de-a dreptul părintească față de gropi. Aspirat și cu 122 CP, motorul de 1,6 litri nu își propune să doboare vreun record, ci doar se comportă decent. Opțional, poate fi cuplat la o transmisie automată CVT care te scapă de corvoada schimbării treptelor de viteză, dar te procopsește cu acel comportament ciudat la accelerare care presupune menținerea constantă a turației motorului. Dieselul, cu un nivel al cuplului superior celorlalte motoare din gamă, pare ceva mai fâșneț și este extrem de cumpătat cu carburantul. Păcatele lui sunt însă răspunsul leneș în imediata vecinătate a ralantiului și zgomotul perceptibil la turații ridicate.
Toyota are mari așteptări de la noua Corolla și, obiectiv vorbind, nu văd de ce acestea nu s-ar materializa. Probabil, nu în Europa, unde lumea e interesată de motorizări și dotări simandicoase, ci la nivel global. Nu trebuie uitat că succesul acestui model a fost dobândit pe piețe de desfacere care acordă mai puțină importanță himerei performanțelor, apreciind în schimb soluțiile tehnice fiabile, confortul și utilitatea descoperite cu bucurie în viața de zi cu zi. Iar situația economică generală pare că favorizează respectivele piețe.
Comentarii închise.