Teste

Test: VW Polo Fresh 1.2 TSI 90 CP

_RBC6432

Ca urmare a evoluției constante în privința conceptului și a calității de-a lungul generațiilor, actualul VW Polo a atins în prezent un statut de VIP al segmentului B.

Text: Alex Șincan. Foto: Radu Chindriș

 

La nivelul cel mai de sus al seriei VW Polo se află linia de finisare Fresh, aducând un plus de personalitate și dinamism acestui model deja demn de toată aprecierea pentru însușirile sale practice și tehnice. E interesant că plaja de prețuri în care este disponibil Polo Fresh lasă un spațiu destul de larg pentru selectarea opțiunilor, ceea ce înseamnă flexibilitate și posibilități interesante de calibrare pentru clienți cu sensibilități și bugete variate. Exemplarul testat de noi e configurat într-o manieră pragmatică, în care s-a pus accent evident pe includerea câtorva opțiuni demne de interes, în același timp cu păstrarea prețului la un nivel decent. Ceea ce era de dorit conform unei accepțiuni pe liniile esențiale ale segmentului B s-a obținut oricum, în mod categoric: un vehicul familial eficient, modern și practic, a cărui utilizare cotidiană este o plăcere.

Test comparativ: Ford Fiesta, Kia Rio, Opel Corsa, Peugeot 208, Seat Ibiza

Polo o demonstrează cu prisosință: nu mai e cazul să ne punem probleme despre limitele spațiului interior, ale volumului portbagajului sau ale calității de fabricație atunci când ne gândim să achiziționăm un automobil din clasa mică. Cel puțin, nu în cazul său. Ținând cont de gabaritul mașinii, habitaclul este generos dimensionat pentru cei care iau loc în față. În spate, două persoane pot sta lejer, iar trei, în condiții convenabile. Cu un volum al portbagajului de 280 de litri și disponibilitatea unui compartiment suplimentar sub podeaua acestuia, Polo face față degajat necesităților familiale curente. Finisarea Fresh se face remarcată prin tratarea interiorului în două nuanțe deschise și prezența în dotarea standard a unor echipamente precum jantele din aliaj ușor, Portago (16 inchi, nuanță antracit), scaune sport, radio-CD cu touchscreen TFT, slot SD-card și capabilitate mp3, opt boxe, la care se adaugă o linie completă de dispozitive elctronice profilate pe siguranța activă: ESC (inclusiv ABS și asistarea frânării de urgență), ASR, EDL (Electronic Differential Lock) și EDTC (Engine Drag Torque Control). Volanul este reglabil pe două direcții.

Test: Renault Clio TCe 120 EDC

Pe acest fond, se fac și mai bine apreciate performanțele motorizării turbo de 1,2 litri, care se dovedește a fi economică și dispune de sistem stop/start. Cutia de viteze a acestei versiuni (90 CP) are numai cinci trepte, ceea ce nu încurajează parcurgerea distanțelor interurbane mari în regim de viteză și, implicit, turația ridicată. Ambianța de rulare e silențioasă, iar răspunsul la comenzi și comportamentul rutier denotă o acuratețe exemplară pentru această clasă.

ams 6/2014

 

Date tehnice