Home ȘtiriProiecte secrete Viitorul Maserati Gran Turismo cu propulsie electrică se va numi Folgore

Viitorul Maserati Gran Turismo cu propulsie electrică se va numi Folgore

de George Grosu
blank

În viitor, Maserati va oferi inclusiv o versiune cu propulsie pur electrică pentru fiecare model. În cazul viitorului model GranTurismo, versiunea cu propulsie complet electrică se va numi Folgore (Fulgerul în italiană). Prototipul camuflat al acestei versiuni a fost surprins recent în timpul primelor teste de anduranță.

Chiar dacă la prima vedere, numele Folgore pare să rimeze cu cuvântul folclor, acesta nu are nimic de-a face cu acest cuvânt. Folgore înseamnă fulger în limba italiană și se potrivește destul de bine cu viitorul model din segmentul sport care va purta acest nume. Potrivit relatărilor din presă, acest model reprezintă versiunea pur electrică a noului model GranTurismo cu motoare convenționale și hibride pe care marca de lux având ca logo tridentul l-a anunțat recent. Între timp, există și informații inițiale despre ce concept tehnologic va urma la Maserati pe noile sale modele propulsate electric și, prin urmare inclusiv cu Folgore. Prototipul care a fost surprins de curând în timpul testelor de anduranță, oferă o confirmare suplimentară în acest sens.

După cum relatează site-ul de specialitate italian Infomotori.com, marca de lux folosește o arhitectură de 800 de volți cu un invertor integrat din carbură de siliciu. Acest lucru ar trebui să permită o comutare și o funcționare mai rapidă la temperaturi mai ridicate în comparație cu un omolog realizat din siliciu pur în semiconductori. În consecință, ar trebui să fie posibile autonomii mai lungi, precum și motoare mai compacte și mai ușoare, cu o eficiență mai mare. Maserati folosește probabil un sistem de la furnizorul Delphi, care și-a anunțat lansarea pe piață în 2022 într-o mașină electrică de înaltă performanță de la un producător care nu i-a fost încă divulgat numele.

Sunt cunoscute acum și primele detalii ale configurației unității. La fel ca toate celelalte modele Maserati electrice, Folgore ar trebui să aibă în total trei motoare electrice: unul pe față și două pe puntea spate. Deși acestea din urmă sunt găzduite într-o carcasă comună, ele funcționează independent unul de celălalt, ceea ce înseamnă că vectorizarea cuplului poate fi integrată cu ușurință. Bateria ar trebui să aibă o capacitate de 100 kilowați oră în timp ce încărcarea rapidă ar trebui să fie posibilă cu o putere maximă de 300 de kilowați.

Modelul Folgore împarte platforma tehnică cu viitorul model sport GranTurismo. Acolo unde se află motorul său V6 pe benzină twin-turbo, ar putea fi implementat un portbagaj față în GT-ul electric, în ciuda motorului electric poziționat pe puntea față. Bateria litiu-ion este cea mai grea componentă a modelului și se află poziționată în partea de jos a caroseriei.

Din punct de vedere stilistic, viitorul Maserati Folgore rămâne, așa cum era de așteptat, foarte aproape de linia viitorului model sport GranTurismo cu patru locuri, dar preia și unele elemente ale studiului Alfieri prezentat în 2014. Clapeta pentru mufa de încărcare a bateriei din bara de protecție spate de sub grupul optic stânga spate este clar vizibilă pe prototipul Folgore surprins în timpul testelor. Folia inovatoare de camuflaj oferă, de asemenea, indicii importante cu privire la denumirea modelului, deoarece literele GranTurismo și Folgore pot fi citite clar pe ea. Fiind un automobil pur electric, Maserati Folgore se descurcă în mod normal fără evacurile din spate. Pe lângă varianta de caroserie coupe, viitorul model GranTurismo va fi disponibil și în varianta cabrio sub denumirea de GranCabrio. Nu se știe exact dacă versiunea electrică Folgore va fi oferită și cu aceasta din urmă variantă de caroserie.

Ca aproape orice alt producător de modele sport și de lux, Maserati implementează propulsia electrifică pe toată gama sa de modele. Din anul 2022, propulsia electrică va fi utilizată în paralel cu propulsoarele convenționale pe benzină, iar compania italiană, evident, nu face lucrurile pe jumătate. Este foarte posibil ca, conducerea Maserati să se poziționeze în viitorul apropiat spre deosebire de prezent, direct pe picior de egalitate cu concurenții săi.

Foto: Motor Presse Stuttgart

blank
Prototip Maserati Folgore în timpul testelor
blank
Prototip Maserati Folgore în timpul testelor
blank
Prototip Maserati Folgore în timpul testelor
blank
Prototip Maserati Folgore în timpul testelor
blank
Prototip Maserati Folgore în timpul testelor
blank
Prototip Maserati Folgore în timpul testelor
blank
Prototip Maserati Folgore în timpul testelor

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?