Oare cu ce să începem – cu „baby” NSX Honda Sports Vision Gran Turismo, cu noul grand tourer transformat în bestie de circuit Continental GT3 sau cu un hypercar electric ce promite un cuplu instant de 4950 Nm?!
Haideți să o luăm cronologic, pentru că nu am reușit să ne decidem nicicum. Astfel, primul pe lista superlativelor de azi este noul Bentley Continental GT3, sosit la foarte scurt timp de la apariția noii generații a cunoscutului grand tourer (prezentat online în August și sosit în fața publicului la IAA în Septembrie). Declinarea pentru competițiile motorsport era oricum logică, astfel încât noul GT3 nu ascunde surprize – sau o face? În afară de clasica redesenare aerodinamică avem și un „engine-swap”, de la masivul biturbo W12 de 6 litri la un mai agil V8 de 4 litri cu dublu-turbo și componente noi față de predecesor. Acesta este capabil să livreze peste 550 CP, iar performanțele față de modelul de serie vor fi net superioare – datorită mai ales absolut incredibilei diete (fibră de carbon peste tot și interior golaș) ce a dus la scăderea greutății la sub 1,3 tone – o diferență de 944 kg comparativ cu modelul standard!
Puțini piloți se vor putea lăuda că au condus un Continental GT3, însă din fericire Honda Sports Vision GT este cu mult mai accesibilă. Este adevărat, doar în mediul virtual. Aceasta deoarece conceptul stilizat de studioul Honda din Los Angeles și dezvoltat sub egida „Human Centered Design” acasă în Japonia – inclusiv în tunelul de vânt – este cel mai nou rezultat al colaborării dintre un constructor major și seria racing de succes Gran Turismo. Disponibil pentru noul GT Sport, Sports Vision GT este – teoretic – propulsat de un patru cilindri de 2 litri DOHC-VTEC de 403 CP și cântărește doar 899 kilograme. Nu există cel mai probabil planuri de a pune în producția de serie un astfel de model, însă cu siguranță Honda ar putea livra acest produs cu minim de efort – dar maxim de laudă din partea fanilor și nu numai.
În schimb, mai ales datorită caracteristicilor tehnice ce depășesc ambele modele anterioare însumate, avem dubii și mai mari în legătură cu potențiala supraviețuire dincolo de faza de prototip a modelului RAESR Tachyon Speed. Rice Advanced Engineering Systems and Research din California de Sud sunt autorii proiectului acestui adevărat avion de vânătoare la sol. Este complet electric, are un cockpit în tandem acoperit de o cupolă de sticlă și caracteristici tehnice aproape neverosimile, apropiate de numele său (tahionul este o particulă ipotetică, mai rapidă decât viteza luminii). Astfel, șase motoare electrice de tip direct drive livrează 1250 CP și 4950 Nm ansamblului de doar 1338 kg, capabil să parcurgă 150 de km cu o încărcare. Mai mult, sprintul la 200 km durează doar 7 secunde, un sfert de milă este parcurs în mai puțin de zece și viteza maximă este de peste 385 km/h.