ZF a realizat un progres revoluționar în tehnologia motoarelor electrice, eliminând cerința de magneți. Motorul sincron inductiv cu excitație în rotor (I2SM), un progres tehnologic, marchează un pas important în domeniul propulsiei vehiculelor electrice.
I2SM de la ZF transmite energia necesară câmpului magnetic printr-un excitator inductiv amplasat în interiorul arborelui rotorului, abordând în același timp problemele legate de lanțul de aprovizionare și de sustenabilitate, spre deosebire de motoarele sincrone tradiționale cu magneți permanenți (PSM), care depind de metale rare.
Comparând I2SM cu motoarele sincrone convenționale (SESM), acesta este capabil să reducă pierderile de energie în rotor cu 15%. În plus, producția de motoare sincrone cu magnet permanent, care depinde de elemente de diverse metale rare, are un impact semnificativ asupra emisiilor de CO2. Această amprentă poate fi redusă cu până la 50%, în conformitate cu angajamentul companiei de a dezvolta produse ecologice. În plus, se elimină pierderile de rezistență ale motoarelor tradiționale, îmbunătățind eficiența în timpul deplasărilor pe autostradă la viteze mari. Designul inovator al rotorului I2SM face posibilă crearea unui motor de mici dimensiuni fără a sacrifica performanța.
Tehnologia de excitație inductivă a I2SM, care permite transmiterea energiei fără contact mecanic, este unul dintre avantajele sale speciale. I2SM funcționează fără a fără contact mecanic, în rotor, generând un câmp magnetic prin intermediul bobinelor, fără a necesita elemente de perie sau inele de alunecare, spre deosebire de SESM-urile convenționale, care necesită, de asemenea, garnituri suplimentare și locații de instalare uscate. Această abordare îmbunătățește performanța și fiabilitatea, economisind în același timp spațiu.
ZF intenționează să producă tehnologia I2SM și să o ofere la alegere în cadrul platformei sale e-drive, pentru a pune această tehnologie la dispoziția unei varietăți mai mari de consumatori. Clienții pot alege între variantele de 400 și 800 de volți pentru utilizările lor specifice pe piața autoturismelor și a vehiculelor comerciale.
1 comentariu
Aveti informatii daca prin aceasta tehnologie se vor reduce si costurile de productie, cunoscute fiind preturile foarte mare ale masinilor electrice?