Home Modele noiA doua generație BMW iX3: start într-o nouă eră pe arhitectura Neue Klasse

A doua generație BMW iX3: start într-o nouă eră pe arhitectura Neue Klasse

de Răzvan Măgureanu
BMW ix3 2025

Azi, 5 septembrie 2025, a avut loc premiera mondială a celei de-a doua generații BMW iX3, primul modele electric BMW construit pe arhitectura complet nouă cunoscută sub nunele generic de Neue Klasse. Noul BMW iX3 vine cu tehnologie pe 800V, încărcare cu până la 400 kW, baterie de tipul cell-to-pack cu celule cilindrice, asamblare baterie direct în structura mașinii pack-to-open-body și o ergonomie complet nouă Panoramic iDrive. Avem toate detaliile mai jos.

Pentru a face față concurenței acerbe de pe piața mașinilor electrice, BMW a înțeles că nu există decât o singură soluție: o revoluție în care să conceapă de la zero o platformă electrică dedicată cu toate optimizările legate de costuri, încărcare foarte rapidă, autonomie cât mai lungă la care se adaugă un nou concept ergonomic și un nou soft. dar să le luăm pe rând.

Baterie cell-to-pack, putere de încărcare 400 kW

BMW a înțeles rapid că bateriile cu celule prismatice grupate în module au limitele lor în materie de management termic și putere de încărcare. De aceea, BMW a adoptat soluția cell-to-pack, adică celule cilindrice integrate direct în baterie fără module. Acest lucru aduce teoretic un dezavantaj deoarece dacă se strică o celulă, trebuie înlocuită toată bateria dar BMW a descoperit că rata de defect la baterii este foarte mică, de sub 8%, și ceea ce se strică este unitatea de control a bateriei. De aceea, la noul BMW iX3, unitatea de control este piesă separată fiind prinsă cu șuruburi de carcasa bateriei. Noile celule cilindrice au 46 mm în diametru, iar cele pentru BMW@ iX3 au 120 mm în înălțime. Pentru berline, care sunt mai scunde, se vor utiliza celule cu același diametru, dar înălțime mai mică, de 95 mm. Noile celule de generația a șasea au o densitate energetică cu 20% mai mare decât la generația actuală, a cincea.

BMW ix3 2025

Noua baterie a versiunii  de top BMW iX3 xDrive50, prima disponibilă la lansare, are o capacitate netă de 108,7 kWh și se poate încărca cu până la 400 kW datorită tehnologiei de 800 V. BMW promisese o putere de încărcare cu 30% mai mare, dar aceasta aproape că s-a dublat față de cei 205 kW de la i4. În doar 10 minute se încarcă energie pentru o autonomie de 372 km. În plus, pe lângă încărcarea la stații AC cu 11 kW, se oferă opțional și încărcare la 22 kW. De asemenea, iX3 oferă și încărcare bidirecțională cu o putere de până la 3,7 kW. BMW promite o autonomie WLTP de până la 805 km (consum mediu WLTP 15,1–17,9 kWh/100 km).
În plus, bateria de înaltă tensiune e integrată în structura de rezistență, reducând masa și îmbunătățind rigiditatea torsională (pack-to-open-body).

BMW ix3 2025

Ampatament mai mare

Noul BMW iX3 păstrează gabaritul unui SUV premium de clasă medie, dar este puțin mai lung și mai plat decât predecesorul său. Cu 4782 mm lungime, 1895 lățime și 1635 înălțime, noul iX3 e cu 48 mm mai lung, cu 4 mai lat și cu 33 mai scund, în timp ce ampatamentul, de 2897 mm, este cu 33 mm mai lung. Și volumul portbagajului a crescut, de la 510–1560 litri la 520–1750 litri, și în premieră la BMW este disponibil un frunk, de 58 de litri. Comparația maselor e irelevantă, deoarece noua generație are o baterie mult mai mare, de 108,7 kWh utili, față de 74 la vechiul model, și două motoare în versiunea de lansare, față de unul la fostul iX3. Chiar și așa, diferența de mase nu e foarte mare: 2360 kg noul model, față de 2185 la prima generație.

Designul lui BMW iX3 se va diferenția de al viitoarei berline care va urma după i4. Astfel, SUV-ul, deoarece este mai înalt, are o grilă îngustă și înaltă, ce ne aduce aminte de Neue Klasse din anii ’60. Pasajele roților în culoarea caroseriei au un contur dreptunghiular, iar în spate, stopurile în caracteristica forma de L se extind până în centru.

Gama debutează cu BMW iX3 xDrive50

Gama BMW iX3 debutează cu versiunea de top, iX3 xDrive50, cu două motoare, unul sincron excitat extern cu curent, fără pământuri rare, de 326 CP/435 Nm, în spate, și altul asincron, de 167 CP/255 Nm, în față, fiecare montat într-o carcasă comună cu electronica de putere și transmisia cu o treaptă, rezultând un total de 469 CP și 645 Nm. Coincidență sau nu, aceasta este și puterea versiunii de top a noului Mercedes GLC EV. Spre deosebire de Mercedes, BMW nu utilizează o cutie cu două trepte la motorul spate deoarece motorul BMW se turează la o turație mult mai mare și de aceea nu are nevoie de o a doua treaptă.

Pe lângă iX3 xDrive50 va urma o versiune entry level cu un singur motor și încă două versiuni, ambele cu două motoare, printre care un model M. BMW nu spune deocamdată dacă versiunile de bază cu unul și două motoare vor avea baterie mai mică sau nu dar având în vedere felul în care este structurată gama la BMW iX este posibil ca acestea să aibă baterie mai mică.

BMW ix3 2025

BMW iX3 este guvernat de patru supercomputere. Unul dintre ele, numit Heart of Joy, controlează sistemul de propulsie, frânele, recuperarea energiei și direcția și e de până la zece ori mai rapid decât unitățile de control de până acum. Al doilea gestionează funcțiile de conducere autonomă și are o putere de procesare de 20 ori mai mare decât până acum. Al treilea se ocupă de sistemul multimedia, iar al patrulea, de funcțiile de bază și de confort.

Suspensia din față este de tip MacPherson cu prindere dublă, cea din spate e multilink cu cinci brațe din aluminiu, frânele au discuri ventilate și în față, și în spate, iar mașina rulează pe jante standard de 20 de inchi, opțional fiind disponibile unele de 21 și 22 inchi. Multe mașini electrice au probleme cu dozarea pedalei de frână la trecerea de la frânarea de recuperare la cea mecanică, dar BMW a rezolvat acest lucru cu funcția Soft Stop, despre care spune că asigură cel mai lin proces de frânare executat vreodată.

Software și concept ergonomic nou

BMW iX3 este primul model de serie cu noul concept ergonomic Panoramic iDrive. Acesta marchează o revoluție o ergonomie așa cum s-a întâmplat cu iDrive 2001. Conceptul a fost prezentat la CES 2025 în ianuarie la Las Vegas și reunește patru elemente centrale. BMW Panoramic Vision proiectează informații pe toată lățimea parbrizului, între cei doi montanți, iar conținutul din centru și de pe partea pasagerului poate fi adaptat în funcție de preferințe. Panoramic Vision a înlocuit și instrumentarul clasic de bord din fața șoferului. Displayul central de sine stătător și cu tehnologie de iluminare Matrix din spate, de 17,9 inchi (3340 × 1440 pixeli), este amplasat aproape de volan, și widgeturile dispuse vertical permit acces rapid și direct la funcțiile utilizate în mod foarte frecvent, cu ajutorul tehnologiei QuickSelect. De asemenea, pe displayul central există un meniu cu widgeturi care pot fi mutate de pe display pe Panoramic Vision, prin funcția drag and drop. Până la șase widgeturi pot fi configurate și mutate. Al treilea element este head-up displayul opțional 3D, care poate proiecta acum pe șosea și afișaje integrate de navigație, și informații de condus autonom cu profunzime spațială. Iar al patrulea element e noul volan multifuncțional cu două grupaje de butoane pe o suprafață în relief, cu feedback haptic.

BMW ix3 2025

Multimedia beneficiază de noul sistem de operare BMW X, care oferă posibilități extinse de personalizare prin intermediul BMW ID, asistență inteligentă la condus, o gamă largă de funcții digitale și conectivitate extinsă, folosind aplicația My BMW. Sistemul de navigație BMW Maps, disponibil standard, are un upgrade pentru optimizarea încărcării pe traseu. Noul sistem de operare BMW X oferă accesul la diverse aplicații externe, precum streaming muzical de la Spotify, jocuri în mașină de la Air Console, streaming video de la Disney+ și Youtube sau Zoom pentru conferințe online. În plus, BMW Digital Key Plus, oferit standard, poate fi configurat pe smartphone-uri și ceasuri inteligente de la Apple sau Samsung.

BMW iX3 vine standard cu linia de interior Essential în gri Vivid, cu tapițerie Econeer din material textil obținut din plastic reciclat și fără niciun fel de piele la interior, iar opțional se pot comanda linia Contemporary, cu tapițerie din Veganza (un material asemănător cu pielea) în negru, alb Digital și Castanea, pachetul M Sport și BMW Individual.

Pachetul M Sport vine cu jante din aliaj de 20 de inchi, prize de aer lângă roțile din față, praguri laterale în două culori, deflector în spate, oglinzi exterioare cu logoul M, frâne M Sport cu etriere albastre, volan sport, pedale M, meniuri specifice M la sistemul multimedia, scaune îmbrăcate în tapițerie neagră Veganza/M Perform Tex și bord îmbrăcat într-o combinație de M PerformTex negru și material textil antracit. Există și un pachet M Sport Pro, cu grila BMW iluminată și etriere roșii

Noul iX3 va fi disponibil pe piața din Europa în primăvara anului 2026, iar în SUA, în vara aceluiași an. Tot în vara anului 2026 va urma și o versiune dedicată pieței chineze, care se va produce la uzina din Shenyang. Modelul pentru Europa se va produce la noua uzină din Debrețin, Ungaria. Până în 2027, tehnologiile Neue Klasse vor fi utilizate în nu mai puțin de 40 de modele noi. Prețul de pornire al noului BMW iX3 xDrive50 este de 65.461 euro, un preț foarte atractiv având în vedere puterea de 469 CP a celor două motoare, capacitatea bateriei de peste 108 kWh și echiparea standard foarte bună.

BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025BMW ix3 2025

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.