Încă din 2007, de la începutul producţiei de serie, numărul comenzilor pentru această tehnologie ce permite reducerea consumului de carburant a crescut constant.
În cadrul noului ciclu de conducere european (NEDC), sistemele stop/start reduc cu până la 5 procente consumul de carburant şi, în consecinţă, emisiile de CO2. În ciclul urban al NEDC, reducerea poate ajunge până la 8 procente. În traficul urban aglomerat, în special în timpul orelor de vârf, potenţialul de economisire este chiar mai ridicat.
Sistemul funcţionează în fundal şi evaluează un număr extins de informații primite de la senzori înainte de a se activa. De exemplu, un senzor de acumulator calculează nivelul de încărcare al acestuia, iar motorul va fi oprit când autovehiculul staţionează numai dacă este garantată o repornire rapidă. Un alt exemplu este temperatura din habitaclu. Dacă aceasta atinge o valoare prea scăzută sau prea ridicată, motorul va continua să funcţioneze până la atingerea temperaturii dorite de ocupanţii autovehiculului. În sfârşit, un convertizor de curent CC/CC stabilizează tensiunea sistemului electric în timpul pornirilor pentru a asigura funcţionarea fără interferenţe sau întreruperi a sistemului audio sau a sistemului de navigaţie.
Două premii acordate de ADAC pentru automobile dotate cu tehnologie Bosch
Aproape toţi producătorii auto europeni includ tehnologia stop&start Bosch în dotarea autovehiculelor compacte, a limuzinelor premium, a camioanelor uşoare şi chiar a autovehiculelor sport puternice. „Am ajuns deja la faza în care unul din două autovehicule noi fabricate în Europa de Vest este echipat cu un sistem stop/start. Multe modele sunt prevăzute deja standard cu sistemul stop/start, iar ţintele internaţionale ambiţioase referitoare la emisiile de CO2 vor da un impuls suplimentar pieţei dinamice a sistemelor stop/start“, a declarat dr. Ulrich Kirschner, preşedintele Diviziei demaroare şi alternatoare din cadrul Bosch.
Pentru o reducere suplimentară a consumului de carburant, şi în consecinţă a emisiilor de CO2, inginerii Bosch depun permanent eforturi pentru a prelungi timpii de nefuncţionare a motorului. Acest lucru va fi valabil la început pentru perioada în care autovehiculul se deplasează cu o viteză de croazieră până la oprire, iar din 2016, şi pentru perioadele de deplasare când şoferul nu accelerează. Eficienţa maximă a funcțiilor de siguranţă şi confort rămâne în continuare asigurată chiar şi în timpul acestor perioade mai lungi de oprire a motorului. „În funcţie de stilul de conducere, sistemele stop/start îmbunătăţite vor reduce consumul de carburant cu încă 10 la sută“, declară Kirschner.