Divizia Horse Powertrain deținută de Renault și Geely a prezentat la salonul de la Munchen un sistem range extender care poate fi adaptat la modelele electrice actuale.
Divizia Horse Powertrain, deținută de Renault și Geely, care are un centru de cercetare la Titu și o uzină de producție la Mioveni, a prezentat la Salonul de la München o soluție range extender care va intra în producție în 2027. Un motor termic de 1,5 litri va funcționa exclusiv ca generator, fără a antrena mecanic roțile, furnizând energie unui motor electric de tracțiune.
Sistemul range extender e conceput cu motorul termic montat în poziție culcată, astfel că acesta va putea fi montat atât la puntea față cât și la cea spate în funcție de model.
Reprezentanții Horse nu au spus pentru ce modele va fi disponibil acest sistem range extender, dar este evident că acesta e destinat unor modele electrice de la Renault și Geely. De aceea, ne așteptăm ca acest sistem să ajungă în primul rând la modelele electrice Renault din clasele mai mari, precum Megane și Scenic, dar și la SUV-urile Geely și, de ce nu, la unele viitoare modele electrice de la Dacia.
Prin sistemele cu range extender, producătorii vor să facă mai atractive modelele electrice, mărindu-le autonomia. În prezent, doar Mazda, Leapmotor și Nissan au sisteme range extender dar această tehnologie se va extinde în anii următori. În cazul lui Leapmotor C10 REEV, care are un sistem range extender eficient, autonomia WLTP este de 975 km, similară cu a unui diesel.
Pe lângă uzina de la Mioveni, divizia Horse Powertrain mai are 16 uzine în lume, cinci centre de cercetare și dezvoltare și 19.000 de angajați care produc 5 milioane de motoare pe an, realizând o cifră de afaceri de 15 miliarde de euro. Horse Powertrain livrează motoare către nouă constructori din 130 de țări. La Titu lucrează 548 de salariați pe partea de cercetare și dezvoltare, iar la Mioveni sunt 2163 de angajați.