Ferrari a prezentat în cadrul întânirii acționarilor primele date oficiale despre primul său model electric. Se numește Ferrari Elletrica, are patru motoare, câte unul la fiecare roată, peste 1000 CP și suspensia activă de la F80 și Purosangue. Ferrari declară că are patru locuri dar noi am mai aflat că este și al doilea Ferrari cu patru uși după Purosangue.
Ferrari a luat-o înaintea lui McLaren, Lamborghini și Aston Martin și a prezentat primul model electric într-un moment în care piața unor astfel de modele este destul de turbulentă. Șeful Ferrari, Benedetto Vigna, explică că Ferrari avea obligația să inoveze, fiind lider de piață și că Ferrari Elletrica nu este un supercar ci un GT mai practic cu patru locuri.
De asemenea, Vigna precizează că Ferrari Elletrica nu va fi produs în serie limitată precum Ferrari F80, ci va fi un model de volum în genul lui SF90 Stradale și se va produce în funcție de cerere.
Ferrari are un plan realist și estimează că în 2030, o cincime din vânzări să fie electrice, ceea ce înseamnă că Ferrari va continua să vândă modele cu motor termic și PHEV și după 2030.
Patru motoare și o baterie imensă de 122 kWh
Ferrari Elletrica are patru motoare, câte unul la fiecare roată. Cele de pe spate sunt mult mai puternice pentru a conferi la condus senzația unei mașini cu tracțiune spate. Astfel, fiecare motor spate are 310 kW (422 CP), iar fiecare motor față are 105 kW (143 CP). Ferrari nu declară puterea totală dar dacă însumăm puterea celor patru motoare rezultă un total de 1130 CP. Astfel, puntea față are o densitate de putere de 3,23 kW/kg iar cea spate de 4,8 kW/kg.
Motoarele față nu funcționează permanent ci doar atunci când este nevoie de mai multă putere sau tracțiune, acestea putând fi cuplate sau decuplate în 0,5 secunde . Astfel, selectorul eManettino are trei poziții: în poziția pentru autostradă, motoarele față sunt decuplate și Ferrari Elletrica este în acest caz un model cu tracțiune spate. În celelalte două poziții ale lui eManettino, Ferrari Elletrica este un model cu tracțiune integrală permanentă.
Cele patru motoare nu au nevoie de o cutie de viteze cu două trepte deoarece suportă turații extrem de mari: 25.500 rpm cele din spate și 30.000 rpm cele din față.
Bateria are o capacitate foarte mare, de 122 kWh, utilizează o chimie NMCA și este formată din 15 module: 13 module sunt situate în podea (6 perechi de două module și unul separat) și două module în spatele scaunelor. Ferrari a ales această soluție pentru a nu mări foarte mult ampatamentul dar și pentru a obține o distribuție a maselor care să simuleze comportamentul unei mașini cu motor central. Astfel, distribuția maselor este de 47-53% față spate și datorită faptului că 85% din masa bateriei este concentrată în podea, centrul de greutate este cu 80 mm mai coborât decât la o Ferrari tradițional cu motor termic. Fiecare modul este format din 14 celule, densitatea de energie a celulelor fiind de 305 Wh/kg.
Ferrari declară că datorită tehnologiei pe 800V, bateria se poate încărca la stații DC cu până la 350 kW și că autonomia va fi de 530 km. Cu o masă importantă de 2300 kg, Ferrari Elletrica promite o accelerație impresionantă de numai 2,5 secudne pentru accelerația 0-100 km/h, fiind cu numai 0,3 secunde mai lent decât noul hypercar Ferrari F80.
Datorită masei importante de 2300 kg, Ferrari a apelat la suspensia activă dezvoltată pentru Ferrari Purosangue și perfecționată la F80.
Ferrari Elletrica se va lansa în prima jumătate a lui 2026 când se va anunța și prețul. Unele surse vorbesc despre un preț de circa 500.000 euro, adică ceva mai scump decâț SF90 Stradale, Purosangue sau 12Cilindri.