Urmând exemplul rivalilor germani în materie de breakuri sportive, englezii pregătesc lansarea modelului Jaguar XFR-S Sportbrake în cadrul Salonului auto de la Geneva.
Jaguar XFR-S Sportbrake îi ia în vizor pe rivalii germani Audi RS5 Avant și Mercedes E 63 AMG T-Modell și beneficiază de serviciile aceluiași motor utilizat de versiunea sedan de top a lui XF. Este vorba despre un V8 supraalimentat, cu cilindreea de 5 litri, ce dezvoltă 550 CP și un cuplu motor maxim de 680 Nm între 2500 și 5500 rpm. Până să fie transmis exclusiv roților spate, tot acest arsenal de putere e gestionat de o transmisie automată marca ZF, cu convertizor de cuplu și cinci ambreiaje multidisc de cuplare, cu opt trepte. Accelerația până la 100 km/h durează doar 4.8 secunde, în timp ce viteza maximă este „limitată“ la 300 km/h. Comparativ cu versiunea sedan, care cântărește cu aproximativ 90 kg mai puțin, sprintul până la 100 km/h durează cu 0.2 secunde mai mult. Consumul de combustibil se cifrează la 12,7 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 297 g/km.
Faguar F Type Coupe a debutat la Salonul auto de la Los Angeles
De asemenea, și detaliile de design ale versiunii XFS-R sedan au migrat către break, acestea fiind reprezentate de spoilere cu aspect mai agresiv, jante de dimensiuni generoase (20 de inchi), eleron și extractor de aer discrete la partea din spate, precum și evacuare dublă. În schimb, latura practică nu a fost sacrificată, portbagajul fiind capabil să primească până la 1675 de litri.
Pentru a face față puterii superioare, trenul de rulare a fost ușor modificat și beneficiază de suspensii mai dure și de bare antiruliu mai groase. Per total, rigiditatea a fost crescută cu 30%. Mai mult, amortizoarele controlate electronic, sistemele electronice de stabilitate și diferențialul spate activ funcționează împreună pentru asigurarea unui comportament dinamic mai sportiv pe viraje. Nu lipsesc nici efectele artistice, Jaguar XFR-S Sportbrake promițând un sunet molipsitor al evacuării.
Test Comparativ: Jaguar XF Sportbrake vs Audi A6 Avant vs BMW Seria 5 Touring
În cadrul Salonului auto de la Geneva va debuta și linia de echipare R-Sport, care va combina imaginea sportivă a versiunilor de top cu latura practică și eficiența celorlalte modele din gamă. Astfel, XF R-Sport 2.2 Diesel va impresiona nu doar prin spoilere față și spate redesenate, ci și prin consumul de combustibil declarat a fi 4,0 l/100 km. Această versiune dezvoltă 163 CP și accelerează până la 100 km/h în 10.5 secunde.
Comentarii închise.