Echivalentul electric al lui Kia Sportage și rivalul direct al lui VW ID.4, Kia EV5 este un SUV electric conceput special pentru piața europeană. Toate detaliile oficiale.
După SUV-ul electric de clasă mică EV3, Kia introduce și SUV-ul electric de clasă compactă Kia EV5, construit pe platforma E-GMP cu tehnologie pe 400V a grupului Hyundai-Kia.
Kia EV5 preia filozofia de design “Opposites United”, designul său fiind inspirat după cel de la EV9, cu o formă cubică a caroseriei, un montant spate proeminent și semnătura luminoasă “Star Map” în față și în spate. Sunt disponibile trei versiuni de jante: de 18 sau 19 inchi pentru versiunea de bază, 19 inch pentru versiunea de top EV5 GT-line și, mai târziu, jante de 20 inchi pentru modelul sportiv EV5 GT.
Cu 4,61 metri lungime, 1,88 metri lățime și 1,68 metri înălțime, Kia EV5 este cu 7 cm mai lungă, cu 1,5 cm mai lată și cu 3,5 cm mai înaltă decât Kia Sportage facelift. Colegii de la auto motor und sport care au luat contact cu mașina estimează că spațiul interior este mult mai generos față de cel de la Sportage deși diferențele de dimensiuni exterioare sunt mici.
Volumul portbagajului standard este similar cu cel de la Kia Sportage, având 566 litri față de 562 litri la Sportage. În schimb, cu bancheta rabatată, acesta este de 1650 litri cu 100 litri mai mic decât cei 1751 litri afișați de Sportage.
Interior tip lounge
Modelele Kia nu mai sunt demult modele de buget, adresându-se unei categorii de clienți mai avuți. De aceea, interiorul tip lounge este luxos pentru acest segment.
Scaunele confortabile includ funcții de masaj pentru șofer, suport lombar reglabil în patru direcții, încălzire și ventilație. Materialele ecologice pentru interior includ PET reciclat în scaune și covoare; spumă bio în scaune, consola centrală și tetiere; și vopsea fără BTX în panourile ușilor, bord și consola centrală.
Planșa de bord este dominată de cele trei displayuri grupate sub același geam (Panoramic Wide Display): cele de 12,3 inchi pentru instrumentele de bord digitale și sistemul multimedia și cel de 5,3 inchi plasat între ele pentru climatizare. dar la fel ca în cazul lui EV9, displayul de climatizare este obturat de volan, nefiind vizibil integral de pe scaunul șoferului.
Sistemul multimedia vine cu navigație online cu informații actualizate o dată la 4 săptămâni și actualizări over-the-air. Sunt disponibile cheia digitală 2.0, sistem audio Harman Kardon și climatizare pe trei zone.
Doar bateria mare pentru Europa
Pentru Europa, Kia EV5 vine doar cu bateria mare de 81,4 kWh, aceeași de la EV3, care în cazul lui EV5 îi conferă o autonomie WLTP de 530 km. Aceasta este combinată fie cu un motor de 218 CP și 295 Nm care antrenează puntea față, fie cu două motoare ce însumează 306 CP (al doilea motor la puntea spate are 95 CP) și tracțiune itnegrală.
Bateria se încarcă de la 10 la 80% în 30 minute cu o putere maximă de încărcare de până la 150 kW.
De asemenea, Kia EV5 are funcție de încărcare bidirecțională V2L putând furniza maxim 3,6 kW. Capacitatea de remorcare este de 1,2 tone iar viteza maximă este limitată la 165 km/h.
Kia EV5 este disponibilă deja în China și va veni în Europa spre finalul anului. Deocamdată nu s-au anunțat prețurile dar estimările sunt ca acestea vor începe de la circa 47.000 euro. prin comparație, Kia EV3 cu aceeași baterie mare de 81,3 kWh începe la 41.366 euro.