Știri

Marca chinezească Zeekr debutează pe piața din România

Începând cu această lună, marca Zeekr este disponibilă oficial pe piața din țara noastră cu o gamă formată inițial din trei modele.

Dacă nu știați cine sunt cei de la Zeekr trebuie să aflați că acest constructorul din China este specializat în producția de automobile electrice premium. A fost creat în 2021 pentru a concura intern, dar și la export, branduri ca Dio și Tesla. Zeekr este deținut de Geely și, de la începutul acestui an, Zeekr a devenit Zeekr Group, pentru că include și brandul Lynk & Co, ambele deținute de Geely.

Zeekr intră pe piața din România în baza unui parteneriat cu SEEAG, companie cu afaceri în vânzările de mașini en-gross și en-detail, specializată în piața Europei de Est, unde reprezintă producători ca Volvo, Kia, Lynk & Co, Geely, KGM.

Marca chinezească intră pe piața din România cu trei modele, toate putând fi precomandate, cu primele livrări programate înainte de finalul acestui an. Toate modelele sunt construite pe platforma Sustainable Experience Architecture (SEA) dezvoltată de Geely și pe care mai rulează și modelul Volvo EX30, de exemplu.

  • Zeekr 001 – Un crossover electric, în ideea în care acest model de 4,96 metri lungime are spatele în stilul unui break, dar cu linia hayonului foarte plonjată. 001 este mai înalt decât o berlină, dar mai scund decât un SUV. Este oferit în două configurații tehnice: cu tracțiune spate, motor de 272 CP, baterie de 100 kWh și autonomie oficială de 620 km. Există și versiunea cu două motoare electrice, de 544 CP, cu aceeași baterie de 100 kWh, dar autonomie redusă la 590 km. Această versiune ajunge la 100 km/h în 3,8 secunde, iar viteza maximă este de 200 km/h. Indiferent de versiune, bateria se încarcă cu maxim 200 kW.
  • Zeekr X – SUV compact, de 4,43 metri lungime, care vine în două versiuni: motor spate, cu 272 CP, autonomie de 440 km și accelerație 0 – 100 km/h în 5,8 secunde și cu două motoare, putere maximă de 428 CP, autonomie de 400 km și accelerație 0 – 100 km/h în 3,8 secunde. Ambele versiuni au aceeași baterie, de 69 kWh (brut), care se încarcă cu maxim 150 kW.
  • Zeekr 7X – Este versiunea SUV a unui model (007), care nu este anunțat deocamdată la vânzare în România. Zeekr 7X are 4,82 metri lungime și trei configurații tehnice. La bază este versiunea cu un singur motor, 421 CP și baterie de 75 kWh. Autonomia oficială este de 480 km. Același motor poate fi cuplat cu o baterie mai mare, de 100 kWh, caz în care autonomia ajunge la 615 km Modelul de top, care și suspensii pneumatice adaptive, oferă tracțiune integrală, 646 CP, bateria de 100 kWh și autonomie oficială de 543 km.

Debutul acestei mărci în România are loc în același timp în care Zeekr intră și pe piețele din Bulgaria, Croația și Slovenia.

Zeekr a început producția de mașini în luna octombrie a anului 2021, iar de atunci marca chinezească a livrat peste 510.000 de exemplare.

Dan Damian

Articole recente

Start pentru producția de motoare electrice pentru Mercedes GLC EQ la Star Assembly în Sebeș

Star Assembly, filială deținută 100% de Mercedes și producătoare de cutii de viteze, a început…

23 hours în urmă

Noile modele BYD Seal 5 DM-i și Seal 6 DM-i Plug-in Hybrid promit autonomii de peste 1000 km

BYD a prezentat trei modele  Plug-in Hybrid la salonul auto București. BYD Seal 5 DM-i…

1 day în urmă

Ferrari Elletrica: primul Ferrari electric, 4 motoare, peste 1000 CP, suspensie activă de la F80

Ferrari a prezentat în cadrul întânirii acționarilor primele date oficiale despre primul său model electric.…

4 days în urmă

Verificare RAR completă pentru mașini second-hand: raport în câteva minute

Atunci când cauți mașini de vânzare pe piața auto, ultimul lucru pe care ți-l dorești…

4 days în urmă

Mercedes GLC EQ vs BMW iX3: Momentul Adevărului

După debutul lor simultan la Salonul Auto de la München, știm acum aproape totul despre…

6 days în urmă

Dacia Hipster prefigurează un viitor posibil key-car european

Cu conceptul Dacia Hipster, Dacia a luat-o înaintea Comisiei Europene și oferă deja o viziune…

6 days în urmă