Cu Porsche 911 Turbo S, Porsche duce la un alt nivel tehnologia hibridă introdusă în 2024 la Porsche 911 GTS. Noul 911 Turbo S este cel mai puternic și mai rapid 911de serie din toate timpurile.
Cu fiecare nou 911, puterea este tot mai mare. Așa este și acum în cazul noului Porsche 911 Turbo S, însă în spatele creșterii puterii cu 61 CP se află o tehnologie complet nouă. În primul rând, de ce 711 CP? Colegii noștri de la motor und sport Germania au aflat dintr-o sursă demnă de încredere că puterea de 711 CP are o anume semnificație, reprezentând prefixul telefonic al orașului Stuttgart.
Două turbine acționate electric
Dar să revenim la tehnologie. Motorul cu 6 cilindri boxer de 3,6 litri este același de la 911 GTS T-Hybrid ca și bateria Li-Ion cu o capacitate netă de 1,9 kg care cântărește 27 kg.Însă apoi lucruile sunt diferite. Dacă 911 GTS T-Hybrid are o singură turbină acționată electric cu diametrul roții compresorului respectiv turbinei de 83, respectiv 80 mm, la Porsche 911 Turbo S turbinele sunt mai mici pentru că alimentează doar trei cilindri. Astfel, acestea au un diametru de 73 mm pentru compresor și 65 mm pentru turbină, dar sunt totuși cu 10 mm mai mari decât la fostul 911 Turbo.
La fel ca la 911 GTS T-Hybrid, cele două turbine sunt acționate electric și conectate la o rețea de 400V, sistemul fiind furnizat de Borg Warner. Însă spre deosebire de Mercedes-AMG GLC 63 care utilizează o tensiune de 48V și are un motor electric de numai 4 cm în grosime, motoarele electrice ale lui 911 Turbo S sunt ceva mai masive având o grosime de circa 6 cm. Cele două motorașe electrice, amplasate între compresor și turbină pe același ax, recuperează câte 14 kW din gazele de eșapament. Energia recuperată este înmagazinată în baterie astfel că nu mai este nevoie de o supapă wastegate.
Un alt motor electric este amplasat între motorul termic și cutia automată PDK cu opt trepte și dublu ambreiaj. Însă acesta dezvoltă o putere mai mare, de 84 CP față de 56 CP în 911 GTS T-Hybrid.
Cel mai rapid 911 Turbo din istorie
Cifrele sunt impresionante. Sistemul hibrid livrează 711 CP la 6500-7000 rpm și 800 Nm pe o plajă largă, între 2300 și 6000 rpm. Astfel noul 911 Turbo S ajunge la 100 km/h respectiv 200 km/h în 2,3 respectiv 8,4 secunde, cu 0,2 respectiv 0,5 secunde mai repede decât fosta generație, viteza maximă fiind de 322 km/h.
Deși mașina este mai grea cu 85 kg datorită sistemului hibrid, cântărind 1710 kg, este mult mai rapidă pe circuit. Pilotul și ambasadorul Porsche Jorg Bergmeister, care a fost implicat în dezvoltarea și testarea noului 911 Turbo S a obținut un timp de 7:03.92 minute pe circuitul de la Nurburgring, cu 14 secunde mai rapid decât fostul 911 Turbo S.
Acesta a declarat că “Nu simți surplusul de masă. În fapt, mașina este mai agilă, are mai multă aderență și este mai rapidă decât predecesorul său în toate sectoarele relevante ale circuitului”.
Sistemul de 400 volți, la fel ca la 911 GTS t-hybrid, are mai multe roluri și pe Turbo S. Controlează suplimentar sistemul de bare stabilizatoare active acționate electrohidraulic Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), care reduce ruliul în viraje. De asemenea, sistemul opțional Nose-Lift este și el alimentat de bateria de înaltă tensiune, ceea ce îi oferă un răspuns mai rapid decât sistemele anterioare.
Porsche 911 Turbo S vine standard cu frâne ceramice cu discuri de 420 mm pe față și 410 mm pe spate, cel mai mare sistem de frânare montat vreodată pe un 911. 911 Turbo S rulează pe jante de 21 inchi încălțate cu pneuri de 325/30 pe spate și jante de 20 inchi încălțate cu pneuri de 255/35 pe față.
Ca și la 911 GTS, farurile integrează toate funcțiile într-o singură unitate și astfel s-a creat loc sub ele pentru cele două prize de aer cu lamele care se închid sau deschid în funcție de necesarul de răcire al frânelor sau al motorului. Un difuzor frontal activ, o lamelă variabilă a spoilerului față și eleronul spate extensibil și înclinabil preluat de la fostul 911 Turbo completează sistemul de dirijare a aerului al vârfului de gamă Porsche. Astfel, Cx-ul a fost îmbunătățit cu circa 10%, scăzând sub 0,30. Există și un mic artificiu tehnic în partea frontală: în modul Wet, clapetele de răcire se închid pentru a proteja discurile de frână față de stropirea excesivă și, implicit, de o reducere a eficienței de frânare.
Prețurile sunt mari, însă 911 Turbo S rămâne mai ieftin cu peste 100.000 euro decât Ferrari 296 Speciale care are însă 880 CP. 911 Turbo S Coupe costă în Germania de la 271.000 euro, iar cabrioletul 285.200 euro. 911 Turbo S se distinge prin caroseria și ecartamentul mai late, prizele de aer din fața roților spate și culoarea Turbonit rezervată exclusiv lui 911 Turbo S. De asemenea, echiparea standard este foarte bogată și include un sistem de evacuare din titan, mai ușor cu 6,8 kg, faruri HD Matrix LED, suspensie adaptivă PASM, sistemul de bare stalizatoare active PDCC și scaunele sport adaptive cu reglaje electrice pe 18 direcții și memorie. Opțional sunt disponibile scaunele tip scoică de la 911 GT3. Standard 911 Turbo S vine doar cu două scaune dar cele din spate pot fi comandate fără extra preț, în timp ce cabrioletul se livrează în configurație 2+2 locuri.