Dacia Duster și Bigster Hybrid-G 150 propun un sistem de propulsie hibridă absolut deosebit, cu alimentare duală și motor electric pe puntea spate.
Dacia a anunțat mai demult această motorizare, care aduce – în sfârșit – posibilitatea de a avea tracțiune integrală la pachet cu cutie de viteze automată.
Noua motorizare este formată dintr-un motor termic de 1,2 litri, alimentat atât cu benzină, cât și cu GPL, cu sistem mild-hybrid la 48V, care produce 140 CP și un motor electric, plasat pe puntea spate, care produce 31 CP și 87 Nm și este asociat unei cutiile viteze cu două trepte, complet decupabilă.
De cealaltă parte, motorul termic este cuplat la o cutie de viteze automată, cu dublu-ambreiaj și 6 trepte, care are și – premieră în gama Dacia – padele pe volan, pentru schimbarea treptelor, cu rol mai mult în controlul transmisiei în off-road. Este o nouă cutie de viteze, dar nu a fost dezvoltată de Renault, ci de Magna.
Puterea maximă a ansamblului motorului Hybrid-G 150 4×4 este de 154 CP.
Bateria de 0,84 kWh, dar mai ales motorul electric poate asigura și rulare în regim electric. Dacia spune chiar că Duster și Bigster Hybrid-G 150 4×4 pot rula până la 60% în regim electric, în mediul urban.
Important de precizat este și faptul că tracțiune integrală funcționează până la maxim 140 km/h, apoi motorul electric este decuplat.
Duster și Bigster hybrid-G 150 4×4 oferă 6 moduri de conducere, ace și modelele 4×4 de 130 CP de până acum:
- Eco – eficiență maximă, cu activare 4×4 în caz de aderență redusă;
- Auto – comutare automată între modurile 4×2 și 4×4;
- Lock – pentru off-road pe terenuri accidentate, la viteze reduse;
- Snow – siguranță sporită pe drumuri alunecoase;
- Mud / Sand – mod 4×4 dedicat terenurilor moi;
Evident că rămâne și sistemul Hill Descent Control, care funcționează între 4 și 30 km/h.
Ambele rezervoare, de benzină și GPL, au câte 50 de litri, iar autonomia acestui model ajunge la maxim 1500 km (în cazul lui Duster). Consumul mediu de benzină este de 5,5 l/100 km, iar cel de GPL este de 7,1 l/100 km.
Motoare mai puternice pe modelul Dacia Duster
O dată cu introducerea acestei motorizări hibride, Dacia reînnoiește și celelalte motorizări ale modelului Duster. Astfel, Duster trece noul sistem hibrid de propulsie care a debutat pe Bigster. Este voba despre versiunea Hybrid 155, care utilizează noul motor termic de 1,8 litri și care o înlocuiește pe cea de până acum, Hybrid 140, cu motor termic de 1,6 litri.
Noul (pentru Duster) sistem folosește motorul termic de 1,8 litri și 109 CP și două motoare electrice, unul de 50 CP, cu rol de generator, dar și de propulsie și unul de 20 CP cu rol doar de generator. Bateria are capacitatea de 1,4 kWh. Cutia de viteze este cea multilodală, cu 4 trepte pentru motorul termic și două pentru ce electric. Dacia spune căra acest sistem poate funcționa în regim electric până la 80% din timp, în mediul urban. De asemenea, consumul mediu este de 4,6 l/100 km, cu 8% mai redus decât la modelul de până acum, Hybrid 140.
Dacia trece la caracteristci mai bune ale motorului de 1,2 litri cu mild-hybrid, care produce acum 140 CP (ca la Bigster) și înlocuiește versiunea de 130 CP de până acum. Acesta este un motor de 1,2 litri, turbo, care funcționează în ciclul Miller, ajutat de un sistem mild-hybrid la 48V, alimentat de o baterie de 0,8 kWh. Propulsorul este disponibil doar cu cutie de viteze manuală, cu 6 trepte.
Versiunea de bază a lui Duster, ECO-G, cu alimentare duală (benzină + GPL) dezvoltă acum 120 CP în loc de 100 CP. Vorbim nu doar de o creștere de putere, ci de schimbare de motor. Recentă vizită la divizia Horse ne-a conformat că acesta este propulsorul de 1,2 litri. Cel vechi, de un litru, n-ar fi făcut față noilor teste de emisii ale standardului Euro 7. Rezervoarele de câte 50 de litri fiecare, pot asigura autonomie de până la 1.380 km.
Cu acest update tehnic, Duster are acum o gamă de 4 motorizări, inclusiv noul Hybrid-G 150 4×4, care respectă normele de emisii EU6e bis.