Star Assembly, filială deținută 100% de Mercedes și producătoare de cutii de viteze, a început producția de motoare electrice pentru noile modele electrice Mercedes CLA EQ și Mercedes GLC EQ la uzina din Sebeș, România.
Începând cu anul 2026, aici se vor produce și motoarele electrice pentru viitorul Mercedes C-Class EQ.
Uzina Star Assembly, filială integral Mercedes, situată în Sebeș, în vestul României, a devenit a doua uzină din lume care produce motoare electrice pentru noua generație de modele electrice Mercedes. Astfel, Star Assembly produce motoarele electrice pentru noul Mercedes CLA și, de curând, a început producția de motoare electrice pentru viitorul Mercedes GLC EQ, prezentat recent la salonul auto de la München, care va fi produs, din 2026, la uzina din Bremen, Germania. De asemenea, din 2026, Star Assembly va livra motoarele pentru primul Mercedes C-Class complet electric, care va fi produs la Kecskemét, în Ungaria.
Pentru producția motoarelor electrice, Mercedes a construit o nouă facilitate de producție pe o suprafață de 30.000 mp, dintre care 15.000 mp sunt destinați liniei de producție, ce are o lungime de 1.000 de metri și include 200 de posturi de lucru manuale și automatizate.Toți angajații din uzina Star Assembly provin din cadrul companiei, fiind relocați de la alte departamente.
Sistemul de propulsie al noului Mercedes GLC EQ este dezvoltat intern de Mercedes și constă din trei componente principale: motorul electric, electronica de putere și cutia de viteze. Asamblarea acestor componente se realizează la uzina din Sebeș.Uzina din Sebeș este integrată în sistemul de producție digitală Mercedes MO360. Alimentarea uzinei se face din surse regenerabile, iar în prezent se află în faza de instalare un parc fotovoltaic de până la 5 MW. Unitatea de producție este dotată cu sistem de încălzire cu pompă de căldură.
La ceremonia de inaugurare a producției noilor motoare pentru Mercedes GLC EQ a fost prezent și Prim-ministrul României, Ilie Bolojan, care a declarat:
„Investițiile Mercedes-Benz înseamnă transfer de tehnologie, acces la piețe, locuri de muncă și integrarea industriei românești în lanțul valoric european, ceea ce pune bazele unei economii care va genera o dezvoltare sănătoasă pentru viitor.
Când o companie alege o locație, nu este vorba doar despre producție. Este vorba și despre susținerea educației și responsabilitatea socială.
A fi o țară competitivă înseamnă a avea o forță de muncă calificată.
Doresc să mulțumesc și să felicit echipa de la Star Assembly Sebeș pentru contribuția lor semnificativă.”
Star Transmission (STC) a fost fondată în 2001 ca joint-venture între Daimler și Întreprinderea Mecanică Cugir. A fost creată ca o linie de fabricație pentru roți dințate și axe de transmisie destinate cutiilor de viteze Mercedes.Colaborarea dintre cele două companii a început însă mai devreme, în 1996, când uzina mecanică din Cugir a câștigat un contract de la Mercedes pentru producția de roți dințate pentru cutia de viteze a primei generații Mercedes A-Class.
Star Transmission a devenit o subsidiară Daimler deținută integral în 2013, când a fost înființată și divizia Star Assembly din Sebeș. Tot în 2013, Star Transmission a început producția cutiei automate cu 5 trepte destinată vehiculelor comerciale Mercedes, într-o hală de 9.000 mp cu 1.000 de angajați.
În 2014, fabrica a fost extinsă cu o nouă hală de 13.000 mp, iar numărul de angajați a crescut la 1.200. În noua hală, Star Transmission a început producția cutiei de viteze cu dublu ambreiaj și 7 trepte, destinată gamei compacte Mercedes (A, B, CLA, CLA Shooting Brake și GLA).
În aprilie 2016, fabrica a început asamblarea noii cutii automate 9G-Tronic, cu 9 trepte și convertizor de cuplu, folosită în toate modelele Mercedes cu tracțiune spate și în versiunile 4Matic derivate din acestea.
În februarie 2019, a început producția cutiilor automate cu 8 trepte și dublu ambreiaj, destinate modelelor din gama compactă.