Home TesteTest Mini Cooper Cabrio: Sport sub soare

Test Mini Cooper Cabrio: Sport sub soare

de Răzvan Măgureanu
test Mini Cooper cabrio

A patra generație modernă Mini Cabrio vine exclusiv cu motoare turbo de 2 litri și, cel puțin în echiparea John Cooper Works, promite multă plăcere, fiind un fel de kart de lux. Test Mini Cooper Cabrio cu mootr turbo de 2 litri și 204 CP. 

Există câteva mașini care nu se cumpără rațional, ci emoțional, iar Mini Cooper Cabrio este una dintre ele, alături de Mazda MX-5. Cu o lungime de numai 3,88 metri, noul model poate găzdui patru oameni care se pot bucura de o plimbare sub cerul liber. Teoretic, e o mașină doar pentru doi, dar în spate pot lua loc doi adulți, care stau pe o banchetă foarte bine profilată, dar nu au prea mult loc la genunchi, și spătarul este aproape vertical.
Față de vechea generație, cei din mașină sunt mai bine protejați de vânt, deoarece parbrizul este ceva mai înalt, iar în spatele scaunelor din față se poate monta în doar câteva secunde un paravan de vânt. De asemenea, în spatele celui de-al doilea rând de scaune e camuflat un sistem de protecție care iese în caz de răsturnare.

Plafonul textil negru, care are cusut pe el steagul Marii Britanii, se deschide în 18 secunde și se închide în 15, complet automat, prin apăsarea unui buton din plafon, până la viteze de 30 km/h. Există și o poziție intermediară a pavilionului textil, indiferent de viteza de deplasare, în care acesta rămâne deschis pe o lățime de 40 cm, simulând o trapă. Cu plafonul montat volumul portbagajului este de 218 litri, dar se reduce la 160 când mașina e decapotată. Practic, Segmentele 50/50% ale spătarului banchetei se pot rabata de la cele două manete din portbagaj.

test Mini Cooper cabrio

Sport extrem

Mini Cabrio poate fi configurat exclusiv cu motoare turbo de 2 litri – C (163 CP), S (204 CP) și JCW (231 CP) – în combinație cu transmisie automată cu două ambreiaje și șapte trepte și tracțiune față. S-au simplificat mult și nivelurile de echipare. Cele trei linii, Classic, Favoured și JCW, se pot combina cu cinci pachete, XS, S, M, L și XL. Exemplarul nostru de test este un Mini Cooper Cabrio S cu linia de echipare John Cooper Works și pachetul XL.

În această configurație, este o mașină pentru sport extrem. Trenul de rulare e reglat foarte ferm, indiferent de modul de rulare. De altfel, suspensia adaptivă nu se mai poate regla manual, aceasta ajustându-se automat și continuu prin utilizarea amortizării selective în frecvență. O supapă suplimentară preia sarcina de a netezi vârfurile bruște de presiune din amortizor, sistemul reacționând foarte rapid, între 50 și 100 de milisecunde. Mini spune că, în funcție de situațiile de condus și condițiile de drum, forțele de amortizare pot fi reduse cu până la 50%.

În realitate însă, indiferent de ambianța aleasă, Timeless, Go-kart, Vivid, Core, Balance sau personal, trenul de rulare reacționează dur la trecerea peste denivelări, și tăria lui se simte și pe asfalt de calitate bună. Această senzație este întărită și de faptul că scaunele din linia JCW, îmbrăcate în tapițerie de piele neagră, cu material textil în partea superioară și cusături de culoare roșie, sunt foarte tari. Practic, orice denivelare e transmisă la interior, mai ales că scaunele sunt poziționate și foarte jos, aproape pe podea. Poate că echipările Classic și Favoured au un tren de rulare mai permisiv, dar, pentru un cabrio, care este în primul rând o mașină pentru călătorii relaxate sub cerul liber, combinația de la linia JCW, cu suspensia foarte rigidă și scaunele foarte tari, e cam exagerată.

test Mini Cooper cabrio

Cine vrea însă să facă sport va găsi în acest Mini Cooper Cabrio un partener de joacă foarte incitant. Scaunele tari oferă o susținere laterală superbă atât pentru șezut, cât și pentru spate, menținându-te ca într-un scaun de curse. Motorul turbo de 2 litri fără niciun fel de electrificare împinge cu vigoare de la turații reduse și are o forță de presiune liniară, fără vreun gol turbo evident, iar cutia automată cu două ambreiaje schimbă extrem de rapid. Poți utiliza și padelele din spatele volanului, dar acestea sunt prea mici și dintr-un plastic ieftin. Volanul gros și de diametru mic oferă o priză foarte bună, și direcția scurtă și incisivă răspunde spontan ca la un kart. Mini Cooper Cabrio trece prin viraje cu ruliu aproape zero, iar la limită, transmite informații clare despre începerea subvirării, cu un ușor chițăit al roților. Impresionantă este și rigiditatea excepțională a caroseriei, care nu produce niciun fel de zgomote parazite nici pe drumuri cariate.

Cu geamurile ridicate și paravanul de vânt, ocupanții mașinii sunt bine protejați de turbulențe până la 110–120 km/h, însă la noua generație sunetul motorului nu mai este atât de intens. La acest capitol, Mini dă un semn de reținere, țevile de eșapament nemaifiind vizibile.

Verdict

Așa cum am spus, mașina asta se cumpără cu inima. Dacă am fi judecat rațional, i-am fi dat mai puține stele din cauza suspensiei inconfortabile. Dar am fi dat 5 stele pentru caracterul emoțional. Și așa, am ajuns la media de 4 stele. Plăcerea în conducere este maximă, confortul e minim. 

Plusuri
●Agilitate ieșită din comun
● Rigiditate excepțională a caroseriei
● Motor turbo cu un cuplu omniprezent
● Cutie rapidă în schimbări
● Direcție incitantă

Minusuri
●Suspensie inconfortabilă
● Scaune foarte tari
● Padele minuscule din plastic

DATE TEHNICE 
Caroserie
Cabrio cu 4 locuri. L × l × h: 3879 × 1744 × 1431 mm. Ampatament: 2495 mm. Portbagaj: 160–215 l. Masă proprie: 1455 kg
Tren de rulare
Suspensie față de tip MacPherson, spate multilink, frâne cu discuri ventilate față și discuri spate, pneuri 225/45 R18
Transmisie
Tracțiune față, cutie DSG cu 7 trepte
Propulsie
Motor turbo cu 4 cilindri în linie, cilindree 1998 cm³. Putere maximă: 150 kW(204 CP)/5000–6500 rpm. Cuplu maxim:
300 Nm/1450–4500 rpm
Performanțe
0–100 km/h 6,9 s
Viteză maximă  237 km/h
Consum mixt WLTP  6,6 l/100 km
Emisii CO2 WLTP149 g/km
Preț de bază
Mini Cooper Cabrio S  36.176 euro

test Mini Cooper cabriotest Mini Cooper cabriotest Mini Cooper cabriotest Mini Cooper cabriotest Mini Cooper cabriotest Mini Cooper cabriotest Mini Cooper cabriotest Mini Cooper cabrio

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.