Home ȘtiriBMW rămâne liderul segmentului premium la nivel global și în 2023

BMW rămâne liderul segmentului premium la nivel global și în 2023

de Răzvan Măgureanu
test comparativ BMW iX1, Mercedes EQB, Audi Q4 e-tron

BMW, Audi și Mercedes au anunțat rezultatele de vânzări pentru 2023. BMW este în continuare lider al segmentului premium, Audi a progresat cu 17,4% iar Mercedes este la același nivel cu cel din 2023.

Foto: Auto motor und sport

Mercedes
Divizia Mercedes-Benz Cars a vândut 2.043.800 unități în 2023 (2.043.900 în 2022), inclusiv modele AMG și 60.000 V-Class/EQV.

În segmentul Top-End vânzările au ajuns la 328,200 unități, datorate creșterii vânzărilor Mercedes-Maybach (+19%), G-Class (+11%) și Mercedes-AMG (+4%). De asemenea, S-Class rămâne în continuare cea mai vândută limuzină de lux cu circa 50% din vânzările totale la nivel global.

Vânzările în segmentul Core au scăzut cu 2% la 1.096.800 unități, cauzele fiind unele blocaje la furnizori și schimbarea de generație la E-Class. Disponibilitatea noilor generații GLC și E-Class a fost restrânsă pe multe piețe din cauza lipsei de sisteme mild hybrid de 48 V. Clasa C a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 10% în 2023.

Vânzările în segmentul Entry au crescut cu 4% la 618.800 unități, cele mai mari creșteri fiind înregistrate de modelele electrice EQA (+57%) și EQB (+109%).

Vânzările de autoturisme electrice Mercedes au crescut cu 73% în 2023, la 222.600 de unități, reprezentând 11% din vânzările totale. Dacă includem și versiunile Plug-In Hybrid, procentul este de 19%. Vânzările lui EQE sedan au crescut cu 120% la nivel global în timp ce vânzările de modele electrice și PHEV pe piața SUA au crescut mai mult decât dublu (+167%) datorită noului EQE SUV.

Pe regiuni, Asia continuă să reprezinte piața numărul 1 pentru Mercedes cu 963.800 unități, dintre care 737.200 în China. Europa este pe locul al doilea, cu 659.400 unități, în timp ce în America de Nord s-au vândut 339.500 unități.

BMW
BMW a vândut 2.253.835 vehicule în 2023, ceea ce reprezintă o creștere de 7.3 % comparativ cu 2022. Astfel, BMW rămâne liderul segmentului premium la nivel global.

Automobilele electrice au fost la mare căutare, cu un total de 330.596 de unităţi livrate clienţilor în 2023 (+92.2%), ceea ce reprezintă o cotă de 14,67%. Cele mai vândute modele electrice au fost BMW iX1 și BMW i4. Prin lansarea lui i5 și iX2, BMW are acum câte un model electric în fiecare segment important de piață. În 2024, primul model touring electric îşi va face debutul ca parte a gamei BMW Seria 5.
Cu 18 modele electrice în portofoliu care acoperă toate segmentele relevante, BMW speră la o creștere a vânzărilor de mașini electrice. În 2024, unul din cinci modele va fi electric iar în 2025 unul din patru modele va fi electric.

Divizia BMW M GmbH a înregistrat cel mai bun rezultat din istorie cu 202,530 unități vândute, ceea ce reprezintă un plus de 14,3% față de 2022. Cel mai vândut model M în 2023 a fost BMW M3 Sedan urmat de BMW M4 Coupe.

Audi
Audi a vândut 1.895.240 unități în 2023, cu 17,4% mai mult decât în 2022 incluzând aici și cele 48,000 de modele ale diviziei Audi Sport (+5%).

Din numărul total, 178.000 unități au fost modele electrice (+51%). Succesul modelelor electrice se datorează în special creșterii vânzărilor lui Audi Q4 e-tron cu 112%. În 2024 gama de modele electrice se va îmbogăți cu noul Audi Q6 e-tron care se va prezenta în primăvară. Acesta este primul model Audi construit pe noua platformă PPE (Premium Platform Electric) realizată împreună cu Porsche.

Cel mai vândut model Audi în 2023 a fost Audi Q5 cu 332.000 unități urmat de A6 (267.000 unități) și A4 (237.000 unități).

Pe regiuni, Audi a vândut cel mai mult în Europa, unde 747.619 clienți au cumpărat un Audi în 2023 (+19.7%). China este pe locul al doilea, cu 729.042 unități (+13.5%) în timp ce în SUA s-au vândut 228.550 unități.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.