ACAROM şi-a desfăşurat azi 22 martie 2017, adunarea generală anuală în prezenţa reprezentanţilor celor 156 de membri: cei doi constructori de autoturisme, Renault-Dacia şi Ford România, fabricanţi de componente auto, companii de cercetare-dezvoltare, universităţi tehnice şi alţi furnizori de servicii auto din toată ţară. Au participat de asemenea invitaţi reprezentand autoritati cu care ACAROM interacţionează şi de la organizaţii partenere.
Începutul adunării generale a fost marcat de tristul eveniment al dispariţiei fondatorului şi preşedintelui ACAROM, Constantin STROE. Vicepreşedintele Gabriel Sicoe i-a evocat personalitatea subliniind excepţionala contribuţie la supravieţuirea şi renaşterea Daciei şi la dezvoltarea industriei auto naţionale. Cei prezenţi au păstrat un moment de reculegere în memoria marelui dispărut.
După ce a prezentat Raportul de activitate al asociaţiei pe anul 2016, Consiliul Director a supus validării adunării generale propunerile de completare a structurii de conducere a ACAROM. Adunarea generală a validat propunerea că domnul Gabriel Sicoe să preia pentru următorii trei ani responsabilitatea de preşedinte – director general al ACAROM. De asemenea a fost validată cooptarea în Consiliul Director a domnilor John Oldham, Preşedinte Ford România şi Adrian Sandu, secretar general al asociaţiei, domnul John Oldham preluînd functia de vicepresedinte ACAROM si conducerea Comisiei de constructori de automobile. Domnul Silviu Badea, director GIC Piteşti, a fost reconfirmat ca vicepreşedinte ACAROM şi responsabil al Comisiei de furnizori auto.
Au fost aprobate programele ACAROM pentru anul 2017. Acestea sunt focalizate pe următoarele axe de maxim interes dezvoltarea şi creşterea competitivităţii industriei auto naţionale:
• Infrastructura de transport,
• Piaţa auto,
• Calitatea resursei umane pentru viitor,
• Cercetarea- dezvoltarea şi inovarea.
Urmare a hotărârilor adoptate de adunarea generală, ACAROM va continuă să promoveze şi să susţină pe lângă autorităţile de reglementare crearea unui cadru naţional favorabil pentru valorificarea potenţialului sectorului auto.
Conferinţa “Repere ale evoluţiei industriei auto din România – Orizont 2021”, desfăşurată în continuare, i-a avut printre protagonişti pe domnii Yves Caracatzanis , Preşedintele- director general al Groupe Renault Dacia şi John Oldham, Preşedintele Ford România. Ambele intervenţii au prezentat jaloanele esenţiale ale evoluţiei celor doi mari constructori, evoluţii care vor continua să anime industria auto din ţară în următorii ani. Cele două expuneri au fost urmărite cu deosebită atenţie.
Aplicarea în cadrul firmei Bosch a conceptului “Industrie 4.0”, concept care a căpătat o largă raspandire internaţională, precum şi mutaţiile tehnologice pe care le presupune, au fost prezentate de Mihai Boldijar, directorul general al Bosch România. ADA Computers este una dintre companiile care implementează deja în România tehnologii 4.0; directorul general Ionel Barbu a descris câteva dintre aceste tehnologii. Silviu Badea, vicepreşedinte ACAROM a evocat principalele probleme pe care le întâmpina fabricanţii de componente cu capital românesc. Constructorii de automobile şi, implicit, fabricanţii de componente, dar şi cercetarea auto, sunt confruntaţi cu noul val de reglementări privind emisiile. Evoluţiile cerinţelor reglementare în acest domeniu până în 2021 au fost prezentate de către Viorel Salan, director la Renault Technologie România.
În sinteza privind situaţia industriei auto la nivel global, european şi naţional, în deschiderea Conferinţei, preşedintele ACAROM, Gabriel Sicoe, a analizat producţia şi piaţa de autoturisme în contextul evenimentelor marcante ale anului trecut, insistând asupra dezechilibrării pieţei auto interne prin avalanşa de importuri de autoturisme SH. Au fost reiterate principalele probleme care condiţionează competitivitatea industriei de automobile din ţară în perioada următoare: infrastructura rutieră cu cele două obiective prioritare, autostrăzile Piteşti- Sibiu şi Craiova -Piteşti, resursa umană de viitor pentru industria auto, cercetarea- dezvoltarea auto, dinamica salariilor şi atragerea de investiţii purtătoare de tehnologii moderne. Creşterea competitivităţii industriei auto rămâne obiectivul esenţial al ACAROM .
Adunarea generală a ACAROM ca şi Conferinţă organizată cu acest prilej au relevat atât potenţialul de dezvoltare al industriei auto în ţară, provocările şi dificultăţile existente, cât şi necesitatea ca autorităţile responsabile să asigure un cadru mai favorabil pentru valorificarea acestui potenţial.
Gabriel Sicoe (n. 1957), a absolvit facultatea de planificare şi cibernetică economică a ASE Bucureşti după care, în 1981, s-a angajat că economist la Întreprinderea de Autoturisme Piteşti. În 1991 a fost promovat şef al serviciului planificare. În 1992 a fost cooptat în echipa de management a Automobile Dacia condusă de Constantin Stroe, echipa care a asigurat supravieţuirea Daciei în perioada de tranziţie, apoi privatizarea şi, în continuare, dezvoltarea noii Dacii. Din 1994 a fost succesiv director executiv organizare relaţii publice, director executiv resurse umane; din 2003 este director executiv afaceri publice al Automobile Dacia. A urmat stagii de formare în managementul economic şi de mediu, advocacy şi lobby etc. Intre 2009-2016 a fost vicepreşedinte APIA, iar din 2015 vicepreşedinte ACAROM.
ACAROM este asociaţia reprezentativă la nivel naţional a industriei auto din România . Dintre cele 156 firme membre fac parte cei doi constructori de autoturisme locali, Renault – Dacia şi Ford România, sucursalele locale ale unora dintre cele mai importante companii internaţionale care produc ansambluri sau componente auto, furnizori cu capital indigen, prestatori de servicii auto locali, entităţi de cercetare- dezvoltare, universităţi tehnice. Firmele membre ale ACAROM generează o cifra de afaceri de peste 13 miliarde Euro şi oferă peste 82.000 locuri de muncă, 19% din exportul total al României este produs de companiile pe care ACAROM le reprezintă.
ACAROM este membru asociat al ACEA (Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile).












