În perioada 6 – 9 noiembrie, la București Mall, publicul a putut vedea și testa o serie de mașini chinezești, în cadrul unui eveniment organizat de Auto Expert Media.
Sunt exact patru ani de când în România a fost lansată oficial prima marcă chinezească, MG. De atunci, lansările s-au ținut lanț (sunt peste 15 mărci prezente în țara noastră) și România are astăzi un adevărat segment al mașinilor produse în China, inclusiv unele dintre cele mai mari mărci chinezești, care acoperă aproape integral piețele europene.
La o asemenea ofensivă, clienții fac eforturi să țină pasul și să cunoască aceste mărci cu adevărate game de modele din toate spectrele de propulsie: termică, electrică, hibridă și plug-in hibridă. Auto Expert Media a avut inițiativa de a aduna într-un singur loc multe dintre modelele acestor mărci pentru a permite publicului să le cunoască și să simtă “pe viu” cum sunt construite și ce oferă aceste mașini.
Modele reprezentative ale mărcilor BYD, Chery, Leapmotor, Geely, Lynk & Co, Jaecoo, Omoda, Allview, Forthing, DFSK, Baic BJ, XEV, Maxus și Dongfeng au fost expuse în parcarea exterioară a complexului comercial București Mall, iar reprezentanții acestor mărci au prezentat modelele expuse celor interesați.
Printre participante au fost prezente și două modele premiate de presa auto în 2025 – Alview CityZEN este BestElectricCityCar in Romania pentru categoria 16 ani, iar Link&Co 02 este BestElectricCar in Romania.
În ciuda timpului nefavorabil, vizitatorii au ocupat intensiv zona de teste, în special modelele Chery, Leapmotor, Geely, Link&Co, Jaeco și Omoda rulând aproape permanent, mai ales în cele 2 zile de weekend.
În toate zilele evenimentului China Auto&Innovation Fest 2025, cuvântul de ordine a fost “test”. A fost o ocazie unică pentru public să aibă alături 14 mărci chinezești, cu aproape 40 de modele prezente.
Conferința de presă a acestui eveniment s-a desfășurat vineri și a fost condusă de Florin Micu, CEO Auto Expert Media și singurul membru din România al juriului Car of the Year. Folosind experiența sa din cadrul acestei competiții internaționale, unde a luat contact și cu modelele unor mărci care nu sunt încă prezente pe piața noastră, dar și recenta călătorie în China, unde a participat la o serie de teste care au arătat cât de repede evoluează industria auto din această țară, Florin Micu a analizat oferta mărcilor chinezești și a făcut previziuni legate de piața auto din România, unde modelele din China câștigă rapid cotă de piață – peste 3% în primele 10 luni și 5% în luna octombrie a acestui an.
În timpul conferinței de presă ne-am bucurat de diferite momente artistice, susținute de Centrul Cultural Chinez din București – pian, dansuri, caligrafie chinezească, cântece. De asemenea, în tot spațiul public de la București Mall au fost expuse tablouri cu fotografii din China.
Excelența sa, Domnul Ambasador Chen Feng a declarat că „industria auto este un exponent principal al nivelului la care a ajuns tehnologia chineză” și că „este impresionat de rapiditatea apariției și creșterii mărcilor auto chinezești în România”. Domnul Dan Chitaru, Director General al MG și MAXUS România, cel mai vechi importator de vehicule din China, ne-a informat că „după doi ani de la demararea importurilor de MG, această marcă cu origini britanice va atinge in acest an 5000 de unități vândute în România, fapt ce demonstrează încrederea pe care o capătă românii în mașinile chinezești din generațiile actuale”. Domnul Andrei Duică, Director General BYD România ne-a spus că „fiind cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, BYD are ambiții mari și în România”, iar domnul Tiberiu Ioanovici, Director General Jaeco-Omoda România și Bulgaria „este încrezător în evoluția acestor noi mărci, care au fost prezentate publicului în premieră la acest eveniment”.
Conferința de presă a fost susținută CHOP STIX, Davidoff, Jidvei si Aqua Carpatica.
China Auto&Innovation Fest 2025 a fost un mini salon auto, dar cu trei diferențe majore față de unul:
– mașinile au fost expuse acolo unde oamenii obișnuiesc să petreacă mult timp – la mall.
– pe lângă zona de expoziție a fost organizată și o zonă de test, publicul având psobilitatea de a testa comparativ modele diferite.
– alături de automobile au fost prezente și companii de tehnologie, toate având legătura cu automobilele, de la telefoane performante care deschid și ușile masinilor până la sisteme complexe de panouri solare și stații de încărcare pentru mașini electrice.
Parteneri de renume
Partenerul principal al evenimentului a fost Honor, care a prezentat cea mai recenta gamă de telefoane mobile. Huawei, China Unicom, Simai Technology, Hexing au fost celelalte companii de tehnologie care și-au prezentat ofertele la București Mall, în cadrul primei ediții a evenimentului China Auto&Innovation Fest.
Evenimentul a fost organizat sub egida ambasadei Republicii Populare Chineze în România.






















































































































