Home Auto util Defecțiuni frecvente la VW Golf V, VI. Raport DEKRA

Defecțiuni frecvente la VW Golf V, VI. Raport DEKRA

de

Capitolul defecțiuni frecvente la VW Golf V și VI nu este unul vast, ba din contră. Așa se justifică și cererea mare de pe piața second hand.

Defecțiuni frecvente la VW Golf V, VI

Defecțiuni frecvente la VW Golf V, VI

“Ei bine, un Golf” este răspunsul pe care majoritatea şoferilor începători îl dă la întrebarea privind prima maşină pe care şi-o doresc. Modelul este disponibil în versiune cu două sau cu patru uşi, cu acoperiş înalt – adică Plus -, break sau variantă sedan, adică Jetta, iar toate acestea sub forma a nenumărate variante de echipare şi motorizare, de la cea 1.4 de 75 CP până la puternicul R de 270 CP. Capitolul defecțiuni frecvente la VW Golf este unul restrâns.

Defecțiuni frecvente la VW Golf IV

Chiar dacă a cincea generaţie a fost mult mai grea şi mai mare decât predecesorul său, cel puţin consumul de benzină a fost unul mai mic. O mare plăcere a condusului cu un consum redus a oferit motorul turbo cu patru cilindri din echiparea versiunii 1.4 TSI, precum şi a sportivului GT. Şi totuşi, cel mai bun compromis între temperament şi eficienţă se regăseşte la cele două motorizări diesel pompă-injector (1.9 şi 2.0), chiar dacă erau foarte zgomotoase şi puteau fi echipate din uzină cu filtru de particule.

La Golf VI, care se baza pe arhitectura predecesorului, au fost utilizate mai mult motoare diesel cu injecţie common-rail, mult mai silenţioase. Motorizarea pe benzină a trecut prin aşa-numitul proces de downsizing, astfel că s-a adăugat motorul de 1,2 litri, cu patru cilindri. Cu toate acestea recomandarea rămânea impresionantul motor TSI, de 122 CP.

Defecțiuni frecvente la VW Passat

Faptul că un model Golf nu-şi arată vârsta dacă are parte de îngrijirea adecvată s-a văzut în testul de anduranţă “auto motor und sport”. Maşina testată – 2.0 TDI din a cincea generaţie – nu a minţit, a avut o singură oprire neprogramată în service şi, după 100.000 de kilometri, a părut la fel de robustă şi aproape ca nouă. Şi în statistici sau la inspecţiile generale, gama a ieşit în evidenţă cu mult peste media clasei, pentru că pe lista cu defecțiuni frecvente la VW Golf putem trece probleme la partea electronică sau la motoarele TDI, dar acestea sunt excepții. Nici nu este de mirare că până şi maşinile rulate cu o vechime mai mare pot fi vândute la preţuri relativ bune față de concurență.

Evaluare auto motor și sport

+ interior spaţios

+ rigiditate torsională ridicată

+ ergonomie bună

+ ținută de drum sigură

+ şasiu confortabil

+ frâne stabile

+ direcţie precisă

+ scaune confortabile

+ portofoliu vast de motoare

vizibilitate limitată

motoare diesel pompă-injector nerafinate

echipare standard redusă

nivel ridicat al preţurilor

Motorizări recomandate

● benzină, 1,6 litri, de 102 CP: suficient de puternic, rafinament bun, consum 8,0 l/100 km.

● TSI, 1,4 litri, de 122 CP: silenţios şi elastic, consum 8,0 l/100 km.

● turbo pe benzină, 2,0 litri, de 200/210 CP: performanţe foarte bune la un consum acceptabil, 10,0 l/100 km.

● TDI, 1,9 litri, de 105 CP: economic şi cu cuplu mare, deşi puţin rafinat, consum 6,5 l/100 km.

● TDI (common-rail), 2,0 litri, de 140 CP: puternic, economic, rafinat, consum 7,0 l/100 km.

Istoria modelului

2003 lansare ca versiune cu două şi patru uşi.

2004 DSG opţional pentru 1.9 TDI şi 2.0 TDI, tracţiune integrală 4motion pentru 1.9 TDI şi 2.0 FSI, lansare GTI.

2005 Golf Plus ca variantă suplimentară, lansare Jetta şi Golf R32.

2006 1.4 TSI şi 2.0 TDI, ambele oferind 170 CP.

2007 apariţie versiune Variant.

2008 schimbare de gamă la variantele cu două şi patru uşi.

2009 facelift pentru Golf Plus şi Variant, lansare Golf GTI şi R, motor nou 1.2 TSI de 105 CP.

2011 1.2 TSI de 85 CP, generaţie nouă Jetta.

2012 Apare Golf VII

Defecțiuni frecvente la VW Golf V, VI

● uzură ridicată a frânelor

● erori ale sistemului OBD

● cedări ale rulmenţilor suspensiei

Articole similare

Comentarii închise.