Cea mai nouă sesiune de teste realizată de EuroNCAP s-a soldat cu rezultate foarte bune pentru Toyota Corolla, Mazda6 și Lexus IS.
Dacă Toyota Corolla, Mazda6 și Lexus IS au obținut maximum de stele, cinci, la testele EuroNCAP, Opel Adam și Mitsubishi Space Star au trebuit să se consoleze cu gândul că au obținut doar patru stele.
Toyota Corolla a obţinut 94% la protecţia adulţilor, în timp ce capitolul legat de protecţia copiilor a fost notat cu 82% din total, iar Safety Assist a fost notat cu 66%. Modelul japonez a fost penalizat pentru că sistemul de limitare a vitezei nu se afla în lista de dotări standard. Protecţia pietonilor a fost evaluată la 67%.
Mazda6, atât sedanul, cât și berlina, au obținut punctaje de top în toate cele patru categorii ale testului. Procentele pentru protecţia adulţilor, protecţia copiilor şi pentru asistenţa sistemelor de siguranţă au fost de 92%, 77% şi 81%, depăşind nivelurile cerute de fiecare categorie pentru a obţine cinci stele (80%, 60% şi 65%). Mazda6 a înregistrat 66% la siguranţa pietonilor, unul dintre cele mai bune punctaje din Europa pentru maşinile testate anul acesta. Modelul este cel de-al patrulea de la Mazda care obţine cinci stele Euro NCAP în condiţiile unui nou sistem de cotare mai riguros, introdus în 2009. Celelalte modele sunt generaţiile anterioare Mazda6 şi Mazda3, precum şi actuala Mazda CX-5.
Lexus IS300h obține, de asemenea, un punctaj foarte bun, în urma căruia a primit cinci stele. Protecția pasagerilor adulți a fost notată cu 90%, protecţia copiilor a fost notată cu 85%, cea mai ridicată valoare din această sesiune de teste, în timp ce protecţia pietonilor a fost notată cu 80%. Echipamentele active de siguranţă au fost notate cu 66% din punctele disponibile.
Singurele mașini de oraș din această sesiune de teste au primit doar patru stele. Mitsubishi Space Star a fost penalizat la capitolul Safety Assist, unde a obţinut doar 55%, oficialii EuroNCAP explicând că modelul nu are sistem de avertizare pentru pasagerii care nu poartă centura de siguranţă pe bancheta din spate şi că lipseşte limitatorul de viteză în dotarea standard.
Opel Adam, pe de altă parte, nu a reușit un punctaj foarte bun în cazul protecției pasagerilor adulți, din cauza deficiențelor constatate în cazul nivelului de protecție oferit la impactul lateral cu un stâlp.
Comentarii închise.