Cunoscutul tuner german ABT a decis să electrizeze un pic atmosfera la Geneva… pentru mai multe persoane deodată, cu noul său e-Transporter. În schimb, Bentley Bentayga nu se gândește decât la Speed. Iar Mercedes-AMG a găsit „dragostea” de Valentine’s Day tocmai la Miami…
ABT Sportsline, un specialist al grupului Volkswagen, a decis să ne livreze un proiect un pic mai altfel. Ei au decis să lucreze pe baza versiunii electrice a modelului T6 Transporter, mixând un pic de sportivitate în ansamblul gândit pentru un parcurs eficient cu emisii zero cu multe persoane și cargo la bord. Creația ABT include un kit de caroserie aerodinamic complet, jante de 20 inch, un kit de coborâre a suspensiei, precum și o combinație de culori care face trimitere directă la prototipul ABT RS6-E. Propulsia este asigurată de un motor electric de 110 CP și 200 Nm, legat la un pachet de acumulatori de 37,3 kWh pentru o autonomie estimată la un pic peste 200 km. În curând va exista și o versiune cu baterie de 74,6 kWh – pentru o autonomie teoretică de 400 km. Proiectul face parte din noua familie ABT e-Line – acolo unde în viitor își va face loc și un e-Caddy, dotat cu același motor și bateria mai mică, pentru o autonomie de 220 km.
Bentley a decis să viziteze ediția cu numărul 89 a Salonului Auto de la Geneva în mare viteză, cu ajutorul noii versiuni Bentayga Speed, care vrea să-și asume rolul de cel mai rapid SUV de serie din lume. Viteza maximă este de 190 de mile – 306 km/h (+5 km/h), în timp ce mamutul accelerează ca un ghepard, de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde (-0,2 s). Responsabil cu performanțele pentru versiunea Speed este clasicul W12 de 6 litri, care livrează 635 CP și 900 Nm. Linia Speed a fost inaugurată de Continental GT în 2007 și sosește în gamă drept confirmare a spiritului „sportiv” al marelui Bentayga, care anul trecut a cucerit inclusiv urcarea de la Pikes Peak International Hill Climb pentru un record între SUV-urile de producție. Evident, Bentayga Speed rămâne și unul dintre cele mai luxoase modele tot-teren din lume, la mare concurență cu Rolls-Royce Cullinan. De aceea, modificările estetice sunt puține, subtile și de efect.
La exterior, Bentayga Speed se prezintă cu detalii întunecate pentru faruri, grila radiatorului, un set special de jante de 22 inch, precum și un spoiler pentru hayon. La interior, Bentley folosește pentru prima oară Alcantara, în timp ce clienții primesc opțiunea personalizării cu numeroase elemente exclusive: frâne carbon-ceramică, scaune față ajustabile pe 22 de direcții, elemente din fibră de carbon sau sistemul Bentley RSE (rear-seat entertainment). Versiunea Speed are un mod Sport recalibrat pentru sistemul Drive Dynamics, ce lucrează îndeaproape cu tehnologia pe 48V Bentley Dynamic Ride (control activ al mișcărilor caroseriei) – iar ambianța sonoră este o idee mai dinamică datorită modificărilor aduse sistemului de evacuare. Nu în ultimul rând, deja menționatele frâne opționale sunt cele mai mari oferite pe Bentayga, capabile să reziste la frânări ce exercită un cuplu de 6000 Nm și la temperaturi de până la 1000 grade Celsius.
Mercedes-AMG și Cigarette Racing au reluat colaborarea pentru o nouă creație, prezentată la ediția 2019 a Miami International Boat Show – 41’ AMG Carbon Edition. Constructorul german nu a abandonat automobilele de tot pentru o sesiune de „înot”, deoarece noul model de „speedboat” este inspirat direct de sedan-ul de performanță Mercedes-AMG GT 4-Door. Așa cum este evident din numele bărcii, avem de-a face cu o ediție specială ce utilizează din plin componente din fibră de carbon – pentru chilă, dar mai ales pentru punte, cârmă, hard top și anumite părți ale acoperișului. Astfel, noua versiune este cu 225 kg mai ușoară decât modelul 50’ Marauder AMG, prezentat în 2017 și inspirat de Mercedes-AMG GT R.
Cel mai probabil, Carbon Edition nu va vizita incinta Palexpo, deoarece clienții vor fi mai preocupați să se plimbe pe lângă țărmuri cu întinderi marine mai deschise (Monaco, spre exemplu) decât le poate oferi Lacul Geneva. Asta pentru a pune în valoare propulsoarele Mercury Racing 400R de 1600 CP – suficient de puternice pentru o viteză maximă de 133 km/h. Suficient, dar nu la fel de rapid precum mult mai exclusivul 515 Project One. În schimb, acest speedboat se pricepe mult mai bine la socializare – având o capacitate de până la 20 de persoane la viteza de croazieră (8 pentru cei care vor să atingă viteza maximă). Exteriorul este vopsit în culoarea Designo Graphite Gray, oferită și pe AMG GT 4-Door, în timp ce dungile roșii nu îl vor distrage pe căpitan de la studierea sistemelor pe cele trei ecrane de 17 inch fiecare.